jantje toot

stuurbekrachtiging stuurt licht

do feb 10, 2005 23:15

is dit te verhelpen als ik de pomp strakker zet of kan het aan iets anders liggen ik heb namelijk het gevoel als ik rij dat ik een zweverige stuur vast heb stuurt heeeel erglicht namelijk heeft ie eigenlijk voorheen nooit gedaan

mvg jan

Rees Cees

RE: stuurbekrachtiging stuurt licht

do feb 10, 2005 23:21

de oorzaken van licht sturen kunnen legio zijn.

schokdempers versleten? (verlies van mechanische grip)
vochtig wegdek?
banden bijna op?
speling op stuurhuis?
speling op stuurkogels?
auto verlaagd? (verlies grip indien alleen de veren vervangen zijn)

jantje toot

do feb 10, 2005 23:25

dan denk ik dat het aan de schokbrekers en veren ligt die kunnen wel versleten zijn als ik er iets anders onder ga zetten dan is de vraag wat is het verschil tussen rode en gele koni´s :oops: en welke veren moet ik er dan bij hebben is zoon geintje duur en veerlagen van een 146 is dat aan te raden

mvg jan

Rees Cees

do feb 10, 2005 23:27

waneer heb je er last van?
gelijk bij het gaan rijden? of na een kwartiertje sturen?
zijn de dempers en veren nog orgineel?

jantje toot

do feb 10, 2005 23:32

eigenlijk meteen al zover ik het weet zijn het de orginele veren en schokbrekers die eronder liggen

mvg jan

Rees Cees

do feb 10, 2005 23:39

genoeg ATF er in zitten (olie voor de stuurbekrachtiging) of ergens een lek?

ik denk dat je schokdempers op zijn of er ergens speling in de kogels zit.

jantje toot

do feb 10, 2005 23:42

olie is bijgevult nadat de moter erin gehangen is en alles aangesloten zou het helpen als ik de snaar van de bekrachtiger iets strakker zet hoe kan ik erachter komen of de schokbrekers op zijn

mvg jan

Rees Cees

do feb 10, 2005 23:46

als de snaar te slap staat of er niet op zit dan zou de stuurbekrachtiging het niet doen dus zwaar sturen.
schokdempers testen door een paar keer op de voorkant van je auto te duwen (schudden) en dan kijken of de auto blijft dansen, dan zijn ze niet goed meer.

jantje toot

do feb 10, 2005 23:49

is dat zelf te doen schokbrekers vervangen achter weet ik dat dat binnenkort wel een x moet gebeuren

mvg jan

Rees Cees

do feb 10, 2005 23:50

als je geen veerspanners hebt zou ik er niet aan beginnen (gevaarlijk) anders is het een half uur werk per kant

jantje toot

do feb 10, 2005 23:55

oke bedankt en wat zouden de kosten kunnen zijn zou ik er dan ook verstandig zijn als ik het dan maar meteen verlaag maar welke veren kan ik dan het beste pakken ik wil niet stuiteren op de weg maar ook weer niet van die zachte veren

mvg jan

Rees Cees

do feb 10, 2005 23:56

verlagen weet ik niet, prijzen van schokdempers? ga het vragen bij de automaterialen zaak of dealer.

jantje toot

do feb 10, 2005 23:57

oke bedankt voor uitleg etc.

mvg jan

Terug naar “Algemene Technische vragen”