Wim

airbaglampjes 156

ma feb 27, 2006 23:47

Hallo,

Al weer 4 jaar ben ik in het bezit van een Alfa 156 2.0TS 1998 en ´t is echt een geweldige auto.
De laatste tijd heb ik een rammel ergens achterin het dasboard, dus heb ik de snelheidsmeter er maar eens uitgeschroefd, om te kijken of er ergens een kabel bloot lag.
Dit zag er allemaal tip top uit, dus zit het dieper.
Nu is het probleem, dat de airbag lampjes blijven branden.
Ik heb de teller er weer uitgehaald, om te kijken of er een stekker los lag ofzo en de zekeringen gecontroleerd, maar dit is allemaal in orde.
Wie weet de oorzaak?[/b][/i]

AlfettaQO
Member
Member

RE: airbaglampjes 156

di feb 28, 2006 14:50

Hallo Wim,

je schrijft "de airbaglampjes". Bedoel je dat zowel het rode (storing) als gele (passagiers-airbag) lampje oplicht?

Marco

Wim

di feb 28, 2006 15:01

Hé Marco,

Klopt, de beide (rode + gele) airbaglampjes branden.

Wim.

Ricambi Originali

di feb 28, 2006 15:13

Mischien een kwestie van de accu polen ff een paar minuten er af laten, hopelijk reset die zich dan weer.

Groet, Ro

AlfettaQO
Member
Member

Re: RE: airbaglampjes 156

di feb 28, 2006 16:52

Mischien een kwestie van de accu polen ff een paar minuten er af laten, hopelijk reset die zich dan weer.

Groet, Ro
Ik ben niet zo optimistisch. Ik denk dat ik hier de voorkeur zou geven aan een afspraak bij de dealert om de storing te achterhalen en de computer te resetten.
Het blijft zo (denk ik) een beetje gissen. Als er zij-airbags zijn kan de oorzaak weer op een andere plaats liggen. Mogelijke plaatsen die ik zo kan bedenken waar 'iets' fout zit:
- ECU onverhoopt stuk;
- de eerder gehoorde rammel achter het dashboard in combinatie met het in- en uitbouwen van de snelheidsmeter heeft er voor gezorgd dat het circuit openstaat;
- geen aarde meer (na in- en uitbouw sneldheidsmeter);
- stekkerverbinding onder de stoelen: a) oxidatie? stekkers los maken en schoon maken. Je kunt vervolgens de stekkers proberen op hun plaats te houden met een tie rap, b) kwaliteit stekkers is matig. Indien schoonmaken niet helpt, verbinding doorlussen.
- etc.

Weinig echt concreets dus. Ik zou zelf eerst de computer laten resetten. Vervolgens is het denk ik dan maar afwachten of de storing zich weer voordoet.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 28, 2006 17:12

ik heb bij mijn 145 zo ongeveer hetzelfde probleem gehad
moest gereset worden.
accupolen loshalen hielp bij mij niet.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Ricambi Originali

di feb 28, 2006 19:17

Als het goed is, en je maakt je polen los, houd ze ff tegen elkaar is de boel ook gereset. Ach je kan het altijd ff proberen, mischien bespaart het je weer een onnodige rit. :)

Groet, Ro

Wim

di feb 28, 2006 21:57

Hoi,

Accupolen een tijdje los gehad, zelfs nog tegen elkaar gehouden, maar mag allemaal niet baten.
Denk dat ik toch maar een bezoekje aan de dealer ga brengen, misschien dat het resetten van de computer helpt.
Ik laat jullie wel ff weten of dit helpt.

Ciao.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 28, 2006 22:02

als je je contact aan hebt gezet terwijl de km-teller los lag, zal je bij de dealer moeten laten resetten
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Raf
Junior Member
Junior Member

wo mar 01, 2006 10:43

Dit probleem komt vaker voor bij de 156, heb het zelf gehad en een collega ook, bovendien nu bij de 147 weer. Ik heb ook geprobeerd dmv accupolen te resetten maar dit werkt niet. Bij de dealer resetten/uitlezen is de enige oplossing, maar kijk niet vreemd op als het over een maand opnieuw brand. Ik zelf heb het 2 keer laten resetten. Deze storing betekend overigens (in de meeste gevallen) niet dat er problemen zijn met de airbag.
Giulia Super
Squadra Bianca

Wim

wo mar 01, 2006 22:44

Ik heb de dealer gebeld en kon binnenkort wel ff langs komen om te laten resetten.
Moet een fluitje van een cent zijn.
Ga dus binnenkort maar ff heen, ben benieuwd.

ALFADELTA1975
Newbie
Newbie

do mar 02, 2006 19:56

Ik heb hetzelfde probleem voor de 2e keer :cry: .

Is het dan niet beter om de verbindingspunten onder de stoel gewoon te laten doorsolderen, als het probleem vaak aan de stekkers ligt?

Wim

do mar 02, 2006 22:29

Ik geloof nog niet dat het aan de stekkers ligt, want dat zou wel heel toevallig zijn.
Laat de boel eerst resetten en zien dan wel weer.
Volgens mij is een goed onderhouden Alfa 156 nog net wat te jong om storingen te krijgen door oxidatie bij de tekkers onder de stoel.
Bij mij ziet alles er echt als nieuw uit en heb ook nog nooit storingen gehad, dus ik denk echt dat het alleen komt door het uit- en inbouwen van de snelheidsmeter.

wims
Guru
Guru

do mar 02, 2006 22:39

hoi Wim,

Bij mijn 156 ook al 2x airbag lampje aan in de klokkenwinkel. Zat in de stekker onder de bijrijdersstoel. Kennelijk wat te enthousiast met de stofzuiger in de weer geweest, of iemand met maat 49 rechtsachterin gehad. Als het lampje brandt kan enkel de dealer het resetten. Let wel, als het brandt werken de plofzakken dus ook niet.

grtz, wim
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

alfatje

za mar 04, 2006 16:52

slopen die 156 en een andere alfa kopen....... 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”