Nu heb ik ze aangedraaid, maar de vraag is dit schadelijk?

Nu lijkt het ook dat de aandrijfpoelie (als de motor draait) een beetje heen en weer beweegt, is dit ook normaal?
Groetjes
Alex
Lijkt me sterk, dan krijg je wel een heel naar geluid :. Het geluid van uitgelopen lagers is niet prettig om te horen. Ook dan nog is de speling minimaal.Kan het ook zijn dat de aandrijfas (krukas) enige speling heeft?
Wat is daar dan de reden vanveerringen loctite boutjes aandrijfpoulie...
lekker verwarrend zeg
De krukaspoulie mag niet met loctite, daar zit een borgplaat achter!!! En geloof me daar is een hele goede reden voor!
Haha, tuurlijkBorging misschien..(geintje
)
Euh.....Loctite borgt natuurlijk wel, maar vormt ook een soort film tussen de borgring en de moer. Ik kan me zo voorstellen dat alle metalen zo koud op elkaar beter vastzitten (mede omdat je toch een borgring gebruikt) dan wanneer je er loctite tussen doet. Mogelijk dat dit onder invloed van trillingen toch enigszins elastisch is, waardoor de zaak toch nog los kan werken. (Het is nl niet te vergelijken met een bout-verbinding.)
Of lul ik nu maar wat......
Dat dacht ik al, maar wilde het even van iemand anders horen....Lijkt me sterk, dan krijg je wel een heel naar geluid :. Het geluid van uitgelopen lagers is niet prettig om te horen. Ook dan nog is de speling minimaal.
Ja zou ik ook wel willen weten....Euh..... Rolling Eyes
Loctite mot je op de bout smeren, niet tussen de borgplaat en moer.
Een heel weinig tussen het raakvlak moer/bout zou tog geen probleem motten zijn bedoel ik.
En dus wil ik weten waarom percé niet!! Eh?
Op mijn TS blok niet ! .......De krukaspoulie mag niet met loctite, daar zit een borgplaat achter!!!