En hier zijn we weer:
Gisteren alle gelaste stukken behandeld en afgewerkt. Alles blank geschuurd, afgebraamd, blanke gedeeltes van ijzermenie voorzien, en daarna de volledige bodem (het gelaste stuk) in de rode, roestwerende verf gezet. Dat ziet er dan zo uit:
[/url]
Daarna beetje techniek gedaan: even nieuwe distributieriemen geplaatst, met de bedoeling compressie te kunnen meten. Dat viel tegen: nummers 2, 3 en 4 allemaal in de buurt van de 11.5, mooie waarden dus. Alleen bij nummer 1 bleef het metertje koppig bij 5 hangen....Niet zo leuk dus. Inmiddels vastgesteld dat het "lek" bij de inlaatklep zit. Aangezien de volledige inlaat er af is, kan je 'm bij cilinder 1 zeer goed voelen terugblazen. Een beetje remmenreiniger in het klep-gat bevestigde het vermoeden: een nevelwolk komt uit het gat bij het starten. Vermoedelijk inlaatklep krom, of een gat ingebrand. Een slechte of gebroken klepveer lijkt minder waarschijnlijk. Klepjes worden mooi bediend, je ziet ze goed terug komen. Te kleine klepspeling is ook niet aan de orde.
Volgende keer kopje lichten ! Op zich is dit niet zo erg, weer een excuus om blokje open te maken en ook daar één en ander te vernieuwen