ff een vraagje, voorlopig nog niet belangrijk, maar over 6 maanden of zo wel.
in september moet ik (nou ja, het is een keuze) meer gaan rijden, zo'n 90 x2 = 180 km per dag (4 dagen per week). ik kom dan op ca 3000 km per maand, tien maanden per jaar, maakt 30dkm per jaar.
nou kan ik 3 dingen doen :
- gas in mn 33 leggen (is wel van 92, maar rijdt nu nog prima voor de leeftijd. misschien kan ik met de plaatselijke garagehouder wat regelen of zo, mss een 2e hands gastank of iets in die richting.)
- kijken voor een andere auto op gas. (ook nadelen : nu weet ik wat ik heb, andere auto op gas vaak veel km's, etc). ik zat dan te denken aan een 155 of wellicht een lancia thema of kappa. (ik wil dus iets redelijk luxe, vrees ik). (hoewel, een 145 op gas valt ook mee te leven hoor, en is wel goedkoper per maand).
- een andere auto kopen (155, 145, delta...) op benzine en meteen bij koop een gastank regelen (g2 meestal, dan reken ik op 1000 euro meerkosten, maar wil ik wel dat de bewuste garage alles voor me regelt.)
budget voor deze auto is in september ca 2500 euro, maar vanaf dan gaat dat harder omhoog. in principe ga ik ervan uit dat ik moet zorgen voor 3000 eurootjes in de portemonnee voordat ik ga kijken. (voor die tijd rij ik naar heerenveen met de 33 en pak daar de bus - ov jaarkaart, dus dat is het goedkoopste. (gelieve hier geen discussie te voeren over het nut van een student die veel rijdt - dat heeft met diverse prive-omstandigheden te maken. gelukkig zijn de maandlasten van een auto voor mij goed te betalen, maar op benzine 180 km per dag rijden is gewoon zonde van het geld.)
iemand tips ? rijdt een alfa eigenlijk nog wel als een alfa op gas ?