Roest
Newbie
Newbie

Prijs indicatie GTV, mooi maar veel werk!?

wo mar 29, 2006 01:20

Hallo,

Ik wil mijn GTV 2.0 verkopen, maar weet niet wat voor een prijs ik moet vragen.
De motor is vervangen wegens een gebroken zuigertang. De 'nieuwe' motor blijkt minder goed dan gedacht.....(ben ik wel mee ge*#*aid geloof ik! Ik zal de naam van de verkoper niet noemen... Dat is wellicht smaad en ik ben jurist in opleiding...)
Hij loopt wel goed, maar rookt. We zijn er niet zeker van wat het is, misschien alleen een lekke koppakking, maar misschien erger.
Qua carrosserie is 'ie redelijk goed, maar er moet wel aan de vier kriksteunen gelast worden.
Ik ben er zelf nu wel klaar mee. Ik heb er al zo veel werk aan gehad o.a. nieuwe koppakking (bij vorige motor) en revisie van de koppeling. En bovendien wil ik graag een 6 cl. Daarbij heb ik, als student, op het moment gewoon het geld niet om 'm weer goed te maken.
Kortom, ik hoop op advies van kenners over wat ik voor een GTV in deze staat ongeveer kan vragen. Ik wil hem ook niet weggeven namelijk, dan restaureer ik hem liever zelf.

Groetjes, Simone
(P.s. Ik ben mijn 75 nog steeds niet kwijt! Liefhebbers? Zie forum!)
GTV 2.0 1983
75 1.8 IE 1992

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Prijs indicatie GTV, mooi maar veel werk!?

wo mar 29, 2006 17:28

Simone!

50 Euro!! En dan zal ik je matsen en hem komen halen........

Nee, even serieus, foto's? vooral van binnenschermen voor, achterschermen, interieur?
Kleur?
Hoe schakelt ie?
APK?
Als ie veel roest heeft (kriksteunen achter: Yuk!!!) Voor is min of meer standaard, meestal zijn bij GTV's de binnenschermen rot bij de schokdempertorens. Is ie dat niet: Bonus!
Interieur Recaro of erg netjes: Bonus.
Alle elektra werkend: Bonus.
Mooie koplampen , spoilers (standaard dan) : Bonus.
Mooie wielen: Bonus.
Rotte achterschermen en deuren: ):
Als je alle bonusvragen goed hebt, gegeven de motor en het laswerk : tussen 750 en 1500
Indien alle of een aantal bonussen niet: tussen 250 en 750.
En als niemand op dat moment een dergelijk apparaat zoekt, dan zal je op een gegeven moment misschien 50,- moeten accepteren, want als alles koekie is zitten er ook niet veel bruikbare onderdelen op.
Als donor zoeken mensen: Goede bakken, goede deuren, mooie interieurs, elektronische ontstekingen, Webers carbs, werkende achterkleppootjes, getint glas. Deurpanelen.
Is dit alles slecht , matig of niet aanwezig, dan treur ik met je mee.
Is het een uitzonderlijk fraaie auto met een hele mooie kleur , wielen en interieur, maar met een brakke motor en alleen dat laswerk, dan kan je wellicht meer beuren. Dus: Fotooooo...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Prijs indicatie GTV, mooi maar veel werk!?

wo mar 29, 2006 20:35

Kortom, ik hoop op advies van kenners over wat ik voor een GTV in deze staat ongeveer kan vragen. Ik wil hem ook niet weggeven namelijk, dan restaureer ik hem liever zelf.

Groetjes, Simone
Voor zoiets hanteer ik meestal de vraag; wat zou je zelf bereid zijn voor zoiets te geven? Dan heb je een idee.
Een andere ( betere wellicht) is om de werkzaamheden voorlopig te staken. Misschien eventjes rust nemen. De auto in een stalling onderbrengen. Dan gaan sparen en over een jaartje nog eens bekijken wat je echt wil. Toch verkopen of misschien jeukt het dan wel weer om verder te gaan met restaureren. Soms is een time out de beste oplossing. Doe geen overhaaste dingen waar je spijt van krijgt. :wink:

Emilio
Guru
Guru

wo mar 29, 2006 20:42

Idd. Zet gewoon weg.
Geef het wat rust. Want, echt een blokje wisselen is de wereld niet (zoals je weet)
En hier en daar een roestplekje is ook makkelijk aan te pakken.
Ga gewoon eens met Rik, Tom, of 1 van de andere praten om te bespreken hoe je de zaken het beste kan aanpakken. Valt allemaal wel mee (als de body gewoon hard is) Niet je teleurstelling laten omslaan in foute acties!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo mar 29, 2006 23:06

Emile, dat is waar, echter vaak speelt er meer, en daar is bv meer gaande, stalling kost tenslotte ook geld.
Maa r de opmerking wat je zelf zou geven is een goede!
Ik zeg nogmaals: Foto's!!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”