Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: Materialen

za mar 11, 2006 00:20

tuynder en auto romeo (zitten toch naast elkaar) en anders natuurlijk van het forum ;)
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: Materialen

za mar 11, 2006 15:55

mijn buurman heeft een audi quattro, zon ouwe rally bak hehe maar hij zit in dat clubbie en een gast met zon zelfde auto had een imitatie oliefilter gemonteerd, hele motor naar de klote gereden omdat er in dat imitaie filter geen overdrukventiel zat.... nou dan heb je bijna 10 euro bespaard op je oliefilter :o maar wel een motor die in de soep ligt

e33

Re: Materialen

za mar 11, 2006 16:22

Waar bestellen jullie je materialen zoals oliefilter, luchtfilter e.d.?
Online of gewoon in de winkel? Graag wat adressen omgeving rotterdam.
wil je originele of niet?
zo nee (like me ) :P dan bestel ik altijd bij gamesa
ook goedkoper ..voor bougies, oliefilter enzo haal ik daar altijd

Gebruikersavatar
Arno Romeo
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:34
Locatie: Warmond

RE: Materialen

za mar 11, 2006 17:25

Als ik jou was zou ik voor italiaanse onderdelen altijd naar Tuynder toe gaan. Ten eerste heb je dan altijd originele onderdelen wat in de meeste gevallen beter is.
Ten tweede zijn ze vaak ook nog goedkoper dan b.v. Lasaulec, Brezan of enig ander imitatie. Zeker wanneer je als bedrijf zijnde koopt, je krijgt n.l. veel meer korting.
Ik geef je een voorbeeld: Wanneer je een oliefilter voor b.v. een 33 bij Lasaulec haalt, dan kan je een Fram filter krijgen. Een Fram filter heeft geen ventiel om ervoor te zorgen dat de olie niet terug loopt wanneer de motor uit is, een origineel filter heeft dat wel.

Gebruikersavatar
Pescina
Full Member
Full Member
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 16, 2005 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

Re: RE: Materialen

zo mar 12, 2006 13:30

Als ik jou was zou ik voor italiaanse onderdelen altijd naar Tuynder toe gaan. Ten eerste heb je dan altijd originele onderdelen wat in de meeste gevallen beter is.
Ten tweede zijn ze vaak ook nog goedkoper dan b.v. Lasaulec, Brezan of enig ander imitatie. Zeker wanneer je als bedrijf zijnde koopt, je krijgt n.l. veel meer korting.
Ik geef je een voorbeeld: Wanneer je een oliefilter voor b.v. een 33 bij Lasaulec haalt, dan kan je een Fram filter krijgen. Een Fram filter heeft geen ventiel om ervoor te zorgen dat de olie niet terug loopt wanneer de motor uit is, een origineel filter heeft dat wel.
Mmm ok, dan ga ik wel voor origineel :thumbs:
Huidig geen Alfa

Alfa 33 1.3 S Blue (1989)
Alfa 146 1.4 TS
Alfa 145 1.4 TS

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Materialen

zo mar 12, 2006 14:02

Voor typische onderdelen kan je beter wel orgineel gebruiken, maar voor bv wiellagers kun je net zo goed en goedkoper bij automaterialen terecht. Ik had bv een achterwiellager van een 155 nodig. Bij de dealer niet meer in voorraad, dan naar de automaterialenhandel. Wat blijkt, het is hetzelfde lager alle twee van SKF alllen bij de dealer een oranje alfa doosje en bij de handel een blauw skf doosje alleen de prijs zat een enorm verschil in. Dus wel even uitkijken wat je doet.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Materialen

zo mar 12, 2006 16:11

Mijn vader kocht de onderdelen in voor de toenmalige importeur van Volvo Trucks. Pas toen die overgenomen werd door de fabriek, werd alles vervangen door originele (als in Volvo-doosjes verpakte) onderdelen. Daarvoor werden vaak de onderdelen bij de OEM-fabrikant ingekocht. Hij heeft mij wel altijd ingeprent de originele onderdelen te kopen, wat het Fram-oliefilterverhaal bevestigt.
Leuk raadseltje: waarom was toendertijd een voorruit voor een vrachtwagen een 1/3e van de prijs van een voorruit van een personenwagen? Denk daar eens aan als je je rekening betaalt bij de dealer...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Algemene Technische vragen”