Alfasassie

Re: RE: Zo kan het ook: 4.5 euroton... Doormidden?

ma jan 16, 2006 17:54

Tot hier

Afbeelding
gave Alfa :D

Tja.. snelheid kent geen grenzen voor sommigen.. de auto's zelf wel..

Het is triest... dat mensen hun grenzen hierin niet kennen.. of die van medeweggebruikers..

Groetjes Saskia

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma jan 16, 2006 18:26

Alleen dat iedereen met geld zo een auto kan kopen en rijden is eigenlijk ondenkbaar!!!
Een tomtom achter de voorruit mag niet, maar rijkelui X met teveel geld mag een moordwapen kopen en er nog mee rijden ook...
Mwah... deels mee eens... een Fiat Panda kan in handen van iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel net zo goed een moordwapen zijn.

Aan de andere kant kunnen auto's met veel vermogen in handen van een ondeskundige voor hele rare verrassingen zorgen... In dat opzicht is de eigenaar misschien wel mede verantwoordelijk...

Makkelijk oordelen allemaal weer :roll: We kennen niet alle details, misschien hàd de bestuurster zelfs wel een licentie...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Zo kan het ook: 4.5 euroton... Doormidden?

ma jan 16, 2006 18:29

Wat ontzettend zonde! Want een Carrera GT is natuurlijk wel even een serieus machien! Maar ja, zo kun je tegenwoordig bij allerlei auto's je vragen stellen. Ik noem een Cayenne turbo. Dat ding weegt ruim 2 ton, en gaat zo gruwellendig hard dat je ogen gaan wateren als je gasgeeft. En als 2 ton eenmaal op gang is en weer af moet remmen... dan wil je de plaatjes ook niet zien. Alhoewel die Enzo ook eng is, eigenlijk...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 16, 2006 20:04

Wat ontzettend zonde! Want een Carrera GT is natuurlijk wel even een serieus machien! Maar ja, zo kun je tegenwoordig bij allerlei auto's je vragen stellen. Ik noem een Cayenne turbo. Dat ding weegt ruim 2 ton, en gaat zo gruwellendig hard dat je ogen gaan wateren als je gasgeeft. En als 2 ton eenmaal op gang is en weer af moet remmen... dan wil je de plaatjes ook niet zien. Alhoewel die Enzo ook eng is, eigenlijk...
Eens Yuri, wat die Cayenne betreft. Maar wellicht weet je nog uit een Autovisie van enkele jaren terug (of vorig jaar?>tjonge dat geheugen he... :wink: ) dat een Cayenne Turbo (?) errrug weinig moest toegeven op een 911 tijdens enkele rondjes Zandvoort...(óók het afremmen voor de bochten dus!) :shock:
Dus sportief remmen met t gedrocht is heel wel mogelijk! :cry: (helaas!)
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 16, 2006 20:53

Zo`n GT kost toch veel meer dan 4,5 ton? Of was het een 2e handsje? :?

AlfaJorrit
Full Member
Full Member

ma jan 16, 2006 20:58

Mwah... deels mee eens... een Fiat Panda kan in handen van iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel net zo goed een moordwapen zijn....
Mee eens! Maar als IK ga dan liever door een Alfa! :o

164 Q4

ma jan 16, 2006 21:18

Alleen dat iedereen met geld zo een auto kan kopen en rijden is eigenlijk ondenkbaar!!!
Een tomtom achter de voorruit mag niet, maar rijkelui X met teveel geld mag een moordwapen kopen en er nog mee rijden ook...
Mwah... deels mee eens... een Fiat Panda kan in handen van iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel net zo goed een moordwapen zijn.

Aan de andere kant kunnen auto's met veel vermogen in handen van een ondeskundige voor hele rare verrassingen zorgen... In dat opzicht is de eigenaar misschien wel mede verantwoordelijk...

Makkelijk oordelen allemaal weer :roll: We kennen niet alle details, misschien hàd de bestuurster zelfs wel een licentie...
Er is gewoon een heel erg groot verschil tussen een super krachtige sportwagen en een normale wagen. Gewoon even ondoordacht een flinke tik op het gaspedaal geven is al voldoende om ernstig te verongelukken. Daarbij komt nog dat zo'n Porsche GT een 'nasty bite' heeft als je het net even te bont maakt want de ene is net even wat vergevingsgezinder als de ander. En Moletti heeft 100% gelijk dat een grote portemonnee niet synoniem staat met ook goed kunnen rijden, dat bewijzen de vele foto's van vreemd gecrashte sportwagens wel. Tuurlijk kun je ook flinke brokken maken met een panda, maar met normaal rijden en gewoon even flink gas te geven raak je daarmee niet zomaar even de controle kwijt. Met een super sportwagen hoef je daarvoor niet eens echt onverantwoordelijk te rijden, een klein foutje is al voldoende.

Die bestuurster kan niet erg ervaren geweest zijn, want dan rij je 'm niet zomaar met een eenzijdig ongeval even totalloss op de openbare weg.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 16, 2006 21:37

En Moletti heeft 100% gelijk dat een grote portemonnee niet synoniem staat met ook goed kunnen rijden
Klopt! Des te hilarischer dat BMW een paar jaar geleden alleen de snelheidsbegrenzer (op 250 km/h :shock: ) voor klanten wou uitschakelen die een racelicentie konden overleggen. Alsof 250 niet hard zat is om een gi-gan-tisch ongeluk zonder weerga te veroorzaken. Akkoord, met 50 kun je ook al flink wat aanrichten, maar met het acceleratiepotentieel van een M3 maakt het volgens mij geen drol meer uit hoe hard-ie uiteindelijk loopt.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 16, 2006 21:39

Eens Yuri, wat die Cayenne betreft. Maar wellicht weet je nog uit een Autovisie van enkele jaren terug (of vorig jaar?>tjonge dat geheugen he... :wink: ) dat een Cayenne Turbo (?) errrug weinig moest toegeven op een 911 tijdens enkele rondjes Zandvoort...(óók het afremmen voor de bochten dus!) :shock:
Dus sportief remmen met t gedrocht is heel wel mogelijk! :cry: (helaas!)
Grtz, fRank
Ja, remmen wil zo'n kreng ook wel, dat is het niet hoor :wink: maar als het gevaarte eenmaal de verkeerde kant op schuift of een rare reactie geeft, zie het ding dan nog maar eens in het gareel te krijgen... Wil ik niet hoeven doen, en de 'footballers wives' die meestal met dergelijke apparaten rondknorren (godzijdank op gematigd window-shopping-tempo) denk ik ook niet :twisted:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 17, 2006 12:48

:jumping: Bij het kinderdagverblijf van mijn jochie komt ook zo'n Cayenne moeder.....Door die smalle inrit heeft ze hetzelfde stuurgedrag als de gemiddelde bejaarde ! (ze moet ook nog keren op het terrein) en woont 300 meter verder..... :wink: Heeft het ook voorelkaar gekregen om ondanks de sensoren een fijne parkeerpaal te raken tijdens het bellen aldaar :mrgreen:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 17, 2006 13:29

Of in het verleden geen snel accelerende auto's zijn geweest. Allard, AC Cobra, meute muscle cars of de eerste Porsche 911 RS die nog steeds bloedsnel
en echt hardcore is maar niet de remmen en wegligging heeft van nieuwere modellen.

Gevaarlijk vind ik niet de acceleratie van een Carrera GT of een Enzo maar modellen zijn gebouwd met gebruik downforce,hi-tech en het zo snel mogelijk rondjes rijden op een cirrcuit. McLaren F1 is qua pure rechtelijn snelheid niet te kloppen dus bouwt men een raceauto die wel in handen van experts moet blijven. Zo onbeschoft snel zijn de Enzo en GT niet in rechte lijn gezien drag, te breed etc. Op een mijl staande start is de Enzo ong. 2 seconden sneller als een DB9 met 450 pk. De Enzo/Carrera kunnen alleen ongenadig hard door bochten totdat...je ineens op een boom klapt.

tommie
Guru
Guru

di jan 17, 2006 19:23

een porche cayenne turbo tranenmakend snel optrekken? ha..ha..ha.. heb al eens n stukje gereden met zo'n ding, maar viel me heel erg tegen op t moment dat je het gas intrapte..
afgelopen vrijdag ook met een Volvo XC90 V8 gereden.. nu denk je misschien XC90 en snel? maar dat is ie wel! alleen je merkt het haast niet door al dat computerwerk wat er bij in zit en alles afregelt voor je wat een hoop pret wegneemt.

en die Carrera GT.. die vrouw was net 1 kilometer weg, heb van mn huisgenote gehoord dat je echt op n bepaalde manier moest rijden met die auto, anders ging t mis (zoals hier)
die GT wás van de vader van n vriendin van mn huisgenote.. en die had m even uitgeleend aan een vriend/kennis (weetikut) en die had zijn vrouw er weer in laten rijden... DOM! dus, maarja...
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 17, 2006 22:31

een porche cayenne turbo tranenmakend snel optrekken? ha..ha..ha.. heb al eens n stukje gereden met zo'n ding, maar viel me heel erg tegen op t moment dat je het gas intrapte..
afgelopen vrijdag ook met een Volvo XC90 V8 gereden.. nu denk je misschien XC90 en snel? maar dat is ie wel! alleen je merkt het haast niet door al dat computerwerk wat er bij in zit en alles afregelt voor je wat een hoop pret wegneemt.

en die Carrera GT.. die vrouw was net 1 kilometer weg, heb van mn huisgenote gehoord dat je echt op n bepaalde manier moest rijden met die auto, anders ging t mis (zoals hier)
die GT wás van de vader van n vriendin van mn huisgenote.. en die had m even uitgeleend aan een vriend/kennis (weetikut) en die had zijn vrouw er weer in laten rijden... DOM! dus, maarja...
Nou, die XC mag komen, tegen een Cayenne Turbo. Geloof dat maar...

Anyway, Bert heeft wel gelijk. door alle 'kunstmatige' downforce van bv een Enzo lijkt de grens oneindig ver weg te liggen, maar als je dan een keer bij die grens durft te komen is het alle hens aan dek. Het zal wel een extreme versie zijn van het 4WD gevoel: het gaat ongelooflijk lang goed, maar als het mis gaat is er vaak geen houden meer aan.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 18, 2006 09:23

Afbeelding

Kroymans crash Montery Historics 2004. Ja, het is een carbon fibre chassis en chassis brak na het raken van een bandenstapel.

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 18, 2006 09:32

Afbeelding

Kroymans crash Montery Historics 2004. Ja, het is een carbon fibre chassis en chassis brak na het raken van een bandenstapel.
Kwestie van net op tijd je benen in te trekken ... :?

Al die electronische snufjes laten de gemiddelde bestuurder verder gaan met zijn auto dan ooit te voren. Maken ze een foutje of het te bont, dan grijpt die electronica in, totdat ... de electronica ook niet meer kan volgen. Er zijn nu eenmaal grenzen. Alles is gewoon afhankelijk van de rijstijl en de verantwoordelijkheidszin van de chauffeur. Rij je gewoon, dan zal die electronica fantastisch zijn. Hang je de idioot uit, dan zal zelfs de electronica je niet meer op de baan houden ...
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Terug naar “Het Forum Café”