Een en ander is reeds beschreven in het onderdeel 'onderstel en wegligging'. Toch ter documentering, lering ende vermaeck hier nog wat details..........
De Borbets bleken vanaf de eerste dag een verkeerde keus, ik wilde echter niet aan de OZ Superturismo's welke Ron voorstelde, en het ook prima doen op de andere Evo die Ron 'verbouwd' heeft. Dus, als eerste het centergat uitgedraais zodat de wielen over de naven heenpasten. De banden lieten lang op zich wachten en dus Ron paste pas j.l donderdag voor 't eerst de wielen over de 16" schijven en klauwen heen. Wat dus aanliep; de binnendiamter is te klein. Vijlen aan de klauwen kon geen soelaas brengen dus besloten we de oude remmen terug te plaatsen als tijdelijke oplossing. Ik had onlangs een setje revisieklauwen gekocht en dat kwam goed uit zodat we de 16" situatie van de auto af in tact konden laten (incl verstelplaten) en dus tzt weer eenvoudig terug kunnen plaatsen. Ron had ondertussen gemerkt dat de nieuwe wielmoeren niet allemaal even lekker opdraaiden dus hebben we na controle van de draad deze met olie en kracht gangbaar gemaakt. Daarna de remmen ontlucht.
Na montage van de wielen (derde poging daartoe) bleek het hart te dichtbij de remklauwen te staan waardoor de voorwielen nog steeds niet pasten.
Alle aanwezige spacers bleken te dik om nog wielmoeren te kunnen monteren. De platen waarin Ron de wielbouten monteert achter de 16' remmen brachten uitkomst. 2 per kant op de naaf geschoven en de wielen erop. Genoeg 'vlees' om de moeren vast te kunnen draaien en testrijden...

Esthetisch moment tijdens het sleutelen: die negatieve wielvlucht van de voorwielen staat erg gaaf. De achterwielkasten zien er nog steeds iel uit
De vele verkeersdrempels rondom Ron's werkplaats lieten hun littekens na op de uitlaat. Ik wist voldoende om naar huis te durven rijden. De remmen nog erg diep en hard maar ' te doen'. Ondertussen de V6, waar ik mee gekomen was, bij Ron geparkeerd zodat de voorkant daarvan welke sinds ik de auto heb, zo'n 2,5 centimeter scheef staat rechtgezet kan worden. Alle originele spullen verder ingeladen en naar Poeldijk. Hoe het rijden me verging staat in de eerder genoemde 'thread'. Wat zijn mu de eerstvolgende activiteiten rond de Evo? 16" wielen zoeken die:
8" breed zijn
De grote remmen toelaten
De wielkasten vullen' ook achter, dus 2 verschillende ET's
Ik ben 2 'oude merken' aan het onderzoeken en de eerste resultaten zijn hoopvol. Nog 2 kinderbijslag termijnen..................
Dan terug naar Ron voor de grote remmen, uitwegen en gaan op de Ring!
toch nog maar, misschien ten overvloede, een fotootje voor:

En na: