Eindelijk een update ! Nu we klaar zijn met de beruchte gele Sprint, ook hier in projecten, vandaag maar eens een dagje vrij genomen en begonnen aan onze Sprint...
Vanochtend richting schuur en meteen begonnen met de auto....euh, sorry, met het zoeken van de auto ! Dat heb je wanneer je sleutelkompaan midden in een verhuis zit !
Daarna de auto op pootjes gezet en de wielen er af. We zijn nu eindelijk begonnen ! Remblokken verwijderd en klauwen losgemaakt. Bedoeling was de klauwen mee naar huis te nemen, ter revisie. Het ontbreken van een sleuteltje 11 (voor de leidingen) in mijn gereedschapskist, heeft er voor gezorgd dat ze in Veldhoven moesten blijven
Ze liggen inmiddels wel los, de auto kan weer rollen
(mocht ie niet op pootjes staan, natuurlijk)
Intussen had ik een goede accu geladen, en had ik eerst zin in een beetje spelen. Heel voorzichtig accutje aangesloten, je weet maar nooit wat er de voorbije jaren aan de draden heeft zitten vreten...
En nu naar de "cockpit" Wel raar, de klok is ergens in 1996 of zo blijven stilstaan...en ja, het tikte weer ! Ze leeft weer !
Beetje spelen
En dan.....heeeel erg voorzichtig...ik wilde 't meer voorbereid doen....maar 't was sterker dan mezelf: even de + van de bobine losmaken, en zouden we de bougies er uit halen ?? naaah, meteen het harde werk, over die compressie heen ! Benieuwd was ik....zit ie vast ? Zit ie niet vast ? Ben geneens met een sleutel aan de krukasgeweest..Gevaarlijk spelletje eigenlijk, (15 jaar oude d-riemen) maar dat maakt het ook leuk he ! Op met die sleutel ! Zonder haperingen of wat dan ook METEEN rond op de startmotor !! Blokje zit nog zo los als in toen ! Klinkt allemaal vrij gezond. Ff bobinekabel bij de massa en + maar eens aansluiten...En jaja, een vonk, die doet het dus ook nog. Verder gaan we nu niet, maar het geeft goede moed voor de grote dag !
Intussen was het net iets na de middag, en ja hoor.....daar was Marcel met de velgen !!!!
We waren vandaag bij de schuur afgesproken voor de overdracht !
Mooi, mooi, mooi ! Meteen even passen, natuurlijk
tijd nu voor het serieuze werk....Bodeminspectie...
Interieur er uit, tapijt er uit.....sidder sidder, beef beef....het kan nooit helemaal goed zijn, het blijft een alfa, en bovendien een Sud....
Valt al bij al goed mee, niks onoverkomelijks....extra verluchting bij de "afwater"doppen, uiteraard.
aanhechting bodemplaat, bij de dorpel, links en rechts:
Maar bij de meeste ellende, stoot je overal al vrij snel terug op glimmend plaatwerk....Ik ben voorzichtig optimistisch.
Iets minder optimistisch ben ik over de accubak :
Maar wetende wie me helpt hiermee, komt dat best wel goed
Nog iets leuks onder één van de stoelen gevonden:
Nou ja, kon leuker...
12 - 10 - 10.8 - 10.5
Lag samen met een ticket van de Mcdonalds, uit 1993 (1 cheeseburger) op de grond. verder nog een wisselticket (geldens) een een folder over Rubens gevonden !
De grille meegenomen naar huis, ter verfraaiing.
Meer 't weekend na 't SS
Volgende punt op de agenda: ellende meer blootleggen en wegslijpen, d-riemen vervangen, slangen en slangklemmen nakijken, vloeistoffen vervangen, peut op doen en voorzichtige poging wagen...