Hallo Alfisten..
Ik ben Dirk ook wel PINDA genoemd
Heb veel hobby's waarvan 1 Alfa Romeo is en ben er dan ook graag mee bezig. Buiten mijn hobby's om stuurdeer ik nu aan het CIOS met veel plezier.
Hier voor electrotechniek geprobeerd maar daar vond ik niks aan toen over gestapt naar metaal / bankwerken en afgerond. Toen de opleiding MFT ( motorfietstechnicus ) Mee gestopt niet afgerond door omstandigheden misschien dat ik MFT na het CIOS nog even op pak.
Ik ben sinds een hele tijd weer in bezit van een AR 155.. is inmiddels mijn 4de (ik was even van mn geloof af)heb een tijdje in een rijstbakkie gereden..
Maar ben nu alweer in bezit van mijn 5de 155 maar dat lees je wel in het verhaal!
De Alfa Romeo 155 2,5 TD widebody..
Zo heb ik de Blu Amonico 2.5TD ooit eens opgehaald en heb de auto nu z'n 2,5 jaar in bezit, was eerst mijn hobby auto maar is door omstandigheden mijn dagelijkse auto geworden.
Heb nog een tijdje gereden in een Nero 2.5TD en dat tijdje was 2 weken. Ik had hem gekocht voor onderdelen en zou hem slopen, maar dat plan werd dus even versneld Omdat er op een parkeerplek grind lag en ik wou keren en zodoende doorgleed tegen een lantaarnpaal.
En zo stond mijn Blu er de zomer bij '06...
Ik heb sinds ik de auto in bezit heb veel veranderd en vervangen.
Mods aan de Blu Amonico 2.5TD sinds zomer '06
Verlaagd > Madeno veren met instelbare koni's rondom...
DTM wisser > Home made...
Motorwissel > Oude motor had lekke koppen. De motor van de Nero 2.5TD is er in gekomen...
17" velgen > Al veel verschillende velgen geprobeerd maar deze blijven nu. Borbet C...
Andere kofferbakklep > Zonder spoiler...
Grill veranderd > Kunstof verwijderd en zoals ze dat noemen "race gaas" erin gezet.
Spiegels > L+R Nieuwe steunen erin. Oude zaten vast en de vorig eigenaar heeft ze waarschijnlijk naar binnen willen klappen. Oorzaak: gebroken spiegelsteunen.
Zij knipperlichten > Oranje vervangen door witte exemplaren...
De auto heeft ongv. 7 maand stil gestaan, Ik ben eind september '06 begonnen met de kapotte en versleten delen te verwijderen en sindsdien bijna geen tijd meer gehad door mijn studie om de auto klaar te kunnen maken.
Ben in April genoodzaakt begonnen om de auto helemaal klaar te maken. Mijn oude heer had namenijk zijn 155 een andere auto laten kussen. Gevolg! hele voorkant kapot en de auto was niet meer te redden, dus toen heb ik gezegd ik maak mijn 2.5TDS klaar, krijg je die en ik jou 155 2.0 16V G3
Dus sinds half April '07 heb ik onderstaande allemaal vervangen aan de 2.5TDS.
Nieuwe Banden...
Nieuw remleidingen..
Nieuwe wiellagers rondom > De 2.5TD heeft ABS. Nieuwe wiellagers achter met ABS ringen waren 170eu perstuk, ik heb de versie zonder ABS ringen besteld omdat die 60eu perstuk zijn. Die naven heb ik afgedraaid en toen daarop de ABS ringen gemonteerd.
Linker homokineet vervangen...
Veel delen gestraald en in kleur gepoedercoat...
Interieurdelen vervangen die kapot of beschadigd waren...
Alle vloeistoffen vervangen + filters...
Fusé hoezen vervangen...
stuurkogel L vervangen...
Remschijven afgedraaid...
Nieuwe remblokken...
Notenhout delen geplaatst...
Wat nu aankomende Mods zijn
APK keuring..
Uitlijnen...
Misschien chippen...
Cosmetisch aanpakken > Parkeerdeukjes eruit en krassen laten spuiten...
Veerpootbrug boven en onder > Wordt home made uiteraard...
Nog een paar plaatjes van de motorwissel
De nieuwe achterste wiellagers met de ABS Ringen
Hier de gecoate delen en verzonken hitteschilden. Ik weet het, de remklauwen moet ik nog monteren
Zo staat hij er op moment bij, rustig te wachten tot hij klaar is