marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Woensdag a.s. 9 augustus Squadra Italia op Ass'n

wo aug 09, 2006 17:06

@Kas

http://www.classiccarfestival.com/html_nl/nl_main.html

o.a. Alfa Trofeo en enkele Alfa's in het HARC NK

Zie je eens wat meer Alfa's!
Misschien nog wat inschrijvers uit het SI erbij? Die kennen de baan in ieder geval nu wel (net zoals de Meijers)...
Alfa romeo: The art of the machine!

Remco S
Guru
Guru

RE: Woensdag a.s. 9 augustus Squadra Italia op Ass'n

wo aug 09, 2006 18:59

De Opkomst was inderdaad magertjes. 4 Alfa 75's en 1 Alfa 33. Het begon als een mooie dag maar het veranderde in een natte dag. Tijdens de vrije training was het weer goed. Tijdens de vrije traning werd gerben over het hoofd gezien door een OVLOV rijder, waardoor gerben de grindbak op moest zoekn (om schade te voorkomen) Op het moment dat die de grindbak inging begon zijn motor te sputteren en gaf vlammen van ongeveer 50 centimeter (ooggetuige Dennis de rooy verklaarde dit) Terug bij de box diagnose gesteld en er bleek een steentje tussen de riem te hebben gezeten.

Na een hoop gebel eindelijk een andere distributieriem gevonden, het was niet naast de deur (Almelo 90 kilometer) maar al snel zat ik in de auto om in Hoog tempo een Retourtje Almelo te doen. Om 12:47 was ik terug in Assen met de nieuwe riem en deze werd er gelijk om heen gelegd (In de tussentijd was de kwalificatie en eerste race al geweest.

Na een tijd naar de lucht te hebben gekeken hebben we alle auto's op regenbanden gezet, omdat het er steeds grijzer en grauwer uit ging zien. Goede keuze bleek later want vijf minuten voor de race begon het te regenen.

Deze Race werd gewonnen door Ferdi van Leliveld, gevolgd door Gerben Goet, Nelleke Goet en Dennis de Rooy. Cannuce viel helaas uit omdat het zicht in de auto steeds minder werd en hij hierdoor iets raakte en zijn voorwielophanging beschadigde.

In de Race was 3!! Ronde lang een Code 60 situatie omdat er een OVLOV in de grindbak stond, die er op een nogal langduurende manier werd verwijderd. Tijdens deze code 60 hebben alle Alfa's te hard gereden 75 ipv 60, waardoor het hele Alfa veld werd gediskwalificeerd :cry:

Tussen de bedrijven door nog een aantal foto's kunnen schieten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remco S
Guru
Guru

wo aug 09, 2006 19:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 09, 2006 20:34

Tijdens deze code 60 hebben alle Alfa's te hard gereden 75 ipv 60, waardoor het hele Alfa veld werd gediskwalificeerd :cry:
Lekker dan. Rij je daarvoor helemaal naar Assen en neem je risico`s in de regen. :?

Remco S
Guru
Guru

wo aug 09, 2006 20:48

Tijdens deze code 60 hebben alle Alfa's te hard gereden 75 ipv 60, waardoor het hele Alfa veld werd gediskwalificeerd :cry:
Lekker dan. Rij je daarvoor helemaal naar Assen en neem je risico`s in de regen. :?

het klinkt nogal raar, gediskwalifiseerd omdat ze op het circuit te hard hebben gereden :roll:

Rees-Cees

wo aug 09, 2006 23:13

`

Hee kas das reesen..............................kost een hoop brengt een beetje.............................
En in de regen rijden is kikkuh trouwens

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 09, 2006 23:30

`

Hee kas das reesen..............................kost een hoop brengt een beetje.............................
Tja. Dat zal dan wel, maar lijkt mij niet echt om te lachen. :( Die jonge vent gaf behoorlijk gas in de regen. Ik heb daar een tijdje met bewondering naar staan kijken. Daar gaan we vast meer van horen.

Rees-Cees

wo aug 09, 2006 23:36

`

Tja. Dat zal dan wel, maar lijkt mij niet echt om te lachen. :( Die jonge vent gaf behoorlijk gas in de regen. Ik heb daar een tijdje met bewondering naar staan kijken. Daar gaan we vast meer van horen.
Ja kan wel, ik ben er niet bij geweest maar als er code 60 gegeven wordt dan moet je niet harder rijden (de wedstrijdleiding heeft altijd gelijk). Dat zijn de regels nou eenmaal. Klinkt lullig maar is wel zo in de reeserij.

Volgende week ga ik ook een poging doen (hopelijk regent het dan ook..................)

Dus volgende week allemaal om regen bidden.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 10, 2006 09:34

Volgende week ga ik ook een poging doen (hopelijk regent het dan ook..................)
Dus volgende week allemaal om regen bidden.
Ik hoop op een plaatselijke bui want hier is al meer dan genoeg gevallen. :(

Afbeelding

TurboMarc
Guru
Guru

do aug 10, 2006 15:03

Ik was iets te optimistisch... Regenbanden thuis gelaten, was een beetje glibberen op de intermediates... :(
De ruitewisser functioneerde ook niet optimaal en zonder kachel beslaat je raam :evil:
Ging dus niet goed de 2e race. Pedro kwam in aanraking met Dennis de Rooy en we hebben nu beiden een kromme wielophanging,
zonder verdere blikschade. Moet nog maar even kijken hoe erg de schade is.

0,0 grip in de nieuwe bochtencombinatie. Wat een onderstuur. Daar laat ik nog een dikke seconde liggen.

@rees-cees: Snelste tijd: 2:07,670 laat maar zien hoe snel jij bent 8)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

christiaan
Member
Member

do aug 10, 2006 17:37

nah ben ik eigenlijk wel benieuwd als je de tijd van 2,07 rijd ..wat jij rijd op Zandvoort in dezelfde omstandigheden.

om een beeld te vormen wat ik kan verwachten voor mijzelf.
je moet gewoon nog meer gas geven.

TurboMarc
Guru
Guru

do aug 10, 2006 21:20

nah ben ik eigenlijk wel benieuwd als je de tijd van 2,07 rijd ..wat jij rijd op Zandvoort in dezelfde omstandigheden.

Op Zandvoort reed ik laatste Harc dag 2:06,1 Volgens Huib Vermeulen moet je op Assen dezelfde tijd als in Zandvoort kunnen rijden.
Is wel mogelijk denk, als je wat vaker op Assen rijd en de ideale lijnen hebt gevonden in de nieuwe bochten..
Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

christiaan
Member
Member

do aug 10, 2006 23:12

Op Zandvoort reed ik laatste Harc dag 2:06,1 Volgens Huib Vermeulen moet je op Assen dezelfde tijd als in Zandvoort kunnen rijden.
Is wel mogelijk denk, als je wat vaker op Assen rijd en de ideale lijnen hebt gevonden in de nieuwe bochten..
dus dat klopt dan wel zo'n beetje.
ik hoorde dat je eigenlijk iets sneller moet kunnen op assen. 1 a 2 seconden ..en dat je het dan goed doet.
Nou nog erachter komen hoe je die bochten moet nemen in dat nieuwe gedeelte.
je moet gewoon nog meer gas geven.

TurboMarc
Guru
Guru

vr aug 11, 2006 21:07

Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

TurboMarc
Guru
Guru

vr aug 11, 2006 23:27

Voor degene wie volgend weekend moeten rijden:

Hier een filmpje van de 1e 10 minuten race 1
Hier een flimpje van de 2e 10 minuten race 1
Hier een filmpje van de laatste 2 minuten race 1
Laatst gewijzigd door TurboMarc op za aug 12, 2006 00:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Scarb# 00072

Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Evenementen”