Alles goed gegaan naar huis met de koeling, Roy
groet,
Gert-Jan
Ja gelukkig wel met hulp van een paar enthousiaste Alfisten en een peugeot GTI rijder. Jongens bedankt voor jullie hulp en meedenken.
Het was een enerverend dagje.
Vroeg op (voor de files en tijd voor koffie en kijken), 10.30 inschrijven en op zoek naar mede Alfa leden:
Pieter, Beetzie en andere.
Pieter had ik snel in het zicht, mooie 33 lekker sportief met extra luchtinlaat.
Daarna gesproken met een mede SCARB lid met twee vrienden (ook een Peugeot GTI rijder).
En een andere bestuurder in een SZ (flink uitgebouwd,speciale remmen en onderstel)
Ik had twee rijsessies gepland en de eerste startte om 12.20.
Het ging volgens mij erg goed (voor mijn gevoel ging ik als een raket).
De remmen deden het ook goed, stevige vertraging harde pedaal tot aan het eind.
Ik was lekker aan het stoeien met een sympatieke Junior of mini Marcos rijder.
Hij ging harder achter op het circuit, ik was veel sneller bos uit en het rechte end op.
Komt ook omdat ik niet terug wilde schakelen naar de tweede versnelling omdat ik niet kan double clutchen.
Ergens aan het eind van de sessie kwam ik eindelijk de Audi S perfect uit, flink hard en vroeg op het gas. Te vroeg de wagen brak langzaam maar zeker uit maar was eenvoudig te corrigeren (wel gas erop gehouden). Ik was hierdoor geschrokken en ging even een rondje langzamer.
Aan het eind van de sessie hadden we maar een korte afkoel deel.
Ik parkeerde de wagen en zag rook bij mijn linkerwiel. Iets druppelde naar beneden en één druppeltje vatte vlam. Ik kon het gelukkig meteen uitblazen. Het bleek kogellagervet te zijn. Het dopje op de naaf zat blijkbaar niet vetdicht.
Mijn wielen waren zo heet geworden dat ik ze bijna niet kon vast houden. De remmen deden het dus goed maar de warmte was er nog niet uit.
Meteen daarna schreeuwende mensen: Motor uit,motor uit. Het koelvloeistof was aan het koken omdat de ventilator niet aansloeg.
Het bleek het stekkertje. Even uit en in elkaar en klaar. Waarom juist nu dacht ik, nou liever nu met hulp om je heen dan onderweg naar Frankrijk in de file.
Een ander SCARBlid met een gele spider heeft samen met mij koelvloeistof gehaald en met wat hulp alles ontlucht en starten, lopen.
Toch een geruststelling dat de motor niet kapot was gegaan.
Al met al een leuke dag. Volgende keer ben ik weer van de partij maar dan met extra gereedschap en een brandblusser.