Gebruikersavatar
Bart Librecht
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 12:18
Locatie: Kalken(Belgie)

Deuren Bertone GTV 1750

di jan 17, 2006 11:46

Hallo,ben bezig met restauratie van een 1970 GTV 1750 en heb het volgende probleem:
-had nog zo goed als nieuwe deuren liggen van een andere bert en heb die dan proberen te plaatsen!
-de rechter deur past als gegoten maar daarentegen de linker deur past langs geen kanten!!!!
Hoe komt dat dat ze aan de B-stijl onderaan 1,5 cm blijft openstaan?(de slechte deur die erin zat had net hetzelfde probleem)!!
Alsook heb ik tussen onderkant van deur en dorpel een enorme spleet?Rechts ook geen probleem!
Ben benieuwd naar enige reaktie?
Alvast bedankt
alfa GT 1,9 JTD distinctive 2005
alfa 156 SW 2006
alfa spider 2000 veloce 1979
alfa GTV 1750 1970(verkocht)
alfa 145 1.6 boxer 1995(verkocht)
ducati 748R 2001
zundapp CS 50 1970
zundapp combinette 1958

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Deuren Bertone GTV 1750

di jan 17, 2006 13:44

Hallo Bart,

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met mijn rechter deur. Deur staat open en met nieuwe rubbers is de deur bijna niet dicht te krijgen. Het lijkt wel of de deur simpelweg te groot is. Ik heb inmiddels begrepen dat restaureren van de oorspronkelijke deur een betere optie is dan het plaatsen van een andere deur. Blijkbaar zit er veel verschil in de deuren wat betreft de grote.

Hoe op de lossen: geen idee.

Hopelijk is er hier iemand die een oplossing weet!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1169
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Deuren Bertone GTV 1750

di jan 17, 2006 13:56

Bart,

is er ooit een ander dorpel ingezet toevallig, misschien niet goed gemeten. Als dat niet het geval is heb je wellicht vulplaatjes nodig onder de scharnieren (zodat hij wat kanteld.)

Gebruikersavatar
Bart Librecht
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 12:18
Locatie: Kalken(Belgie)

RE: Deuren Bertone GTV 1750

di jan 17, 2006 23:40

hallo Barend,
Er zit inderdaad reeds nieuwe dorpel in,en dacht ook hetzelfde dat hij iets te laag is ingelast!Zat erin door vorige eigenaar!
Waar vind ik zulke deurplaatjes?
Het is die deur die ik bij jou heb gekocht die ik erin wil plaatsen,de oude is slecht en stond onderaan ook op serieuze kier!
Groetjes Bart
alfa GT 1,9 JTD distinctive 2005
alfa 156 SW 2006
alfa spider 2000 veloce 1979
alfa GTV 1750 1970(verkocht)
alfa 145 1.6 boxer 1995(verkocht)
ducati 748R 2001
zundapp CS 50 1970
zundapp combinette 1958

Gebruikersavatar
Johan
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 21:05
Locatie: Rotterdam

RE: Deuren Bertone GTV 1750

wo jan 18, 2006 20:27

Ah, dat heb ik ook bij de linkerdeur, de rechterkant is perfect. Onder aan de B-stijl blijft hij inderdaad een stukje open staan. Met kantelen kom je er niet omdat het alleen het onderste hoekje is, hij gaat dan ergen anders wijken. Strakker afstellen van de slotplaat helpt iets maar daardoor sluit de deur moeizamer. Overigens is de naad tussen deur en dorpel bij mij aan beide kanten gelijk. Ik denk dat het ook nieuw bij een aantal auto's is geweest omdat ik een oude test zag waar de deur op dezelfde plaats ook een beetje open stond. Mijn auto is trouwens van juli 1968, chassisnummer 1357529. Misschien is er wel een serie geweest met deze afwijking.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Andretti Molletti

RE: Deuren Bertone GTV 1750

wo jan 18, 2006 20:49

Dat hebben ze bijna allemaal...ook originele deuren en dorpels...
destijds was de pasvorm niet zo nauwkeurig he ;)

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Deuren Bertone GTV 1750

wo jan 18, 2006 21:57

Dat hebben ze bijna allemaal...ook originele deuren en dorpels...
destijds was de pasvorm niet zo nauwkeurig he ;)
Dat is tegelijk de reden waarom ik iedereen het advies geef een goedpassende BERT deur te restaureren ipv een andere deur in te hangen...
dorpel vervangen is bij een "gewone" auto een stuk makkelijker is dan van een bert. eerst kale deur terughangen alvorens af te lassen (ook al heb ik 3 dimensionaal gekeken) Tis gewoon handwerk.....Een echte auto!
:wink:

Maar er valt nog best veel te doen hoor om eea beter in het gareel te krijgen. dorpeltjes zitten hoop ik vrij "pas".
En ja, dan de deurrubbersmontage die een mooi pas zittende deur haast niet laten sluiten. :twisted:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Johan
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 21:05
Locatie: Rotterdam

RE: Deuren Bertone GTV 1750

wo jan 18, 2006 22:13

Ja, de deurrubbers :( Ik heb van die alluminium geleiders voor de rubbers. Aan de rechterkant halverwege de b-zuil bij de overgang van de onderste naar de bovenste geleider komt het rubber snel los. Komt waarschijnlijk omdat ik m'n slot strak heb afgesteld om het wijken van de deur te compenseren.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Gebruikersavatar
Bart Librecht
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 12:18
Locatie: Kalken(Belgie)

RE: Deuren Bertone GTV 1750

wo jan 18, 2006 23:50

Is wel jammer natuurlijk als je vr de rest een perfecte auto hebt,zo een lelijke deur doet je restauratiewerk enorm in waarde verminderen!!
Heb nog een paar deuren liggen die ik eerst eens ga passen dan,zijn wel deuren met laswerk en plamuurwerk aan!
alfa GT 1,9 JTD distinctive 2005
alfa 156 SW 2006
alfa spider 2000 veloce 1979
alfa GTV 1750 1970(verkocht)
alfa 145 1.6 boxer 1995(verkocht)
ducati 748R 2001
zundapp CS 50 1970
zundapp combinette 1958

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Deuren Bertone GTV 1750

do jan 19, 2006 00:54

Is wel jammer natuurlijk als je vr de rest een perfecte auto hebt,zo een lelijke deur doet je restauratiewerk enorm in waarde verminderen!!
Heb nog een paar deuren liggen die ik eerst eens ga passen dan,zijn wel deuren met laswerk en plamuurwerk aan!
Orginele deur? kom je er niet uit, gooi hem dan maar eens op... :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Deuren Bertone GTV 1750

do jan 19, 2006 09:57

Opvallend dat meerdere last hebben van dit probleem. Ik dacht even dat ik de enige was en dat het kwam doordat mijn Bertone krom zou zijn of zo iets.

Maar hoe kan de slotplaat worden afgesteld? Die zitten toch volledig gefixeerd?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Johan
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 21:05
Locatie: Rotterdam

RE: Deuren Bertone GTV 1750

do jan 19, 2006 22:45

Met de slotplaat bedoelde ik eigenlijk de slotvanger (die op de b-stijl).

Afbeelding

Als je die wat naar achteren zet dan scheelt dat weer een paar milimeter omdat de deur verder in het rubber wordt gedrukt. Dat maakt het voor mij net acceptabel.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Deuren Bertone GTV 1750

do jan 19, 2006 23:19

Met de slotplaat bedoelde ik eigenlijk de slotvanger (die op de b-stijl).

Afbeelding

Als je die wat naar achteren zet dan scheelt dat weer een paar milimeter omdat de deur verder in het rubber wordt gedrukt. Dat maakt het voor mij net acceptabel.
Eeh ja.....als je deur dan nog acceptabel sluit is dat zeker het proberen waard.
Afhangen is al een klusje - dan nog afstellen....het blijft een hobby
Je kunt het gewoon proberen hoor!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Deuren Bertone GTV 1750

vr jan 20, 2006 10:33

Dat is nu juist het probleem. De deur sluit niet meer goed, omdat de deur niet verder meer in het rubber gedrukt kan worden. Ik zou dus eigenlijk de slotplaat meer naar buiten moeten zetten. De problemen zijn begonnen, nadat er nieuwe deurrubbers ingezet waren. Verder merk ik ook dat de deur omhoog wordt gedrukt op het moment dat de deur tegen de slotvanger aankomt. Ik dacht dus aan een uitgezakte deur, maar er zit absoluut geen speling op de scharnieren. Heeft denk ik allemaal te maken met het feit dat dat niet de originele deur is.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Deuren Bertone GTV 1750

vr jan 20, 2006 11:50

Is heel vaak te wijten aan de slechte replica rubbers, originele rubbers bestaan uit 2
compounds, de hardere waarmee hij in de " gootjes" bevestigd zit, het zachte deel
t.b.v. het sluiten, zelfde geld voor de kofferbak
Veel replica rubbers zijn van 1 compound, dus te hard sluit je deur niet goed, te zacht komen ze uit
de gootjes
Ik ken maar 1 adres die echt goede replica';s hebben en dat is Cicognani in Alfonsine Italie, maar dat kost wel
wat meer als de gangbare replica's
trasforma il meglio in massimo

Terug naar “Algemene Technische vragen”