Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Rood/Borsato&Supertramp

vr mei 12, 2006 23:48

Marco Borsato is niet de mooiste beste geweldigste zanger...
Maar marco zingt wel met emotie. Hij en zijn songs maken iets los.. brengen je zoms emotineel naar een andere plek.. een plek die al in je zit, maar niemand weet ervan.. wat zo mooi is is dat hij, een totaal onbekende die plek weet te vinden.. verrassend..
Dit kan natuurlijk alleen maar als je er voor openstaat en met een openmind er naar luistert.. vooroordelen even opzij zettend en je eigen ik de boventoon laten voeren.. iets wat niet voor iedereen is weggelegd...

Wat wil het toeval... hij brengt een plaat over ROOD... Alfa rood als je goed luistert.. Alfa is emotie, pure passie en zeker niet de mooiste beste en geweldigste mobiel... Alfa is alleen mooi als je ervoor openstaat... een ritje in een Alfa kan je alleen dat extra stukje emotie geven als je er voor openstaat.. als je harmonieert met je Alfa.. afstemd en op één lijn staat...

iets wat niet voor iedereen is weggelegd ;)
Hij heeft 1 nummer dat ik heel, maar dan ook heel erg mooi vind....(jaja :oops: :oops: :oops: ) niet perse omdat hij dat zingt, maar gewoon het nummer. De tekst, het arrangement...Ken de titel niet maar het gaat over het beeindigen van een relatie, met name hoe je die boodschap brengt. en da's, zoals Dré schrijft, pure emotie.

en geloof me vrij, ik ben GEEN Borsato type hoor :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

charlotte

za mei 13, 2006 01:47

Marco Borsato is niet de mooiste beste geweldigste zanger...
Maar marco zingt wel met emotie. Hij en zijn songs maken iets los.. brengen je zoms emotineel naar een andere plek.. een plek die al in je zit, maar niemand weet ervan.. wat zo mooi is is dat hij, een totaal onbekende die plek weet te vinden.. verrassend..
Dit kan natuurlijk alleen maar als je er voor openstaat en met een openmind er naar luistert.. vooroordelen even opzij zettend en je eigen ik de boventoon laten voeren.. iets wat niet voor iedereen is weggelegd...

Wat wil het toeval... hij brengt een plaat over ROOD... Alfa rood als je goed luistert.. Alfa is emotie, pure passie en zeker niet de mooiste beste en geweldigste mobiel... Alfa is alleen mooi als je ervoor openstaat... een ritje in een Alfa kan je alleen dat extra stukje emotie geven als je er voor openstaat.. als je harmonieert met je Alfa.. afstemd en op één lijn staat...

iets wat niet voor iedereen is weggelegd ;)

Je hoeft schamen om de teksten van Borsato goed te vinden? Want dan ga ik nu in mijn schaamhoekje zitten. 8) 8) 8) je toch niet te
Hij heeft 1 nummer dat ik heel, maar dan ook heel erg mooi vind....(jaja :oops: :oops: :oops: ) niet perse omdat hij dat zingt, maar gewoon het nummer. De tekst, het arrangement...Ken de titel niet maar het gaat over het beeindigen van een relatie, met name hoe je die boodschap brengt. en da's, zoals Dré schrijft, pure emotie.

en geloof me vrij, ik ben GEEN Borsato type hoor :wink:
Nou zeg, ik verdwijn in mijn schaamhoekje, Vind zijn teksten ook goed, so what? 8)

Skattie

RE: Rood/Borsato&Supertramp

za mei 13, 2006 11:14

Dan wordt het nog gezellig in het schaamhoekje. Ik vind niet alleen de meeste teksten goed maar ook de meeste muziek van Marco.

Kom, wie komt ons nog gezelschap houden?????????????????????
:wink:

MarioGiulia

za mei 13, 2006 11:15

De teksten van Guus Meeuwis zijn niet erg veel beter, al heeft hij nog altijd een streepje voor op Marco.
Die Guus schrijft in ieder geval zelf zijn tenenkrommende teksten.

Of een tekst een boodschap moet hebben is een heel andere discussie. Deze tekst heeft ook een boodschap,
de manier waarop de tekst geschreven is staat mij alleen nogal tegen. Ik bedoel als ik iets zou verzinnen als:

Vandaag is rood de kleur van jouw lippen
Vandaag is rood wat rood hoort te zijn
Vandaag is rood
Het rood van rood wit blauw
Van heel mijn hart voor jou
Schreeuw van de roodbedekte daken dat ik van je hou
Vandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij

Dan zou ik daar op zijn minst niet trots op zijn. Als een tekst zo bol staat van de clichés dan zou ik
persoonlijk m'n geschreven velletje de prullenbak in mieteren. Helaas dacht John Ewbank daar anders over (net als bij de vorige nummers die 'ie schreef).
Als je dan teksten in rijm schrijft (dat is niet eens nodig om een goed klinkend nummer te schrijven) zorg dan dat je woordkeus orgineel blijft.

Blauw en daarop rijmend voor jou of van je hou hebben we heus eerder gehoord, en dan niet één keer.
Om eerlijk te zijn moest ik toen ik de tekst las echt denken aan het volgende rijmpje:

Rozen zijn rood,
Violen zijn blauw,
Schreeuw van de daken:
'Ik hou van jou'

Zelfde woorden, iets andere volgorde en je kunt toch moeilijk ontkennen dat dit een rijmpje was op kleuterklas-niveau.
Er wordt zoveel ophef gemaakt over het feit dat 'Rood' zo'n episch nummer is, hoe bijzonder dat allemaal wel niet zou zijn.
Persoonlijk vind ik er weinig episch aan, het zijn gewoon meerdere nummers aan elkaar geplakt met een slappe tekst om het als één geheel te doen lijken.

Andretti Molletti

za mei 13, 2006 11:54

Ook welkom...;)

maar goed ik zit ook in het schaamhoekje !!!!

En ik heb er de grootste lol, want ik schaam me er niet voor :lol:

Ik ken een aantal Alfa's waar, als ik er in gezien zou worden, me dieper zou schamen

:jumping:

Rees-Cees

za mei 13, 2006 11:59

Okay Nummer, Okay zanger.

rjfschmitz
Full Member
Full Member

za mei 13, 2006 12:33

Rees-Cees, newbie??
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

MarioGiulia

za mei 13, 2006 18:53

Ach,
Het feit dat het van Borsato is en dat 'zijn publiek' normaal gesproken toch van de drie-minuten-durende-Skyradio-meuk is,
zorgt er voor dat het toch als een bijzondere en speciale compositie ervaren wordt.
Da's natuurlijk ook een hele prestatie...

:)

charlotte

za mei 13, 2006 19:28

Ach,
Het feit dat het van Borsato is en dat 'zijn publiek' normaal gesproken toch van de drie-minuten-durende-Skyradio-meuk is,
zorgt er voor dat het toch als een bijzondere en speciale compositie ervaren wordt.

Weet dat ik niet zou moeten reageren. Sky-radio luister ik nooit. Ben niet van de drie-minuten-durende-meuk. Wens sowieso niet als meuk-liefhebber aangeproken te worden. Maar, ach, jij zult vast een fantastische muziekkenner zijn die op het conversatorium cum laude geslaagd is en lekker neer kijkt op het gepeupel, die je niet eens kent.
Laatst gewijzigd door charlotte op zo mei 14, 2006 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

za mei 13, 2006 20:11

Ach,

Sorry dat ik je welkom geheten heb, ik neem het terug!!!

Wat bezielt iemand om hier in twee postings zo te reageren??
Hebben we je iets misdaan zeg het dan!
Zo niet doe dan even gezellig zeg.... :roll:

MarioGiulia

za mei 13, 2006 21:17

Back on topic.
Het blijft een feit blijft dat Signore Borsato de boel bij elkaar steelt en er ook nog eens mee wegkomt.
Een ander mooi voorbeeld is de Titanic-tune, welke hij ook 1 op 1 heeft "geplagieerd".

Andretti Molletti

za mei 13, 2006 21:46

Oke. ik zal er niet omheen draaien...

je klassificeringen en uitspraken staan me niet aan.
Ik vind het niet echt getuigen van respect en je binnenkomst op het forum is zo niet echt succesvol in mijn optiek...
Basta.. en ik zal niet meer op je reageren...

JRX164
Member
Member

za mei 13, 2006 22:21

Oke. ik zal er niet omheen draaien...

je klassificeringen en uitspraken staan me niet aan.
Ik vind het niet echt getuigen van respect en je binnenkomst op het forum is zo niet echt succesvol in mijn optiek...
Basta.. en ik zal niet meer op je reageren...
:-k
Volgens mij worden er regelmatig classificeringen en uitspraken gedaan. Over petjes, over jappen, over duitsers, over Mustafa. Over vervagen van normen en waarden enerzijds en instemmend commentaar bij aggressief optreden tegen jongeren die voor het gemak als één blowende groep werklozen wordt geclassificeerd anderzijds. Over coureurs die niet deugen en coureurs die de hemel in worden geprezen (waar ze zich inmiddels zeer waarschijnlijk ook bevinden). Volgens mij ging het aan het begin van dit topic over het schaamteloos identiek zijn van een instrumentaal stuk in de nieuwe single van Marco Borsato met een stuk uit Supertramp's Crime of the Century. Iets waar al vijf pagina's met reacties op zijn gekomen van verschillende forummers.

Wat is nu precies het probleem?

charlotte

zo mei 14, 2006 00:12

Back on topic.
Het blijft een feit blijft dat Signore Borsato de boel bij elkaar steelt en er ook nog eens mee wegkomt.
Een ander mooi voorbeeld is de Titanic-tune, welke hij ook 1 op 1 heeft "geplagieerd".

FF nog off-topic. Mag allemaal waar zijn, maar ga geen mensen beledigen omdat ze van deze muziek en tekst houden. De meeste songs van Borsato zijn originals uit Italië en dat wordt dan ook netjes vermeld. Elke song die nu uit wordt gebracht zal trouwens iets hebben van een reeds bestaand nummer. Een volledig originele tekst of muziek schrijven zal niet meer lukken.

Groetjes van iemand die van muziek en teksten houdt, van Vivaldi tot Rammstein. maar kom niet aan met verhalen over niet origineel en gebruik je nick die je normaal ook gebruikt. Ben je echt nieuw, stel je voor, met Alfa en al

MarioGiulia

zo mei 14, 2006 02:20

Volgens mij worden er regelmatig classificeringen en uitspraken gedaan. Over petjes, over jappen, over duitsers, over Mustafa. Over vervagen van normen en waarden enerzijds en instemmend commentaar bij aggressief optreden tegen jongeren die voor het gemak als één blowende groep werklozen wordt geclassificeerd anderzijds. Over coureurs die niet deugen en coureurs die de hemel in worden geprezen (waar ze zich inmiddels zeer waarschijnlijk ook bevinden). Volgens mij ging het aan het begin van dit topic over het schaamteloos identiek zijn van een instrumentaal stuk in de nieuwe single van Marco Borsato met een stuk uit Supertramp's Crime of the Century. Iets waar al vijf pagina's met reacties op zijn gekomen van verschillende forummers.

Wat is nu precies het probleem?
Ja, dat vraag ik mij dus ook af.
Prima conclusie, overigens.

Terug naar “Het Forum Café”