Wat is de beste plaats om een Spider (105) op te krikken en wat is de beste plaats(en) om as steunen te plaatsen
zodat ik veilig onder de auto kan werken?
Alvast bedankt!
Tijd vliegt he met een Alfaik zag dat de laatste reactie uit 2006 was .... heb ik mijn spider al weer zo lang dan ???
maar goed ik ga dus vandaag de wielen er onderuit halen !
Bedankt voor de tipEdwin: NEVER NOOIT een 105 serie aan de radiatorbalk opkrikken
En als laatste wel de spider (weet je hoe slap die neus is??) Heus: echt niet doen - zonde van de auto en de vorm van de neus - want verkeerd gaat het een keer!
Krik je auto van voor op aan de dragers die aan weerszijde van je versnellingsbak zitten - dus als je aan de zijkant achter het voorwiel naar het midden toe kijkt kun je gerust de garagekrik onder die balk zetten - deze beschadigen niet de 1e 15 a 20cm daar waar ze aan beide kanten via motorruimte naar achter lopen. die bocht dus.
Wat ik ervan begrijp zijn de kriksteunen niet erg sterk en krijg je heel snel haarscheurtjes in de bodem van een spider.Waarom niet gewoon op de kriksteunen?![]()
gr Jan
kriksteunen kun je prima gebruiken, als je er maar voor zorgt dat de krik zo ver mogelijk naar de buitenkant draagt. das tenminste voro de voorste krikpunten, achterste krikpunten maakt t niks uit omdat die aan de binnenkant ook draagt op de langsdragermag je dan niet de kriksteunen onder de langsliggers on de deuren opkrikken ?
ik moet dringend de schokdempers vervangen en de verlangsveren steken
mvg