Hier een verslagje van de zaterdag brigade.
Verzamelen was bij Mac Veldhoven die om 0900 de wachtende van de nodige koffie kon voorzien.
Een hele vroege delegatie uit Lutjebroek stond reeds om 0800 trappelend op het parkeerterrein zo vertelden ze.
Heel leuk dat deze boxerfans met een 156 deze dag niet wilden missen.
Verder kwamen er een stuk of 10 auto's bij elkaar oa bestaande uit Type 1 33, type 3 33 en SW , twee Sprints.
Na enige tijd zette de kolonne zich in beweging en voegde zich op de A2 ook nog de type 2 33 Zender mobiel van Jorik
zich bij ons op snelheid. Heel leuk om elkaar daar tegen te komen.
Deze hele stoet arriveerde tegen 10.30 bij het vakantiepark in Mechelen waar de organisatie keurig een tentje het neergezet met
inschrijftafel etc.
Het parkeerterrein erachter stond al vol met Suds , Sprints en 33's uit Denemarken, Zweden , Luxemburg en Duitsland en Nederland.
Na de inschrijving voor de dag en de rit en later voor het avondeten de auto geparkeerd bij de anderen.
Toen was het tijd om al dat moois van dichtbij te bekijken en praatjes te maken met de eigenaren.
Had zelf op een gegeven moment een hele discussie met een Luxemburger die dezelfde motor als ik had en we alle details van het weggedrag
bespraken en de verbeterpunten doornamen. Ging wat moeizaam af en toe in het Italiaans / Frans / Duits maar Alfa taal spreken we allemaal.
Hij bleek een Italiaanse Luxemburger te zijn die in het Franse deel woont.
Op een gegeven moment werd het tijd om de rit te gaan rijden.
Na opstellen bij het inschrijvingtentje mocht je je schildje uitzoeken. Ik vragen naar nummer 33 natuurlijk maar die was al weg.
En nummer 133 hadden ze niet dus ik mocht blind kiezen. Bleek het nummer 3 te zijn geworden
Met dit schildje op het dashboard gingen we in kleine kolonne de rit rijden die voornamelijk de mergelroute volgde door het mooie LImburgse land.
Ik had twee walkie talkie's mee zodat we de groep bij elkaar konden houden of aanwijzingen konden oppikken. Werkte perfect.
Halverwege nog gestopt om een echte LImburgse vlaai naar binnen te werken. De Denen direct ook maar op deze lekkernij geattendeerd en zelfs
de Duitsers in de Sud die eerst langsreden kwamen terug om de vlaai ook te gaan proeven.
Zoals Evert al schreef werden af en toe de hairpins of afdalingen op wat meer snelheid geprobeerd.
We waren dus lekker aan het afdalen toen er een haakse rechts kwam. In mijn binnenspiegel zag ik ineens een mooie vierwieldrift van een blauwe 33. Leek wel op zo'n film waar een auto de hoek omkomt in een achtervolging
Verder werd heelhuids de finish bereikt waar de auto's weer geparkeerd werden en het napraten begon.
Ook stond er een stand met allerlei voornamelijk Sud onderdelen. Serge kon nog een unieke stekker scoren en ook de 33 bordjes vielen in trek.
Die laatste zijn vast wel op het Spettacolo te bewonderen.
Even na 1900 vertrok iedereen naar het dorp waar een prima maaltijd geserveerd werd waarna de prijsuittreiking begon .
Dat laatste heb ik echter niet meegemaakt omdat ik midden in de nacht een afspraak op Schiphol had.
Zoals Evert al schreef een fantastisch evenement waarbij ik ook helaas door omstandigheden gedwongen was [achteraf] om alleen de zaterdag mee te maken. Dit was echt een evenement voor een heel weekend.
Juist het ontdekken hoe bepaalde auto's rijden of aanvoelen biedt zoveel meer dan statisch bekijken.
Met elkaar inderdaad uitstekend van onze hobby kunnen genieten.
Iets wat we natuurlijk komend weekend weer kunnen gaan doen!