lex thissen

Re: RE: Raar fenomeen stuur(bekrachtiging) 75 TS

do jan 12, 2006 00:24

Ik heb hetzelfde met mijn 75.
Al maanden. Als ik even wacht en geef wat gas bij dan doet mijn stuurbekrachtiging het weer.
Dacht dat het de pomp was die niet goed werd aangedraven (slippende riem). Ik ben echter niet zo'n 75 kenner!

Waar kan ik het oliepeil controleren?
Waar zou ik kunnen kijken voor lekkage?

Roy

Bij mijn V6 doet dit al 2 jaar ! Ik hoor zowiezo altijd een sissend/ borrelend geluid oid en vooral als ik stil sta...
Heb wel een keer de olie vervangen en door gespoeld zo'n 2 Liter, er zat een soort dunne stroop in. Maar bij een keer aan het stuur draaien is de weerstand weg en heb er geen last meer van.
Geen lekkage en werkt nog steeds :?

Lex.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 12, 2006 08:56

Al maanden. Als ik even wacht en geef wat gas bij dan doet mijn stuurbekrachtiging het weer.
Dacht dat het de pomp was die niet goed werd aangedraven (slippende riem). Ik ben echter niet zo'n 75 kenner!

Roy

Bij mijn V6 doet dit al 2 jaar ! Ik hoor zowiezo altijd een sissend/ borrelend geluid oid en vooral als ik stil sta...
Heb wel een keer de olie vervangen en door gespoeld zo'n 2 Liter, er zat een soort dunne stroop in. Maar bij een keer aan het stuur draaien is de weerstand weg en heb er geen last meer van.

hoe kun je het beste die olie vervangen ?

Lex.
156

lex thissen

do jan 12, 2006 10:56

Roy

Lex.

@Jasparon.

Is dit een vraag :?:

Ik heb het "gewoon" met een 250cc ziekenhuisspuit met een slang het reservoir uit gezogen, .......bij gevuld, motor laten lopen, sturen ( dus pompen en ook cylinder laten werken) , uit zetten en weer uit zuigen enz enz............. :lol: Dit blijven herhalen tot het er weer goed uit zag, dus zo'n 2 liter verbruikt.

Ik hoorde van de optie, de slang los maken van het stuurhuis maar dan loopt de olie over het chassis en dat leek mij geen goede optie :wink:

Lex.

Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

zo jan 15, 2006 17:57

ATF. Datzelfde goedje gaat ook in je versnellingsbak.
Thanks! Vd week maar eens ff controleren en evt. vervangen.
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Stef33
Guru
Guru

ma jan 16, 2006 16:12

ATF. Datzelfde goedje gaat ook in je versnellingsbak.
Even voor de volledigheid (iedereen hier weet het natuurlijk al). ATF = Automatic Transmission Fluid en gooi je dus (ook) in een automatische versnellingsbak, NIET in een handgeschakelde bak.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 16, 2006 20:40

Lex.

@Jasparon.

Is dit een vraag :?:

Ik heb het "gewoon" met een 250cc ziekenhuisspuit met een slang het reservoir uit gezogen, .......bij gevuld, motor laten lopen, sturen ( dus pompen en ook cylinder laten werken) , uit zetten en weer uit zuigen enz enz............. :lol: Dit blijven herhalen tot het er weer goed uit zag, dus zo'n 2 liter verbruikt.

Ik hoorde van de optie, de slang los maken van het stuurhuis maar dan loopt de olie over het chassis en dat leek mij geen goede optie :wink:

Lex.
bedankt, hoef je niet te ontluchten ?

@Dre
ATF III is dat ook goed ?
156

Maxtor
Guru
Guru

RE: Raar fenomeen stuur(bekrachtiging) 75 TS

ma jan 16, 2006 20:51

Je moet je stuur een paar keer volledig van links naar rechts draaien voordat je de weg weer op gaat na het vullen van het reservoir.

Slimmerd bij ons had ooit in onze Mustang motorolie in de stuurbekrachtingsresevoir gepleurd. Onderste slang losgehaald, boel leeg laten lopen en om het helemaal leeg te krijgen had ik mn smoel op de opening van het reservoir gezet en heel hard geblazen om zo alle overige troep eruit te blazen. Fris is anders, maar effectief was het wel :lol:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Terug naar “Algemene Technische vragen”