gave Alfa
Tja.. snelheid kent geen grenzen voor sommigen.. de auto's zelf wel..
Het is triest... dat mensen hun grenzen hierin niet kennen.. of die van medeweggebruikers..
Groetjes Saskia
gave Alfa
Mwah... deels mee eens... een Fiat Panda kan in handen van iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel net zo goed een moordwapen zijn.Alleen dat iedereen met geld zo een auto kan kopen en rijden is eigenlijk ondenkbaar!!!
Een tomtom achter de voorruit mag niet, maar rijkelui X met teveel geld mag een moordwapen kopen en er nog mee rijden ook...
Eens Yuri, wat die Cayenne betreft. Maar wellicht weet je nog uit een Autovisie van enkele jaren terug (of vorig jaar?>tjonge dat geheugen he... ) dat een Cayenne Turbo (?) errrug weinig moest toegeven op een 911 tijdens enkele rondjes Zandvoort...(óók het afremmen voor de bochten dus!)Wat ontzettend zonde! Want een Carrera GT is natuurlijk wel even een serieus machien! Maar ja, zo kun je tegenwoordig bij allerlei auto's je vragen stellen. Ik noem een Cayenne turbo. Dat ding weegt ruim 2 ton, en gaat zo gruwellendig hard dat je ogen gaan wateren als je gasgeeft. En als 2 ton eenmaal op gang is en weer af moet remmen... dan wil je de plaatjes ook niet zien. Alhoewel die Enzo ook eng is, eigenlijk...
Mee eens! Maar als IK ga dan liever door een Alfa!Mwah... deels mee eens... een Fiat Panda kan in handen van iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel net zo goed een moordwapen zijn....
Er is gewoon een heel erg groot verschil tussen een super krachtige sportwagen en een normale wagen. Gewoon even ondoordacht een flinke tik op het gaspedaal geven is al voldoende om ernstig te verongelukken. Daarbij komt nog dat zo'n Porsche GT een 'nasty bite' heeft als je het net even te bont maakt want de ene is net even wat vergevingsgezinder als de ander. En Moletti heeft 100% gelijk dat een grote portemonnee niet synoniem staat met ook goed kunnen rijden, dat bewijzen de vele foto's van vreemd gecrashte sportwagens wel. Tuurlijk kun je ook flinke brokken maken met een panda, maar met normaal rijden en gewoon even flink gas te geven raak je daarmee niet zomaar even de controle kwijt. Met een super sportwagen hoef je daarvoor niet eens echt onverantwoordelijk te rijden, een klein foutje is al voldoende.Mwah... deels mee eens... een Fiat Panda kan in handen van iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel net zo goed een moordwapen zijn.Alleen dat iedereen met geld zo een auto kan kopen en rijden is eigenlijk ondenkbaar!!!
Een tomtom achter de voorruit mag niet, maar rijkelui X met teveel geld mag een moordwapen kopen en er nog mee rijden ook...
Aan de andere kant kunnen auto's met veel vermogen in handen van een ondeskundige voor hele rare verrassingen zorgen... In dat opzicht is de eigenaar misschien wel mede verantwoordelijk...
Makkelijk oordelen allemaal weer We kennen niet alle details, misschien hàd de bestuurster zelfs wel een licentie...
Klopt! Des te hilarischer dat BMW een paar jaar geleden alleen de snelheidsbegrenzer (op 250 km/h ) voor klanten wou uitschakelen die een racelicentie konden overleggen. Alsof 250 niet hard zat is om een gi-gan-tisch ongeluk zonder weerga te veroorzaken. Akkoord, met 50 kun je ook al flink wat aanrichten, maar met het acceleratiepotentieel van een M3 maakt het volgens mij geen drol meer uit hoe hard-ie uiteindelijk loopt.
En Moletti heeft 100% gelijk dat een grote portemonnee niet synoniem staat met ook goed kunnen rijden
Ja, remmen wil zo'n kreng ook wel, dat is het niet hoor maar als het gevaarte eenmaal de verkeerde kant op schuift of een rare reactie geeft, zie het ding dan nog maar eens in het gareel te krijgen... Wil ik niet hoeven doen, en de 'footballers wives' die meestal met dergelijke apparaten rondknorren (godzijdank op gematigd window-shopping-tempo) denk ik ook nietEens Yuri, wat die Cayenne betreft. Maar wellicht weet je nog uit een Autovisie van enkele jaren terug (of vorig jaar?>tjonge dat geheugen he... ) dat een Cayenne Turbo (?) errrug weinig moest toegeven op een 911 tijdens enkele rondjes Zandvoort...(óók het afremmen voor de bochten dus!)Wat ontzettend zonde! Want een Carrera GT is natuurlijk wel even een serieus machien! Maar ja, zo kun je tegenwoordig bij allerlei auto's je vragen stellen. Ik noem een Cayenne turbo. Dat ding weegt ruim 2 ton, en gaat zo gruwellendig hard dat je ogen gaan wateren als je gasgeeft. En als 2 ton eenmaal op gang is en weer af moet remmen... dan wil je de plaatjes ook niet zien. Alhoewel die Enzo ook eng is, eigenlijk...
Dus sportief remmen met t gedrocht is heel wel mogelijk! (helaas!)
Grtz, fRank
Nou, die XC mag komen, tegen een Cayenne Turbo. Geloof dat maar...een porche cayenne turbo tranenmakend snel optrekken? ha..ha..ha.. heb al eens n stukje gereden met zo'n ding, maar viel me heel erg tegen op t moment dat je het gas intrapte..
afgelopen vrijdag ook met een Volvo XC90 V8 gereden.. nu denk je misschien XC90 en snel? maar dat is ie wel! alleen je merkt het haast niet door al dat computerwerk wat er bij in zit en alles afregelt voor je wat een hoop pret wegneemt.
en die Carrera GT.. die vrouw was net 1 kilometer weg, heb van mn huisgenote gehoord dat je echt op n bepaalde manier moest rijden met die auto, anders ging t mis (zoals hier)
die GT wás van de vader van n vriendin van mn huisgenote.. en die had m even uitgeleend aan een vriend/kennis (weetikut) en die had zijn vrouw er weer in laten rijden... DOM! dus, maarja...
Kwestie van net op tijd je benen in te trekken ...
Kroymans crash Montery Historics 2004. Ja, het is een carbon fibre chassis en chassis brak na het raken van een bandenstapel.