coen35

Electrisch schema stoelverwarming 156 SW 2002/2003

ma mar 07, 2005 13:01

Wie kan mij helpen aan een schema voor de stoelverwarming van mijn 156 1.9 JTD SW? Hij is van 2002 maar al het nieuwe model. De bijrijderstoel doet het prima maar mijn eigen stoel blijft koud. Niet zo'n ramp eigenlijk maar ja...als het erin zit wil je eigenlijk toch wel dat het werkt

Gordelverklikkers zitten er niet in voor zover ik weet (geen knipperend lampje op dashboard net als bij een Volvo) . Het is wel zo dat er inderdaad iemand op de stoel moet zitten om de verwarming in te schakelen, daar was ik wel al achter gekomen. Het is trouwens wel zo dat de LED aan de zijkant van de stoel wel aangaat ten teken dat de verwarming is ingeschakeld. Waarschijnlijk zit er een thermostaat in die misschien hapert of er wordt niet meer geregistreerd dat er iemand op de stoel zit waardoor er geen vrijgave komt?!
Ik weet ook niet of de bekleding gedemonteerd dient te worden om bij de electronica te kunnen komen.
Laatst gewijzigd door coen35 op di mar 08, 2005 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

gino
Member
Member

RE: Electrisch schema stoelverwarming 156 SW 2002/2003

ma mar 07, 2005 18:23

In mijn 166 heb ik sinds een poosje hetzelfde probleem. Ik vind het niet storend, maar het zou eigenlijk moeten werken.
164 Super 3.0 V6

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma mar 07, 2005 19:05

Die stoelverwarming doet het alleen als er iemand op zit toch? Maakt-ie gebruik van dezelfde sensor als de gordelverklikker? Doet die het wel?

Of Zweedser: de stoelverwarming doet het alleen als je je gordel om hebt :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma mar 07, 2005 19:33

Schema??

Is denk ik niet nodig.

Ik heb voor dagelijks zo's Zweeds geval waarvan de stoelverwarming ook niet werkt aan de bestuurderszijde. Mijn passagiers, welke uiteraard altijd een gordel om hebben (ivm: bling,bling,bling,bling etc):wink: hebben dus wel een warme......

De bestuurdersstoel wordt heel veel voor/achteruit gezet. Hierdoor is de kans zeer groot dat de aansluiting onderop de zitting tengevolge de toch wat stugge bedrading op een gegeven moment op deze plaats afbreekt. Remedie: Stoel ff demonteren.

(UITERST VOORZICHIG IVM GORDELSPANNERS? SIDEBAGS:. LEES VOORSCHRIFTEN)

En je kunt de kontakten eenvoudigweg weer aansolderen.(misschien heb je de mazzel dat alleen het stekertje eraf is) Maak de aansluitdraden ev wat langer en zet de bedrading kort voor de aansluiting nog even extra vast dmv een tierap oid.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”