Blu Ollandese
Full Member
Full Member

Meningen over ophangingssetje gevraagd

wo feb 23, 2005 12:51

Beste Mede-Alfa verslaafden,

Graag jullie mening over volgend setje:

http://www.alfaholics.com/racing_and_co ... 07_117.php

Ik wil de wagen in de toekomst verlagen (beetje) in combinatie met 15" SZ rep's, dus de stabi stang kan er meteen op, en de veren (die me goede kwaliteit lijken te zijn) kunnen er later op bij de revisie van de ophanging...zou dan in combinatie zijn met Bilsteins...

Graag had ik hier jullie mening hierover geweten... te duur? goed? betere alternatieven..

laat maar weten...

MVG,

Robin
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Egbertone
Guru
Guru

RE: Meningen over ophangingssetje gevraagd

wo feb 23, 2005 13:39

Hmm... £350,- dat is dus ongeveer € 525,-

Voor dat geld kun je denk ik ook wel het volgende doen.
- RVS stabilisatorstang van Mugello;
- Stabilisatorstangarmpjes van een Spider IV
- Koni rood schokbrekers (instelbaar)
- Verlagingsveren van ... (vul zelf maar in, aanbieders genoeg)

Ik heb bovenstaande combinatie (inmiddels m.u.v. verllagingsveren) op mijn eigen Bertone zitten en dat bevalt prima.

Zie: http://home.wanadoo.nl/egbert-z/verlagen/

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 23, 2005 14:19

Egbert,
Waarom heb je die verlagings veren er weer af gehaald? Te weinig bodemspeling voor je carter?
Het verschil is wel mooi te zien tussen de eerste en laatste foto van jouw linkje. Verlaging van zo'n 3 a 4 cm ?
SCARB 00694

Egbertone
Guru
Guru

Re: RE: Meningen over ophangingssetje gevraagd

wo feb 23, 2005 15:24

Te weinig bodemspeling voor je carter?
Exactemundo!!

Hier in Den Haag is het geen pretje met een verlaagde auto.

Verlaging zal inderdaad zo'n 4 cm geweest zijn.

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

wo feb 23, 2005 15:36

Hoi Egbert,

Bedankt voor de info & link, idd een mooi resultaat!

Heeft zo'n Mugello stabi stang dan voordelen t.o.v. andere aanbieders? Zier er wel dudelijk anders uit...

Sorry, gaat in dit geval ook over een Giulia 1.3 Ti, had ik niet vermeld...

De set van Alfaholics spreekt me zeker aan omdat hij gebaseerd is op hun race-ervaring (ga ik er zeker niet mee doen)

Maar ik vraag me vooral af als je zo'n set besteld, dat het dan belang heeft om op voorhand te vermelden welke velgen (14" of 15") je hebt.

Momenteel zitten er standaard loodzware 14" onder, maar ik zou graag upgraden naar 15" lichtmetaal TZ's, wss alu, hopelijk verstevigde magnesium exemplaren...

Maar het is zeker niet de bedoeling om deze set te steken, om daarna tot de constatatie te komen dat het niet werkt met 15"....

Zou dit een probleem kunnen zijn of niet?

Thxs again!

'70 Giulia 1300 ti

Giulia555

wo feb 23, 2005 16:00

Ik had op mijn Giulia 15 inch staal (185/65/15) met massieve stabi, Spider 4 botjes, verstelbare bovenste draagarmen (-2 graden) Arese veren en Koni Geel. Werkte perfect. Zeer goed instuurgedrag, geen last van spoorvorming en superlicht sturen.

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

wo feb 23, 2005 16:25

@Giulia555: Was dat die prachtige muisgrijze die enkele maanden geleden te koop stond op het forum? Was een zeer mooie wagen...

Je setup spreekt me ook wel aan...maar waarom spreekt iedereen toch over Spider 4 botjes...wat is het voordeel van deze t.o.v. originele botjes...of zijn ze nodig om andere stabis te kunnen monteren?

'70 Giulia 1300 ti

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 23, 2005 17:09

daar zit minder rubber in dan in de originele bevestigingsdelen, dus komt de werking van de stabi beter tot zijn recht. Je kunt er ook uniballs inzetten (helemaal geen rubber) maar dat is wel iets duurder.

De velgen 14 of 15" is niet echt een punt, wel wat je met de auto wilt gaan doen, wat voor motor erin komt etc.

Er zijn meerdere aanbieders van verlagingsverensets, stabi`s etc. Hiervoor hoef je niet per-se uit te wijken naar engeland. Maar als je daat toch rondkijkt kijk ook eens op de site van EB spares, die hebben ook dit soort sets, ik meen van HB, ook geboren uit race-ervaring.

Dichterbij huis heeft het voordeel dat je bij problemen een aanspreekpunt dichtbij hebt.
En vergeet niet de verzendkosten en wellicht VAT (BTW) mee te rekenen in de prijs.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Giulia555

do feb 24, 2005 08:42

@Giulia555: Was dat die prachtige muisgrijze die enkele maanden geleden te koop stond op het forum? Was een zeer mooie wagen...

Je setup spreekt me ook wel aan...maar waarom spreekt iedereen toch over Spider 4 botjes...wat is het voordeel van deze t.o.v. originele botjes...of zijn ze nodig om andere stabis te kunnen monteren?
Yep! Dank voor compliment. Mooi was ie zeker niet wel enorme pretauto. Erg snel, super geluid, kelken enz. Verkocht aan andere forumbezoeker die er erg blij mee is. Heb gelukkig mijn GTV6 nog....

Set-up van de Giulia had echt geweldig (voor op straat dan) stuurgedrag als resultaat...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do feb 24, 2005 09:17

Yep! Dank voor compliment. Mooi was ie zeker niet wel enorme pretauto. Erg snel, super geluid, kelken enz. Verkocht aan andere forumbezoeker die er erg blij mee is. Heb gelukkig mijn GTV6 nog....

Set-up van de Giulia had echt geweldig (voor op straat dan) stuurgedrag als resultaat...
RESET:

Mooi was ie WEL natuurlijk, mooier dan een GTV 6.... :blue_cool: :wink:

@ Blu Ollandese:

Kijk ook even onder 105 tuning op het oude forum. daar staan echt alle zaken met betrekking tot een strak onderstel.
Wil je echt goede verlagingsveren neem dat Eibach. Dat is echt topspul. Er zijn veel goedkopere verlagingssets in de aanbieding die zelfs hun geld niet waard zijn.
Een overweging is dan om je originele veren met een halve tot driekwart winding in te korten. Je hebt dan tenminste een kwalitatief goede veer, die iets stugger is, maar wel dezelfde eigenschappen heeft.
Op advies van enkelen rij ik nu met Bilstein dempers voor en Koni rood achter. Ik moet zeggen. Dat rijdt SUPER en je vullingen blijven nog net zitten :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

do feb 24, 2005 15:10

@everybody...

Ja idd, oud forum ga ik vanavond zeker nog eens onder de loep nemen...

Ik zou toch ook niet meer dan 3 cm willen verlagen (moet rijdbaar blijven) en hier in België zijn ze dan ook nog lekker streng op de keuring...laatste dat ik heb vernomen is dat je over een balkje van 11 cm hoog moet kunnen geraken... :shock: , weet nog niet of dat afhankelijk is van het bouwjaar...maar het belooft allessinds weing goeds...

Zoals het er nu naar uitziet is er veel kans dat ik voor de set van Alfaholics ga (kwaliteit, samenhorende set met stabi,...)...maar wacht nog even op wat finale feedback van deze heren...

I'll keep you guys posted!

'70 Giulia 1300 ti

Terug naar “Algemene Technische vragen”