KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Belangrijk APK nieuws!

vr mar 04, 2005 19:24

Goed nieuws voor auto`s ouder dan 30 jaar.
Voertuigen voor 1960 worden uitgesloten van de APK plicht. Jaja, echt waar.
Voertuigen ouder dan 30 jaar hoeven om de 2 jaar voor de keuring.
Lees hier meer.
http://www.fehac.nl/fehac/pages/actueel/actueel.htm

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Belangrijk APK nieuws!

vr mar 04, 2005 21:20

Goed nieuws? Betekend volgens mij dat je met een levengevaarlijk wrak (van voor 1960) de weg op kan/mag. Of het daar nou veiliger van wordt. Laten ze maar eens een goede oplossing vinden voor het schorsen van klasieke auto's, daar zou ik persoonlijkveel blijer van worden...

Maxtor
Guru
Guru

vr mar 04, 2005 21:43

Goed nieuws? Betekend volgens mij dat je met een levengevaarlijk wrak (van voor 1960) de weg op kan/mag. Of het daar nou veiliger van wordt. Laten ze maar eens een goede oplossing vinden voor het schorsen van klasieke auto's, daar zou ik persoonlijkveel blijer van worden...
Heb je gelijk in, zou ik morgen ook even de oldtimer van mn vader uit '57 die al 30 jaar stilstaat uit de garage kunnen plukken om een stukje mee te rijden :shock:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Eric
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 04, 2005 21:45

Voorlopig is het een voorstel dat nog door de kamer moet. Niet te vroeg juichen ....
SCARB 00694

cor
Guru
Guru

Re: RE: Belangrijk APK nieuws!

vr mar 04, 2005 22:14

Voorlopig is het een voorstel dat nog door de kamer moet. Niet te vroeg juichen ....
Ja, voor je't weet vang je Bot, die schijnt ook Alfa te rijden trouwens :mrgreen:
Met díe kilometers die ik per jaar met de Bert rij, zou ik er niet rouwig om zijn trouwens :D
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Eric
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 04, 2005 22:32

Leuk voor 'm. Misschien de Buitenland rit met chauffeur ? :D
SCARB 00694

Andretti Molletti

vr mar 04, 2005 22:45

Het is een goed voorstel, een auto van 30+ is net zo als alfisten van 30+ onverwoestbaar en degelijk...
de diefstal genaamd apk is niet hetgeen waar ik jaarlijks voor wil betalen... levensgevaarlijk??? Over terughaalacties gesproken... een fabriek heeft minder verantwoordelijkheidsgevoel dan een particulier !

Start de discussie ;)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 04, 2005 22:46

Goed nieuws? Betekend volgens mij dat je met een levengevaarlijk wrak (van voor 1960) de weg op kan/mag. Of het daar nou veiliger van wordt. .
Ik denk dat het wel mee valt. Wie gaat zich willens en wetens blootstellen in een auto die uitelkaar kan vallen onder het rijden? Meestal worden auto`s van 45 jaar en ouder sporadisch gebruikt. En vaak weet de eigenaar meer van zo`n voertuig dan een APKeurmeester, die zoiets maar 1 of 2 keer in z`n carriere tegenkomt. De eisen zijn toch al veel soepeler.
Heb je gelijk in, zou ik morgen ook even de oldtimer van mn vader uit '57 die al 30 jaar stilstaat uit de garage kunnen plukken om een stukje mee te rijden
Is dat zo`n sloper dan? Of ben je levensmoe? :wink:

En het is inderdaad een voorstel. Maar het lijkt wel door te gaan. Voor mij persoonlijk maakt het allemaal niets uit. De auto`s zijn nog te jong.

Maxtor
Guru
Guru

vr mar 04, 2005 23:39

Is dat zo`n sloper dan? Of ben je levensmoe?
:blue_lol:
Nou een sloper, tja laten we het zo zeggen dat als je het nu aan praat weet te krijgen en je ermee gaat rijden in deze toestand je best levensmoe bent.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

steven

za mar 05, 2005 07:52

Het vervolg zal zijn dat onze inhalige haagse regenten in hun onmetelijke wijsheid besluiten om de wegenbelasting dan ook pas af te schaffen bij 30 jaar en dat noemen ze dan uniforme regelgeving.
Ik vermoed diverse adders onder gras, waarom niet gewoon gelijk laten lopen met het vervallen van de belastingplicht ?
(Jaja ik weet het, is in mijn belang)

Lennart
Member
Member

za mar 05, 2005 11:10

Beetje zonde van de tijd zo'n voorstel, want wat is er mis met het huidige systeem? Maar er is ook niets mis met het voorstel eigenlijk. :-)

Voor mij maakt het niets uit, want de auto's waar ik in rijd, zijn altijd veilig en zullen iedere APK doorkomen.
In Duitsland is de APK (Tüv) al sinds tijden om de 2 jaar. Ze kijken daar mijns inziens op een betere manier naar de auto. Als bv je remlicht stuk is, krijg je toch goedkeuring, maar met een aantekening, dat je dat moet vervangen per direct.
Geen APK voor hele oude auto's is zo gek nog niet, want die voldoen toch niet aan de huidige eisen en dan krijg je weer al die uitzonderingen, ontheffingen etc. en dat maakt het niet duidelijker.
Wist je trouwens dat voor motorfietsen geen APK geldt? Daar lijkt me veiligheid toch echt wel een issue! Bij motorrijders gaat men echter uit van de eigen verantwoordelijkheid en veiligheid is zo'n direct belang voor de gebruiken, dat iedereen daar wel voor zorgdraagt, uitzonderingen daargelaten.

alfasud1972
Guru
Guru

za mar 05, 2005 11:26

Nou, blijf het een slecht voorstel vinden. Als je ziet hoe vaak moderne auto's worden afgekeurd op bijvoorbeeld de remmen of andere dingen die je zelf niet 1,2,3, kan zien.

Een Olldtimer waar weinig mee gereden wordt heeft sowiezo vaak problemen met de remmen. Toen de APK ingevoerd werd verdwenen er stapels auto's omdat ze te slecht waren om door de keuring te komen.

Schaf je de apk af dan krijg je gegarandeerd gelukszoekers die goedkoop belastingvrij willen gaan rijden met alle gevoelgen van dien (oftewel slecht of geen onderhoud, slechte auto's die door de handel verkocht worden etc. etc.).

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 05, 2005 12:17

Dr zijn altijd overal plussen en minnen te vinden.
Waarvoor apk in de wereld geroepen?
Voor ieders veiligheid en om ervoor te zorgen dat die auto waar wij allemaal in rijden door derden worden gecheckt op onvolkomenheden aangaande het boekje.

En wellicht op de staatskast te spekken :roll:

In de regel voor 30 + kan ik me in vinden.
Om de 2 jaar lijkt me in de regel wel voldoende voor APK keuring.
Het werkt bij de de duitsers dus waarom hier niet?

Voertuigen van voor 1960 worden uitsluiten van APK lijkt me niet zo een goed voorstel :shock: De verschillende met de hedendaagse techniek welke over de straat rolt is al groot, als je dan nog eens makken aan je auto hebt :?
Zit je met remmen al heel snel in de ABS met toeters en bellen auto voor in de bumper. :-s

Andretti Molletti

za mar 05, 2005 17:52

Nou, blijf het een slecht voorstel vinden. Als je ziet hoe vaak moderne auto's worden afgekeurd op bijvoorbeeld de remmen of andere dingen die je zelf niet 1,2,3, kan zien.
Hoe vaak dan?????

Dat zegt iets over de huidige Dealers!!

Liever naar de dealer ;)

Omdat geld altijd belangrijker is dan wat dan ook rijden er slechte auto's rond...
Omdat een dealer een uurtarief rekend van dik 50 euro is er geen mens meer die dat wil en kan betalen...
Den Haag wake up.... welke monteur verdient er nou 50 euro bruto per uur??? waar blijft dat geld?? Juist en ik wil alleen maar een APK ... meer niet. Prima voorstel dus!!!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”