Woow dank voor de fijne reacties
Vlakken is niet vaak nodig bij alu koppen alleen als de putten (erosie) te diep zijn op cruciale punten... en krom zijn ze echt zelden..
De koppakking was overleden omdat het leek dat ie droog en heet gestaan had... daardoor is zeg meer het papier gedeelte verpulverd en kan dat de stalen ringen geen zijdelingse steun meer geven, cilinder 1 was an ook de pineut doordat de ring zijdelijngs weg gedrukt was.. Dit zie je ook bij motoren die een tijdje zonder koelvloeistof hebben gestaan.
Olie in de nokkenasbakken is wel zo fijn want anders draait i bij het starten droog...
Dat ff een koppaking halen kostte wel een hoop tijd!!
@ Martijn: wat heb je er voor over (met of zonder reportage

)
@Michel: je wil echt niet weten wie Ray is... ik mag alleen nog nasi eten nu?!?!?!?
Was weer s leuk om te doen!!
enne de diagnose Dink, sludge in de olievuldop, heel erg veel sludge in de carterontluchting ... maar vooral druk in de radiateur en toen ik de dop losdraaiede zakte het niveau naar een dieptepunt wat zelfs voor wallstreet laag is
