Hoi leden,
Door het feit dat ik van baan ga veranderen zal ik mijn trouwe lease auto, een Peugeot 206 HDI, moeten gaan inleveren en zelf een auto moeten aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Alfa Romeo.... sterker nog, geen enkele auto binnen mijn prijsklasse vind ik mooi genoeg. De Alfa 156 straalt voor mij een bepaalde klasse en sportiviteit uit zonder teveel te patsen .
Ik heb nu internet een beetje afgestruint ik loop tegen de keuze 156 JTD aan. Mijn voorkeur gaat uit naar diesel puur omdat ik meer dan 20.000 km op jaarbasis rijd. Verder gezien de kosten van brandstof is diesel voor mij de betere keuze. De 156 JTD heb ik van gelezen dat dit een sterke betrouwbare uitvoering is van de diesel. Mijn vraag is dan ook, is dit wel zo of zijn er betere alternatieven?
Het te besteden budget ligt tussen de 6.000 en 8.000 euro. Hiervoor wordt voldoende aangeboden maar de vraag die ik dan nog heb is waar moet ik op letten? Welk onderhoudt dient er gedaan te zijn zodat ik zeker weet dat ik niet een kat in de zak koop maar toch wel even zonder onnodige kosten gebruik kan maken van de auto. Met andere woorden waar moet ik op letten bij de aanschaf zodat ik met normaal gebruik enkel mijn beurtjes hoeft te doen om plezier te hebben van mijn dan aangeschafte Alfa?
Overigens moet ik ook even zeggen dat ik deze website per ongeluk tegen het lijf ben gelopen maar wat een geweldig forum is dit zeg . Helemaal top dat jullie zo fanatiek met Alfa's bezig zijn. Ik kan jullie vertellen dat hierdoor mijn Alfa-kriebel alleen maar extra gestimmuleerd wordt. Helemaal top. Overigens kan het zijn dat mijn vraag al op het forum beantwoord is, misschien dat ik met mijn neus heb gekeken maar ik kon geen informatie vinden over diesels.
Graag verneem ik jullie feedback.
Alvast bedankt,
Pieter