HoiEen bekende van me werd enkele jaren geleden op terugweg van de vacance bij 180+ van de weg geplukt in Frankrijk...(volvo v40 T4 )
De dienders mompelden iets in de trant van etc'beaucoup de vitesse' ... Qua taalkennis was hij ook niet veel verder gekomen dan wat Mavo frans dus na enig onduidelijk heen en weer gemekker kreeg hij een bonnetje onder zn neus geschoven; Direct afrekenen.
Was een belachelijk laag bedrag voor zo'n overtreding (175 EU ?oid)
Nah, hij met een grote glimlach afgerekend ("Man dat hard rijden kost zowat niks in Frankrijk!!" werd er eenmaal thuis nog beweerd...)
TOT ie (echt veel) later nog een ander berichtje kreeg, van de Fransozen.... En daar stond me een bedrag op...! Weet t niet meer exact maar iets in de buurt van de 675 EU staat me bij...
De precieze story zou Van G eens uit de doeken moeten doen (twas tenslotte zijn zwager...)
Moraal ? Eigenlijk geen...Alleen dat je niet te vroeg moet juichen...
Grtz, fRank
Klopt ongeveer
Bij een zware overtreding als zijnde 'beaucoup de vitesse' moet je een soort van garantiebedrag "toet swiet" schikken!
lees betalen acuut zo'n 1000 franse frankjes in de guldentijd en de rest aanvullen tot 1000 gulden beslist de rechter...later dus betalen ....altijd
maar wat jij hebt gedaan is dus niet als zijnde 'beaucoup de vitesse' dus dat kost geen kont
Maar je moet het natuurlijk wel ff betalen natuurlijk
T4 dus