Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Motoren

do feb 10, 2005 10:37

Wat is eigenlijk het verschil tussen de motoren uit een Bertone in de jaren 70 en de Alfetta's begin jaren 80 ?.

Ik vraag me dat al geruime tijd af..... :blue_confused:
156

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Motoren

do feb 10, 2005 11:49

Carterpan, oliepomp, krukas en vliegwiel...
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Motoren

do feb 10, 2005 12:03

ik geloof ook verschil in kop en nokkesasprofiel, maar dat weet ik niet zeker..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Motoren

do feb 10, 2005 12:04

Geen technisch verhaal maar de Nord 2000 begin jaren zeventig is de meest prettige
met 'vuile' carbs. Die motoren trekken bovenin als een lier en zijn hoogtoerig.
Mid jaren zeventig hebben last van aangescherpte milieu-eisen en levert ong. 120 pk met karrenvracht koppel onderin. Zeer elastisch en een behoorlijke zware sonore brom onderin.
Nieuwe serie Nord eind jaren zeventig heeft weer 130 pk met peilstok aan linkerzijde maar
zijn nooit meer zo gretig als de vuile 2000 en klinken hoogtoerig iets trashy.
Ieder blok heeft zijn eigen karakteristiek en is simpel vast te stellen tijdens rijden uit welke periode blok stamt mits blok in goede staat verkeert.

Terug naar “Algemene Technische vragen”