Eindelijk is het er dan van gekomen! Een alfa voor erbij!
Hoe dit tot stand is gekomen kun je zien in:
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=17139
Afgelopen dinsdag(7-11) hebben we de sprint opgehaald. Hier wat foto's direct na aankomst:
De sprint is in 1988 geheel uit elkaar geweest en voorzien van behoorlijk veel nieuw plaatwerk.foto rep is aanwezig.
Daarna is er mee gereden tot eind 1991. De auto is toen in een droge garage gezet. Gelukkig is toen alles goed geconserveerd dmv kopervet e.d.
In 1998 heeft de vorige eigenaar er een 1.5 blokje uit een 33 ingelegd omdat het blok wat erin zat niet goed meer was. De wagen heeft toen ook gele koni's voor gekregen maar is uiteindelijk toch niet de weg opgegaan.
De staat van de auto nu:
De body is keihard! Praktisch geen roest, behalve linker portier. De lak is er destijds wel heel dik opgespoten dus niet echt mooi strak. maar beter dik en geen roest dan andersom
De motor loopt nu wel. De koppeling is weer gangbaar dmv een nieuwe hulpkoppelingscilinder, verse vloeistof en ontluchten.
De remmen zitten niet vast en de schijven en blokken zijn nog erg goed. De remleidingen zijn puntgaaf (geheel handgemaakt van koper).
het is de bedoeling om de auto in het voorjaar weer helemaal rijklaar te hebben en dan 1 jaar te gebruiken. Dan wil ik de hele auto weer uit elkaar halen en opnieuw laten spuiten e.d.
Wat moet er nu nog gebeuren voor het voorjaar?
-remmen goed krijgen. (de rechterklauw ontlucht niet, loopt bij opendraaien vd nippel alleen maar olie langs..)
-motor olie +filter+ distrubutieriemen+onsteking afstellen+ carb's schoonmaken
-nieuwe banden + uitlijnen. de auto staat voor met enorm veel negatieve Camber... binnenkant band helemaal kaal.
-kleine roestplekjes schoonmaken/verwijderen/lakken
-op zoek naar wat orginele onderdelen
en waarschijnlijk nog 100 en 1 kleine dingen die ik tegen kom
Ik zal jullie op de hoogte houden!!!
(wish me luck )