Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 17:57

Hoe krijg ik het makkelijkst de remcilinder en bekrachtiger uit de weg ? Ik kan bij 2 van de 4 moertjes IN de auto, de bovenste kan ik echt niet vinden...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 18:05

Kun je niet met een kniestuk bij je bougie? :shock: ABS of zo? En die andere 2 moertjes zitten ook daar ergens zeg maar (toch), je kunt ze nauwelijks ZIEN laat staan erbij...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 18:53

Krijg die dop er net in joh, laat staan het verlengstuk erbij.

Ik moet ook het deksel eraf om een klep te stellen...

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 19:00

Als je toch de klepdeksel eraf haalt om de (uitlaat) kleppen te stellen, kun je beter meteen de bougie vervangen. Zonder deksel heb je wat meer speling... Het achterste imbus boutje is lastig loshalen, ik heb er speciaal een sleuteltje op maat gezaagd.

Succes!
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 19:54

Er zitten nu dus 5 verse bougies in, maar ik zal eens proberen na het deksel los gehaald te hebben

Andretti Molletti

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 20:15

Rem etc kan blijven zitten... dop erin.. knie stuk erop en je hebt pcies de juiste lengte.. met een 1/2 " setje dan.
De deksels zitten trouwens vast met zeskant M7 en sommige M8 daar de vorige (lees vorige vorige ;) ) eigenaar er een aantal had dolgedraaid... ik heb toen een aantal M7 gaten opgeboord en getapt naar M8 zover ik me kan herrineren...
Maar ik heb iig nooit de hfdremcilinder losgehad... ook niet bij inbouw vh blok!

Succes

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 20:27

ah top, dus geen inbusgezaag :thumbs:

Andretti Molletti

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 20:35

vlgs mij zijn zelfs de originele M7 bouten (vervangen) zeskant!!

Gebruikersavatar
Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 878
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:51
Locatie: Westcoast
Contacteer: Website

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 22:02

Rembekrachtiger hoeft er echt niet af om een bougie te vervangen;zou helemaal te gek zijn zeg :shock:

Met de org.V6 bougiesleutel die er af fabriek bij was geleverd kan je er goed bij of een goed passende dop.

Org klepdekselbouten zijn inbus&voor de achterste bout moet je ff een inbussleutel inkorten a/d korte kant.
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

ElCamino

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 18, 2006 22:55

Na veel vloeken en tieren en hulpstukjes van verschillende gereedschapsetjes is het me toch gelukt ook die laatste bougie te vervangen zonder de remcilinder te demonteren. Nog dezelfde dag kwam ik een originele bougiesleutel tegen... ](*,)
De rembekrachtiger is trouwens vrij lastig te demonteren en vergt ook smal gereedschap; knietjes en verlengstukjes voor de 1/4" ratel. Vier moertjes vanaf de binnenkant. Niet aan beginnen voor die bougie.

Gebruikersavatar
Robertv6
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:29

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

zo feb 19, 2006 02:07

Begrijp er niks van Heb ook een 3.0 v6 QV met ABS
en heb zonder veel moeite de bougies reeds meerdere malen vervangen

lange dop verlengstuk en steeksleutel
Alfa Romeo 156 2.4 td
Alfa Romeo Spider '79

gehad 3x sud, 1x Giulia, 2x Alfetta, 1x Giulietta,3x75 V6, turbo,TS, Alfa Romeo Giulia 1.6 Super, 2x Alfa Romeo 156 1.8 TS
BMW 325i Ziengs cup

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

zo feb 19, 2006 19:34

Bougie nr6 wisselen doe ik met een bougiedop 1/2'', met daarop een adapter naar 3/8'' dan zit je net iets onder het kleppendeksel. En dan een knie-stuk erop, en klaar.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

zo feb 19, 2006 20:14

Tja, ik heb er ook nooit problemen mee gehad om bij die bougie te komen, ik vroeg me gewoon af of het misschien een ABS hoofdremcilinder was omdat ik die geen heb... Maar is het al opgelost nu?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

ma feb 20, 2006 08:28

Zaterdag ga ik weer beunen...

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Bougie nr. 6 75 V6 -> rembekrachtiger in de weg

za feb 25, 2006 17:54

De oplossing bleek het gebruiken van het kniestukje als verlengstuk....

Op een hele andere noot; wie van jullie gebruikt warmtegraad 6 NGKs in hun V6-en? Ik had ze er een week in, en als eerste viel me op dat de motor niet mooi startte en stationair liep. De massaelectrode zag heerlijk wit
Kliks

Nu weer 7s erin en alles is weer A-OK (wel valsgespeeld met nieuwe rotor, verdeelkap, schoon luchtfilter en cartdampscheider;))

Terug naar “Algemene Technische vragen”