niet alle soorten olie stoten water af hoor
er zijn namelijk heeeeeeeel veel soorten olie waasvan enkele zelfs niet eens smerend zijn
even generaliserend & kort door de bocht gesteld he Als vuistregel hou ik altijd in mijn achterhoofd dat olie in het algemeen water afstoot, al zijn er waarschijnlijk honderden soorten die dat weer niet doen. Ik hou dit topic wel in de gaten, zoals gezegd: interessant. Leer ik ook nog eens watniet alle soorten olie stoten water af hoor
er zijn namelijk heeeeeeeel veel soorten olie waasvan enkele zelfs niet eens smerend zijn
nou wordt het wel heel erg ingewikkeld hoorheeVolgens mij ligt het er maar net aan in wat polymeer je de Si inbouwt. Er zijn hydrofiele polymeren (acrylamide) maar ook hydrofobe ... waar je dus je badkamerrandjes mee doet.
WELLES !heel de chemie is geloof ik niet echt logisch dus dat scheelt
Het is een "bijwerking" van het product en heeft geen invloed op de werking van het product zolang de vloeistoffen binnen en buiten het product isotoon zijn. Isotoon is in dit geval 0,9% fysiologisch zout.... niet om koppig over te komen, maar...
@ Reescees: zit in die semipermiabele siliconen niet ook een toevoeging aan de zuivere siliconen om deze semipermiabel te maken?
Je kan er dus door toevoegingen hele andere eigenschappen aangeven welke de oorspronkelijke eigenschap ontkracht?
GRT,
Ram6
ja dat weet ik... maar waar halen ze de logika vandaan voordat ze het gaan uitvinden... das dan weer niet logisch, ehhh ja zoeits hahaWELLES !heel de chemie is geloof ik niet echt logisch dus dat scheelt
polymeren zijn niet van die moeilijke dingen... gewoon ketentjes aanelkaar plakken door reactie (warmte inbreng oid) of gewoon door het met zichzelf laten reageren (zoals formaldehyde [sterk water maar dan puur]) dat willen ze ook wel is verouderen van het product noemen (polyurethanes hebben daar dus heel veel last van)Ik vind het nog steeds jammer dat ik na VWO-6 nooit meer iets aan chemie heb gedaan (dat vak polymeren op de HTS stelde ook niet echt wat voor) dus ik wacht met spanning af waar de kenners hier mee op de proppen komen. En nu laat ik emilio's topic verder met rust
ja zo moet je het denk ik zien...@ Rees-Cees: Ah, ik denk dat ik `t begrijp. Niet lezen als toevoegen, maar enkel anders opbouwen waardoor er verschillende "basiseigenschappen", zelfs tegenstrijdige kunnen ontstaan? Er is geen zuivere siliconen eigenlijk?
GRT,
Ram6
juist,@ Rees-Cees: Ah, ik denk dat ik `t begrijp. Niet lezen als toevoegen, maar enkel anders opbouwen waardoor er verschillende "basiseigenschappen", zelfs tegenstrijdige kunnen ontstaan? Er is geen zuivere siliconen eigenlijk?
GRT,
Ram6