Alfa-genoten,
Ik heb drie jaar een eindeloos lekkere (2e hands) Alfa 145 1.4 Twin park (eind 1999) op gas met 220.000km op de teller. Vanaf de aankoop (145.000km) stotterde mijn motor een beetje bij lage toeren en maakte bij de start een zwaar dieselend geluid (een versleten nokkenasversteller). Omdat ik dit niet al te hinderlijk vond heb ik dit nooit laten herstellen en heb ik onlangs mijn distributieriem zonder nokkenasverstellers laten vervangen.
Nu heb ik echter -zodra de motor op bedrijfstemperatuur komt -last van een hakkelende motor op de snelweg, die afslaat motor zodra ik gas minder. Vervolgens wil de motor na het afslaan gedurende 30-45 minuten niet meer starten. Dit wordt me dus echt te gortig!
Is dit nieuwe probleem ook te wijten aan de nokkenasversteller (motor start daarnaast ook al niet meer zo perfect als weleer) of kan er ook nog iets anders aan de orde zijn? Wat gaat dit geintje me kosten en/of zijn er misschien nog liefhebbers die tijd en zin hebben om binnen afzienbare tijd tegen een zachte prijs de boel weer als een gesmeerde bliksem te laten lopen?
Ik hoor graag van het forum!!