Opzet Nachtrit veranderen?

Peiling eindigde op di okt 03, 2006 19:11

Ik vind het wel goed zoals het nu is.
21%
4
Ja, die andere opzet lijkt mij leuk.
11%
2
Ik pieker er niet over in de pekelperiode te rijden met m'n Alfa
32%
6
Ander idee, lees mijn antwoord
16%
3
Geen mening / ik heb geen behoefte aan een Nachtrit
21%
4

Totaal aantal stemmen: 19
Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Nachtrit... anders?

di sep 05, 2006 19:11

Al jaren vormt de Nachtrit een vast onderdeel van de SCARB puzzelritten-kalender. Deelnemers zijn de meest fanatieke puzzelaars aangevuld met een groep avonturiers.

Om de Nachtrit een 'nachtrit' te laten wezen moet je natuurlijk starten in het donker. En in de zomer is dat uiteraard (heel) laat in de avond en wordt er doorgereden tot het krieken van de dag. Zwaar, daar kan een ieder die wel eens deelgenomen heeft van getuigen.

De evenementencommissie vraagt zich af of de huidige vorm de beste/leukste is.

Stel dat we een Nachtrit in de wintermaanden organiseren. Vroeg donker, dus bijtijds starten (zeg tegen een uur of negen) en op een vroeger tijdstip eindigen (twee uur in de nacht?). En dat bijvoorbeeld eind januari, begin februari, zodat de lange winterstop een spannende onderbreking heeft. Wat heeft jullie voorkeur en waarom? Suggesties uiteraard van harte welkom.

tis een sprint
Guru
Guru

RE: Nachtrit... anders?

di sep 05, 2006 19:18

hey Dink, aan de eene kant een goed idee aan de andere kant, in de wintermaanden staan er veel klassiekers lekker warmpjes binnen, en zullen dus veel mensen afhaken mede ook door et altijd aanwezige strooi zout ;)

dus mij lijkt de huidige opzet de beste opzet, het heeft zo zn charme om een nacht lekker door te halen (en ook de temperaturen zijn wat aangenamer)
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

di sep 05, 2006 20:09

Mij lijkt 'spannende onderbreking' een juiste omschrijving. De kans op ijzel, sneeuw, opgevroren wegen is in die maanden behoorlijk groot.Met die omstandigheden lijkt het mij geen pretje om 's nachts over rustieke paadjes en weggetjes te rijden in het stikkedonker.

Adios, JR

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

di sep 05, 2006 21:21

Ik vind de nachtritten die ik tot nu toe (deels...) heb meegemaakt, teveel een uitputtingsslag. Twee ritten achterelkaar geplakt in de nacht vind ik voor mezelf niet verantwoord. Zeker omdat je ook de aanrij route er nog moet bijtellen. Een camping in de buurt nemen lost dat probleem maar deels op. Wat de nachtrit volgens mij leuker en toegankelijker maakt, is om het bij de eerste rit in de nacht te houden, en dus om een uurtje of 2 a 3 te eindigen. De echte die-hards zullen het daar vast niet mee eens zijn. Heeft er ook mee te maken welk publiek je wilt aantrekken voor de nachtrit. Nu zijn het vooral de die-hards. Die komen vast ook nog als de rit iets minder heftig is. En voor de 'gewone' leden is de rit direct een stuk toegankelijker.

Maar wie ben ik... de laatste nachtrit nota bene in de mist de weg kwijt geraakt. In een F..D F....S c-max nog wel... :wink:

Ben benieuwd naar de andere reacties 8)
Mito 1.4 MA TCT '10

jolinos

di sep 05, 2006 22:07

nacht's wordt er niet gereden dan is het slaaptijd dus voor mij maakt het niet uit zomer of winter

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 05, 2006 22:29

Het is nu alweer zowat donker om 9 uur dus je zou zo'n ritje ook in september/oktober kunnen plannen. Wel donker, geen strooizout ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

alfaRob33

di sep 05, 2006 22:36

ik heb nog geen Nachtrit gereden..... ik vind nachtdienst al erg....
maar een Avondrit zou mischien een optie kunnen zijn.....
in de maanden die nu volgen is het al vroeg donker.....dus de maanden september tot november
en maart tot mei... of misschien al februari....
dan kan er in het schemer gestart worden en is 01.00 tot 02.00 een mooie eindtijd wellicht
ook dan kan het dus al spannend zijn door mist enzo

veel leden hebben idd de Alfa op stal staan in de winter.....maar wie heeft er nu geen winterAlfa
ps...als Roel de snert maakt ben ik erbij :wink:
Laatst gewijzigd door alfaRob33 op di sep 05, 2006 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltje 164

di sep 05, 2006 22:37

Tja , ik heb ook niet echt een goede herinnering aan mijn laatste nachtrit, ik denk dat het niet uit maakt voor mij, s'nachts moet je slapen.... 8) zomer of winter, voorlopig even geen nachtrit.

RG

di sep 05, 2006 23:08

Ik had dit jaar graag meegedaan aan de Nachtrit, lijkt me erg leuk! 8)
Helaas dacht de GTV daar anders over, wat technische probleempjes verhinderden mijn deelname... :cry:

Wat mij betreft gewoon zo houden, dan ben ik er bij volgend jaar! Zeker niet in de winter, dan komt mijn bella in principe de garage niet uit. [-(

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Nachtrit... anders?

di sep 05, 2006 23:15

Het is nu alweer zowat donker om 9 uur dus je zou zo'n ritje ook in september/oktober kunnen plannen. Wel donker, geen strooizout ;)
Ben ik het wel mee eens heb geen ervaring met een nachtrit en nachtje doorhalen is best leuk, maar bovenstaande optie is volgens mij de beste. Goede kans op mooi weer vroeg donker nog geen enkele klassieker op stal (een uitzondering daargelaten.)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Ron@ld
Member
Member

wo sep 06, 2006 08:37

Als ik Hans even mag aanvullen:

Het is de bedoeling dat de nachtrit in zijn huidige vorm blijft bestaan.
Daarnaast willen we in de koude gure wintermaanden, tussen de nieuwjaarsreceptie en de eerste normale rit, iets anders doen. Ons idee was een rit onder barre winterse omstandigheden. Er zijn immers ook Alfisten die in Spider naar de Poolcirkel rijden.

Onze vraag is of er genoeg animo is voor een dergelijke rit.

Ronald
EC

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo sep 06, 2006 18:35

Accoord, misverstand dus als gevolg van een vergaderzaal met ontzettend beroerde akoestiek. Huidige nachtrit blijft en misschien komt daar nog een barre wintertocht bij. Jullie input is dus zinvol, gewoon vullen die poll en drop eventueel je ideeën hier.

Keke

wo sep 06, 2006 18:36

De nachtrit is inderdaad nu een uitputtingsslag, maar je hebt ook iets nodig om het kaf van het koren te scheiden!
Al was het laatst met de mist erg zwaar, je kunt zelf de rit inkorten doordat het in verschillende delen is onderverdeeld.

Misschien inderdaad iets later in het seizoen en dan ook wat eerder starten zodat de finish eerder mogelijk is (rond 4, 5 uur) zo kunnen de mensen die ook nog eens 2 uur (vermoeid) naar huis moeten nog op tijd terug.

Wat mij betreft zo laten en niet verplaatsen naar de winter.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo sep 06, 2006 22:51

Mijn mening:
Nachtrit in de zomer is ideaal. Ik ben onder de avonturiers te scharen, ik rij zo goed als nooit een puzzelrit maar kom wel op de nachtrit af.
Enkele zaken, ook al genoemd:

- 's Winters staan er Alfa's op stal
- Grotere kans op slechte weersomstandigheden
- 's Zomers kan je de nachtrit met je ramen open rijden, heerlijk, geeft een speciaal gevoel en je zaklamp refelcteert niet in je ramen.

Voor een nachtrit kies je vooraf, ik werd echter bij mijn eerste rit ooit verbaasd door de vraag (nbij het startpunt) of ik meedeed aan het ontbijt (ik was mij er totaal niet van bewust dat de rit zo lang zou duren)

Ik had het grootste 'probleem' met het feit dat je toch onder redelijke tijdsdruk moet rijden, (zeker dit jaar, maar veroorzaakt door de mist).

Ga zo door!! (maar ik zal niet bij een winterrit te vinden zijn)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Alfaholica
Member
Member

do sep 07, 2006 10:54

Ik heb de laatste keer de nachtrit voor het eerst gereden.
Moet zeggen dat die erg zwaar is, maar wel ontzettend gaaf (en 3e plaats!).
Van mij mag die in de zomer blijven, lekker het raampje open bij een zwoele nacht, prachtig.

Het enige is dat je meer tijd moet krijgen om alle opdrachten te kunnen volbrengen. Dat houdt dus in dat de route niet zo lang moet zijn zoals bij de laatste nachtrit.
De rit mag van mij de hele nacht duren, als je er dan ook fatsoenlijk de tijd voor hebt en niet zoals bij de laatste nachtrit ontzettend moet scheuren (is wel leuk, maar niet de hele nacht in de mist) of gedeelten moet overslaan. Dat is gewoon zonde.
159 2.0 JTDm TI SW 2012 (2024-....)
2018-2024 een groot zwart gat
156 1.9 JTD 16V SW Progression 2004 (2009-2018)
146 1.6 TS 16V Lusso 1998 (2002-2009)
33 1.4 IE Imola 1994 (R.I.P.)

Terug naar “Evenementen”