oster

bdp sensor, alfa 145 1,4 boxer

vr feb 03, 2006 16:46

Hallo allemaal, ik heb even na zitten denken wat ik nu met mijn auto moet doen. Waarschijnlijk is mijn bdp sensor kapot. Waardoor mijn auto dus niet meer loopt. Kan iemand mij vertellen of dit een ontzettend k*t werk is? En hoe ik dit moet gaan aanpakken. Met vriendelijke groet, Ferry

164 Q4

Re: bdp sensor, alfa 145 1,4 boxer

vr feb 03, 2006 16:59

Waarschijnlijk is mijn bdp sensor kapot.
Waarschijnlijk kapot of kapot? Kijk even of de ECU ook de storing van kapotte BDP geeft en meet alles ook even na. Vervangen van zo'n ding stelt meestal weinig voor. Paar schroeffies en een stekkertje. Het zit gewoon bereikbaar aan de buitenkant.

oster

RE: bdp sensor, alfa 145 1,4 boxer

vr feb 03, 2006 17:16

nou ze hebben de computer aan de ecu aangesloten, maar dat ding gaf telkens een foutmelding dat de kabels niet goed aangesloten waren. Die beste man heeft op 2 punten geprobeerd de ecu uit te lezen. Maar elke keer ging het niet goed, na een poging of 20 zei die man, sorry ik kan je niet verder helpen. Het kan de bdp sensor zijn, hij heeft nog wel gekeken of 1 van de bougies een vonk gaf, maar daar kwam helaas geen vonk van af.

164 Q4

Re: RE: bdp sensor, alfa 145 1,4 boxer

vr feb 03, 2006 17:32

nou ze hebben de computer aan de ecu aangesloten, maar dat ding gaf telkens een foutmelding dat de kabels niet goed aangesloten waren.
Ah, bekend verhaal. Dan hebben ze waarschijnlijk of de verkeerde stekker te pakken gehad of ze hadden de verkeerde module in de tester zitten. Dan gaat die daar over zitten zeuren en als je maar vaak genoeg op OK drukt zegt die uiteindelijk ook nog dat je je ECU moet vervangen...... lolbroek :?

Voor de rest is het maar vaag. Het kan idd iets met de bdp sensor zijn. Maar mogelijk ook niet......

Je hebt zeker een Weber IAW inspuiting? Heb je er ook een schema bij?

Remco S
Guru
Guru

vr feb 03, 2006 18:34

Met welke computer heeft die hem uitgelezen?

1 draagbare examiner
2 Examiner op kast (soort pc)
3 module tester

En op welke stekker wou de man hem uitlezen?

Bdp sensor is niet moeilijk te vervangen (leest van het vliegwiel af)

Ik geloof dat die net onder de hulpkoppelingscilinder zit , je heb hier geloof ik imbus 5 of 6 voor nodig.

meet desnoods even de weerstand van de bdp sensor door

oster

vr feb 03, 2006 19:10

Het was met zo'n draagbaar ding. die hij op schoot nam, achter het stuur. En euhm welke stekker, was links boven in, onder de motorkap. Dat zal je natuurlijk niet veel zeggen. Weet niet meer precies waar hij ongeveer zat. En heb de auto niet meer voor de deur staan dus ik kan ook niet even kijken. Ow en later trouwens ook rechts in het midden. voor dit het zelfde verhaal. Groeten Ferry

Remco S
Guru
Guru

vr feb 03, 2006 19:16

Als het goed is zit de uitlees stekker voor de ECU naarbij de rechterveerpoot (bijrijders zijde) Als de man hem op de andere stekkers heeft uitgelezen kan die inderdaad de fout niet ontdekken

mafkees

vr feb 03, 2006 20:18

hij is niet de enige die het niet kan vinden waar de examiner op aan gesloten moet worden.

Bij Otten ( fiat en Alfa dealer) konden ze het stekkertje met maar liefst 3 draden ook niet vinden.......

164 Q4

vr feb 03, 2006 20:40

Het kan altijd nog anders als er helemaal geen stekker te vinden is:

Van de Weber IAW 8F.68 ECU

pin 10 (lichtblauw/wit) op contactje A van T1
middelste is gewoon massa maar die zit op de Alfa tester niet eens aangesloten.
pin 15 (wir/rood) op contactje C van T1

en daar zet je dan zelf even tijdelijk een stekkertje op.

Niet echt vindingrijk volk die monteurs van tegenwoordig.

Terug naar “Algemene Technische vragen”