KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfetta GTV gekocht, hoe nu verder??

do jul 07, 2005 10:31

Ik ben altijd bereid om er nog een zinvolle opmerking bij te plaatsen hoor. :roll: :wink:

psillen
Guru
Guru

Re: RE: Alfetta GTV gekocht, hoe nu verder??

do jul 07, 2005 21:31

Maar als hij binnenkort helemaal klaar is zal ik een beknopt restauratieverslag met foto's maken zonder opmerkingen van derden.... :roll: :roll: :wink:
Misschien iets voor in het KB, samen met psillen en AlfettaOwner? :wink:
Hier heb ik aan zitten denken. Ik heb al een keer een artikel geschreven voor het KB over de aankoop van m'n Alfetta Gt en hoe de infectie met "het virus" tot stand is gekomen.

Alleen de laatste tijd heb ik echt geen tijd meer nog een artikel te schrijven. Maar, je mag erop rekenen dat dit nog te gebeuren staat. Het project is nog lang niet afgerond, dus
nog tijd zat :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Alfetta GTV gekocht, hoe nu verder??

za nov 04, 2006 00:30

Maar als hij binnenkort helemaal klaar is zal ik een beknopt restauratieverslag met foto's maken zonder opmerkingen van derden.... :roll: :roll: :wink:
Misschien iets voor in het KB, samen met psillen en AlfettaOwner? :wink:
Hier heb ik aan zitten denken. Ik heb al een keer een artikel geschreven voor het KB over de aankoop van m'n Alfetta Gt en hoe de infectie met "het virus" tot stand is gekomen.

Alleen de laatste tijd heb ik echt geen tijd meer nog een artikel te schrijven. Maar, je mag erop rekenen dat dit nog te gebeuren staat. Het project is nog lang niet afgerond, dus
nog tijd zat :wink:
We wachten rustig af :mrgreen:

Hoe zou het met van Bummelen zijn nu :?:
It's not easy, being green (kermit)

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

za nov 04, 2006 01:25

Bergen met onderdelen.....

Dat hebben wij wel voor je!

Saluti! 8)
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

van Bummelen
Newbie
Newbie

di nov 07, 2006 13:56

Hier Van Bummelen weer eens in dit topic. Sinds vorig jaar is er een hoop gebeurd.

Koppeling is opgeknapt, eind demper is vervangen, accu vervangen, blue-tooth telefoon ingebouwd, versterker/speakers icm MP3 speler is ingebouwd, gordels voorin vervangen en achterin geplaats en...... er zijn veel kilometers gemaakt. Kleprubbers zijn nog niet gedaan maar het roken is wel minder geworden.
In de zomer is de auto bijna dagelijks gebruikt. Heerlijke toertjes gemaakt in Nederland en Belgie. Vrouw en kinderen zijn minstens zo gek met de GTV als ik zelf.
Tijdens het SSAR met de Gruppo Europa het circuit op geweest. Was erg goed, kost je een setje banden maar wel lekker om eens lekker onbezorgd en hard door een paar bochtjes sturen. De auto leent zich daar goed voor. Helaas kon ik alleen op zaterdag en kon dus niet meedoen aan rijden en glijden op zondag. Volgend jaar beter, dan ook rijstijl verbetering erbij denk ik.

Nu staat ze weer binnen en is de 156 weer van stal gehaald. Een groot verschil maar zeker geen teleurstelling hoewel ik het geluid wel mis. De 1.9 jtd klinkt niet fout maar toch niet zo lekker als de GTV. Deze winter gebeurd er denk ik niet veel. Misschien de kleprubbers maar de tijd ontbreekt een beetje (veel).
Volgend jaar een klein feestje aangezien ze dan 25 jaar oud wordt. Dan kan er zelfs op een mooie winterdag gereden worden.

Ik ben de auto steeds meer gaan waarderen en heb ervaren dat veel andere alfa (GTV) rijders vaak even naast/achter/voor je blijven hangen om even hun goedkeuring te laten blijken of vragen of de auto misschien te koop is. Geweldig ook om veel van het Duitse materiaal in de bochten kwijt te raken. Triest dat ze je dan rechtdoor hard voorbij rijden. Dat kan namelijk iedereen met een TDI achtig vehicel, niet echt bijzonder of imponerend.

Foto's heb ik nog steed niet gemaakt en ook bij de SSAR foto's zie ik haar niet staan. Toch harder poetsen volgend jaar denk ik.

Van Bummelen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”