Gerrelt
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: do jul 21, 2005 14:37
Locatie: Twente
Contacteer: Website

RE: prestaties 1.7IE en 1.5TI S

zo feb 05, 2006 23:16

Is het vacuumdoosje nog wel in orde?

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: prestaties 1.7IE en 1.5TI S

zo feb 05, 2006 23:25

Peter, teveel tegendruk is zeker een controlepunt! Daar wordt ie niet vrolijk van!
Bij een orginele 33 is et heel wat pijp totaan de 1e demper, dus misschien zit daar iets van oplossing in....
:idea:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

peterbe

RE: prestaties 1.7IE en 1.5TI S

di feb 07, 2006 18:24

De tegendruk is volgens mij niet te groot het uitlaatspruitstuk is wel ingekort maar komt zoals orgineel weer in een pijp samen
dan wordt hij gesplitst in 2 einddempers een links en een rechts zodat je weer het kever kruiwagen efect krijgt .

Weet iemand wat de sproeier bezetting van de carburateurs moet zijn voor een 1.5 TI s blok, dan wil ik dit ook nog een keer nakijken of er de juiste inzitten, anders moet ik toch maar bij gezocht een oproep voor een 1.7 IE 8V blok plaatsen.

peter

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: prestaties 1.7IE en 1.5TI S

di feb 07, 2006 19:20

Er zitten 38 IDF 45A2C carburateurs op zijn dit misschien de verkeerde ?
peter
Even uit het hoofd de 1.3 en 1.7 heeft carbs van 40 mm. Een 1.5 met 105 PK heeft toch 36 mm carbs??

nu heeft Peterbe er een op zitten van 38 of 45 mm??? maar dat komt niet echt overeen met 36 mm Misschien klopt daardoor de sproeierbezetting wel helemaal niet.

Je hebt wel een goede compressie??

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: prestaties 1.7IE en 1.5TI S

di feb 07, 2006 19:35

Een mogelijke combi is: Weber 36 IDF 52/ 53 met de volgende bezetting:
Venturi: 30
Auxiliary venturi: 4.5
Main jet: 130
Main air correction jet: 190
Emulsion tube: F57
Idle jet: 52
Idle air correction jet: 200
Accelarator pump jet size: 0.33

Dit komt van een Sud 1.5 Ti, 105 pk en zou dus moeten werken volgens mij. Misschien zijn er nog andere types mogelijk, misschien kan iemand dit aanvullen?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

peterbe

RE: prestaties 1.7IE en 1.5TI S

zo feb 12, 2006 22:24

heb vandaag mijn rechter carburateur eraf gehaald om te kijken wat voor sproeiers er in zitten,
carburateur type 36 IDF 44A2D
hoofd venturi 30
centrale lucht venturi 4,5
hoofdsproeier 135
hoofdluchtcorrecteisproeier 220 mengbuis F50
stationairsproeier 90F7
acceleratie sproeier 33
startsproeier 52

Nu heb ik deze waarde vergeleken in de vraagbaak P.H.Olving modellen 1983-1990
en komen deze aardig overeen met waarde die in boek staan voor 36IDF44A carburateur, maar dan wel voor een 1490cc 95 PK motor.

Dus ik heb waarschijnlijk de verkeerde carburateurs, voor de 105 PK motor staat dat er 36IDF56A /57A carburateurs op moeten de waarde voor de sproeierbezetting is dan ook anders,

Wat is het verschil tusen deze 2 carburateur type , en kan ik de sproeiers vervangen door de waardes van een 105 Pk,
Ik begin sterkt te vermoeden dat de motor te weinig benzine krijgt met deze carburateurs in 105 pk uitvoering

peter

peterbe

RE: prestaties 1.7IE en 1.5TI S

zo feb 26, 2006 23:56

Vorige week een paar 1.5 TI blokken gekocht zijn wel 95 PK, en dit weekend de carburateurs en ontsteking omgebouwd op mijn auto .deze ontsteking is wel een gewone met puntjes de andere was electronisch.
Ook heb ik de kleppen gesteld er waren er enkele bij die echt te strak stonden.
En het heeft resultaat het beest is er, heb 160km/u kunnen rijden en de auto trekt veel beter.
Nu wordt het een voor een terug bouwen waar het probleem echt zat

En heb echter weer een probleem bij na mij test rit toen hij warm was kreeg ik hem niet meer gestart de startmotor kon de motor bijna niet rond krijgen toen hij was afgekoeld starte hij meteen, Nu is mij dit probleem niet vreemd mijn 1,7 IE had een zelfde probleem alleen liep de temperatuur ook op,Mij price as was namelijk te lang en drukte de krukaslagers naar een kant , ik dacht met een kortere as het probleem opgelost te hebben, wordt dus uitbouwen en na meten

peter

Terug naar “Algemene Technische vragen”