vangeel

Welke reparatiedelen voor een Brievenbus ?

zo mar 05, 2006 12:27

Collega Alfisten,

Ik ben met een GT Junior bezig en kom toch wat nare roest tegen op moeilijke plaatsen.
Ik wil het toch wat beter repareren dan mijn voorganger heeft gedaan n.l. met aluminium tape, plamuur en tectyl !!
(niet verwonderlijk dat hij niet heeft gereageerd op mijn oproep bij algemene onderwerpen om de geschiedenis van de Bertone te achterhalen).

Ik heb roest bij de overgang van het frontpaneel naar de zijschermen toe, daar waar normaal de lasnaad zit.
Verder ook op de hoek boven het knipperlicht en in de hoeken naast laten we zeggen de geleuf van de brievenbus. Dit komt van de binnenzijde waar waarschijnlijk modder in is blijven hangen.

Kan iemand mij vertellen wat voor reparatiedelen er eigenlijk zijn ?
Een heel scherm en een heel nieuw front is n.l. bijv. al niet nodig, de rest is goed.

Graag info.

Groeten,

John van Geel

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Welke reparatiedelen voor een Brievenbus ?

zo mar 05, 2006 17:40

Collega Alfisten,

Ik ben met een GT Junior bezig en kom toch wat nare roest tegen op moeilijke plaatsen.
Ik wil het toch wat beter repareren dan mijn voorganger heeft gedaan n.l. met aluminium tape, plamuur en tectyl !!
(niet verwonderlijk dat hij niet heeft gereageerd op mijn oproep bij algemene onderwerpen om de geschiedenis van de Bertone te achterhalen).

Ik heb roest bij de overgang van het frontpaneel naar de zijschermen toe, daar waar normaal de lasnaad zit.
Verder ook op de hoek boven het knipperlicht en in de hoeken naast laten we zeggen de geleuf van de brievenbus. Dit komt van de binnenzijde waar waarschijnlijk modder in is blijven hangen.

Kan iemand mij vertellen wat voor reparatiedelen er eigenlijk zijn ?
Een heel scherm en een heel nieuw front is n.l. bijv. al niet nodig, de rest is goed.

Graag info.
Groeten,

John van Geel
He John ik moet helaas lezen dat het idd dezelfde brievenbus betreft die mij is aangeboden destijds: Ik wilde je de verhalen besparen (mede omdat ik dacht dat de eigenaar voor jou er serieus werk van gemaakt had en m weer wat netter had gemaakt ) maar die alu tape zat er toen ook al aan; Vnl aanhechting van het voorscherm aan de onderplaat bij de voorbumper (was compleet weg als ik me goed herinner en daar was met tape en witte spuitbus een heuse gtA oplossing gevonden..... :cry: )
Suc6 ermee, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

vangeel

RE: Welke reparatiedelen voor een Brievenbus ?

zo mar 05, 2006 22:14

He, Frank,

Jij had ook al gereageerd op de oproep met kenteken waarvoor dank.
Je brengt me wel op een idee trouwens met die GTA oplossing met Aluminium tape, als ik nou overal gaten boor of zaag en afplak met alutape, dan wordt hij wel heel licht......................
Maar serieus, ik ben blij dat jij de auto al zo had gezien, ik had er al de pest in dat degene waar ik hem van heb gekocht willens en wetens had zitten knoeien om narigheid te verbergen.
Hij heeft wel netjes gezegd dat o.a. de voorzijde niet zo best is en ik had beter moeten kijken.

Nu dus op zoek naar reparatiestukken dus als je wat weet.

Groeten,

John

p.s. de auto heeft trouwens een 1600-blok. wist jij dat ook ?

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Welke reparatiedelen voor een Brievenbus ?

zo mar 05, 2006 23:52

zelf deze hoeken kloppen is vrij eenvoudig te doen. Al zal er wat plamuur op moeten. Anders, voor deze delen: Gut, hoe heten die lui, niet alfaholics maar die andere engelse leverancier........ Kijk even in een nummer van Autoitalia, bij de bruna oid, die leveren deze delen wel. Zijn anders van vorm dan een GT/GTV.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Welke reparatiedelen voor een Brievenbus ?

zo mar 05, 2006 23:54

He, Frank,

Jij had ook al gereageerd op de oproep met kenteken waarvoor dank.
Je brengt me wel op een idee trouwens met die GTA oplossing met Aluminium tape, als ik nou overal gaten boor of zaag en afplak met alutape, dan wordt hij wel heel licht......................
Maar serieus, ik ben blij dat jij de auto al zo had gezien, ik had er al de pest in dat degene waar ik hem van heb gekocht willens en wetens had zitten knoeien om narigheid te verbergen.
Hij heeft wel netjes gezegd dat o.a. de voorzijde niet zo best is en ik had beter moeten kijken.

Nu dus op zoek naar reparatiestukken dus als je wat weet.

Groeten,

John

p.s. de auto heeft trouwens een 1600-blok. wist jij dat ook ?
Ja jij bent niet in de zeik genomen door de vorige eigenaar ,die 'gta oplossing' was er enkele jaren terug ook al... :? (inclusief mee genevelde koplampringen)
Ik was destijds in de gelegenheid om de scalino op de brug te bekijken (dan zie je net iets meer van een auto...)
Aan adressen voor vervangplaatwerk kan ik je niet helpen behalve dan de 'normale' namen (tuynder prinsbredevoort Arese etc)
Er zitten hier echter genoeg 105 diehard plaatwerkers/kenners die je hieraan kunnen helpen (rik?)
Ik wist idd niet dat t een 1600 tor was, vond m toen wel lekker fel voor een 13hondertje.... 8)
Grtz, fRank

Edit zie je wel Rik weet veel...! 8)
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”