*****5Sterren*(6)

RE: Rood/Borsato&Supertramp

do mei 04, 2006 13:23

Aangepast in de zin: Het zit nu verweven in het nummer 'Rood'...

Ik vind het schaamteloos en niet zomaar kunnen. Het zijn drie accoorden die in de zelfde volgorde van vier worden gespeeld, en daarna dezelfde serie een toon lager.
Via Google lees ik dat het meer mensen is opgevallen.
Wisten jullie trouwens dat Borsato in het verleden nog een tijdlang gesposord is door FiatAutoNederland? Een kanariegele Fiat Barchetta was de eerste meen ik.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Rood/Borsato&Supertramp

do mei 04, 2006 23:46

akkoordenschema's die worden gekopieerd en met andere tekst en andere instrumenten een beetje worden vervormd. Maar
Luister maar eens analytisch naar alle middle of the road pop/rock-hits van de afgelopen 20 jaar, en verbaas je over de overeenkomsten in zowel akkoordenschema's als songstructuur. Niks verkoopt beter dan 'couplet/refrein/couplet/refrein/brug/solo/couplet/refrein/refrein ad nauseam' en lichte variaties daarop.

Om over die wegwerpdance/trance maar niet te spreken. Dat is meestal nóg voorspelbaarder en vlakker...

En dan vind ik Marco Borsato puur op zanggebied nog wel OK (los van het feit dat ik zijn muziek niet echt pruim). Er lopen héél wat beroerdere zangers/zangeressen door de hitparades!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 05, 2006 00:33

akkoordenschema's die worden gekopieerd en met andere tekst en andere instrumenten een beetje worden vervormd. Maar
Luister maar eens analytisch naar alle middle of the road pop/rock-hits van de afgelopen 20 jaar, en verbaas je over de overeenkomsten in zowel akkoordenschema's als songstructuur. Niks verkoopt beter dan 'couplet/refrein/couplet/refrein/brug/solo/couplet/refrein/refrein ad nauseam' en lichte variaties daarop.

Om over die wegwerpdance/trance maar niet te spreken. Dat is meestal nóg voorspelbaarder en vlakker...

En dan vind ik Marco Borsato puur op zanggebied nog wel OK (los van het feit dat ik zijn muziek niet echt pruim). Er lopen héél wat beroerdere zangers/zangeressen door de hitparades!
=D>
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

matra sports
Guru
Guru

vr mei 05, 2006 10:49

alles wat Borsato doet wordt een hit. dat zegt genoeg over zijn liefhebbers :lol:
niet voor mij :!: hij kan misschien wel zingen maar nee sorry.
net zoals al dat gepik van de heren R&B ers en aftreksels. kotsen !!!!sorry :wink:

rjfschmitz
Full Member
Full Member

vr mei 05, 2006 11:05

Gisteren hoorde ik ´Waltzing Mathilda´ in de supermarkt. Bleek het natuurlijk weer de versie van Kots Stewart te zijn. De originele versie van Tom Waits is juist zo gaaf, omdat Tom Waits eigenlijk helemaal niet kan zingen en het nummer compleet gedragen wordt door de melodie, de tekst en het vermogen om uit onvermogen toch iets te maken dat je door en door raakt. En dan komt die Rod Stewart weer langs met een nummer dat op een cd moet om een concertzaal met vijftigplus-theeleutende-standaardhuismoeders te vullen...

Maar aan de andere kant: stiekem moeten we blij zijn dat deze artiesten er zijn, want dat maakt de muziek die je ECHT waardeert nog tientallen malen rijker...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

*****5Sterren*(6)

vr mei 05, 2006 11:30

Volkomen mee eens.

Evenals met yuri 75 V6

En Matra: "net zoals al dat gepik van de heren R&B ers en aftreksels. kotsen !!!!sorry ".

Dat is werkelijk gruwelijk! Het is soms zo erg dat je moeite hebt om het origineel weer terug te halen in je hoofd.
En die jeugd maar denken dat die gasten allemaal nieuwe deuntjes bedenken... Maar dit jatwerk wordt gewoon afgerekend. Kan helaas.
Die sample van ABBA die Madonna gebruikt heeft is ijzersterk, maar de jeugd vind het geniaal en heeft wel eens van ABBA gehoord, maar zien Madonna toch als godin die alles goud maakt. Geen topmuziek, maar wel allemaal geweldig geschreven en nog geweldiger geproduceerd. En niet gejat ook nog!

Ik denk dat Ewbank nog wel eens gelazer kan krijgen met die 'Crime of the Century'....

Groet

Skattie

vr mei 05, 2006 13:59

Jaren geleden hadden we four non blondes met "what's going on" en ongeveer gelijktijdig "don't worry be happy". Deze nummers hadden ook ongeveer hetzelfde akkoordschema en toch waren het twee heel verschillende liedjes. Ik heb helaas Marco nog steeds niet gehoord (luister vaak naar cd's) maar wordt wel steeds nieuwsgieriger.

Voor wat betreft zangers en zangeressen die geen geweldige stem hebben, die zijn er legio. Meestal gaat het erom dat ze emotie erin kunnen leggen. Als ze dat kunnen wordt het vaak gewaardeerd.

JRX164
Member
Member

vr mei 05, 2006 14:36

Als het nou alleen met liedjes was :shock:
Want, speaking about blondes en non-blondes. Vroeger was er eens een leuk blond ding dat bordjes omdraaide. Nadat Marco Borsato dáár eenmaal met z'n vingers aan had gezeten was de originaliteit er ook wel snel van af...
(maar oke, daar ging het niet over)

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr mei 05, 2006 14:56

Marco Borsato?

Wie is dat?

spully
Junior Member
Junior Member

di mei 09, 2006 22:21

Marco Borsato?

Wie is dat?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb het nummer ook gehoord, zelf Giel draait 'm :twisted: Wat een draak van een nummer.
Maar Marco B. heeft volgens mij wel z'n hele repertoir bij elkaar gejat. Alles niet om aan tehoren !! :!:
Berlina 2000 '72 - GT 3.2v6 '06 SCARB# 03404

voorheen:
1750 GTV '70, 33 1.3.S '90, 155 1.7 TS '95, 33 1.7 IE SW '93, 156 SW 1.8 '00

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 09, 2006 23:08

Jaren geleden hadden we four non blondes met "what's going on" en ongeveer gelijktijdig "don't worry be happy". Deze nummers hadden ook ongeveer hetzelfde akkoordschema en toch waren het twee heel verschillende liedjes.
Binnen een akkoordenschema kun je dan ook nog wel flink schuiven met tempo, maat, ritme , etc. Kwestie van hoe creatief je bent. Alles is toch al eens gedaan. Er is zelfs een (Engels?) muziekinstituut (ik weet even niet meer welk) dat een absurde geldprijs heeft uitgeloofd voor iemand die een stuk muziek op de gitaar kan schrijven van 16 tellen in vierkwartsmaat dat nog nooit ergens opgenomen/gedeponeerd is (duidelijk valse en atonale bijdragen worden geweerd :wink: )... Dus pak die gitaar van de zolder!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Ruud33 16V

wo mei 10, 2006 09:25

Marco B. heeft inderdaad al veel bij elkaar gejat en er ook nog eens een flinke cent mee verdiend.

Ik weet nog dat veel van zijn eerste twee nederlandstalige cd's letterlijk vertalingen waren van Italiaanse nummers. Denk aan idd Zucchero, Ricardo Cociante (weet ik hoe je het schrijft) en Eros Ramazzotti... Het leuke is dan weer dat ik die dikzak van een henkjan smit (die er zogenaamd verstand van moet hebben laatst in rtl boulevard hoorde zeiken over allerlei italiaanse artiesten dat ze zo slecht waren, maar ondertussen wel zeggen dat ie kippeval van borsato krijgt terwijl die niks anders deed dan vertalen....

Tja soms zit de wereld raar in elkaar... En ik moet zeggen dat toen ik toevallig s avonds shownieuws zat te kijken en borsato zijn "rood" daarin aan het promoten was... toen reed hij mee in een alfa 147 en liet over de cd speler van deze auto voor het eerst zijn nieuw (of gejatte) single horen... Das dan wel weer leuk!!!

rjfschmitz
Full Member
Full Member

wo mei 10, 2006 09:28

Rijdt Marco in een 147? Hmm, weet niet of ik daar zo blij mee ben. Wat ik wel heb opgemerkt (nu pas): op de gefacelifte 147 is onder op de achterklep een chromen strip aangebracht. Deze lijkt rechtstreeks van een Opel Astra af te komen. Of ben ik de enige die dat zo ziet?
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Raimon
Guru
Guru

wo mei 10, 2006 09:29

@Ruud: RTLBoulevard, Shownieuws: waar kijk je in hemelsnaam allemaal naar?!?! :shock: :wink:
156 SW 1.9 JTD

rjfschmitz
Full Member
Full Member

wo mei 10, 2006 09:48

Ik hoop dat zijn aandacht meer uitgaat naar Daphne dan naar Kwalbert...

Terug naar “Het Forum Café”