martin1234

145:zekeringen probleem?

di mar 08, 2005 22:32

Hallo, ik heb een 145 met een probleempje:

Als ik de verwarming aanzet ( ik weet niet zeker of het alleen is als ik hem op warm zet of gewoon aan, dus laat blazen) dan slaat de deze na een minuut ca. uit, het blazen stopt helemaal :cry:

Als ik nu de alfa stil zet en ik start deze weer later dan doet de verwarming het weer wel maar dan na een minuut weer hetzelfde..deze springt uit.

Zou dit een zekeringen kwestie zijn of is het iets anders?
Mocht het nu de zekering zijn welke moet ik dan controleren/vervangen? Ik heb geen lay-out van de zekeringen dus zou ook niet weten welke te vervangen. Dus mochten het de zekeringen zijn misschien heeft iemand een idee of een layout van de zekeringenkast, dan kan ik het euvel checken.
Alvast bedankt!
Martin

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 145:zekeringen probleem?

di mar 08, 2005 22:38

Een zekering is kapot of niet kapot. Een beetje kapot kan niet. Het moet iets anders zijn. Iemand suggesties?

martin1234

Re: RE: 145:zekeringen probleem?

di mar 08, 2005 22:40

Een zekering is kapot of niet kapot. Een beetje kapot kan niet. Het moet iets anders zijn. Iemand suggesties?
Kan het ook niet zo zijn dat er beveiliging op zit als een zekering te warm wordt?
Ik voelde onder het rijden even aan de zekeringen en deze waren lichtelijk warm.
MIsschien is dit normaal of misschien ook niet.Ik heb voor dit euvel nooit eerder eraan gevoelt..

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 08, 2005 22:44

Zat je niet bij de relais? Die kunnen wel warm worden. Ik heb geen boekje van de 145 helaas.

martin1234

di mar 08, 2005 22:46

eum, dat zou ook kunnen..
dat zullen ze wel geweest zijn ja.. :wink:
Oja, ik was nog iets vergeten te vermelden:
2 maanden geleden viel de verwarming/blazer voor de eerste keer uit.
Mijn broer heeft toen gekeken en heeft toen de zekeringen eruit gehaald en opnieuw erin gezet ( niet vervangen dus alleen opnieuw eruit en erin gezet)
Hierna werkte de blazer weer tot aan gistermorgen. Nu kapt deze er dus na een minuut steeds mee..

Iemand suggesties?

lex thissen

di mar 08, 2005 23:37

Die relais waar jou broer aan zat zou ik dan eerst eens vervangen, en/of eventueel de steekplaats van het relais schoon maken ( slecht contect= weerstand= warmte====).

Slechte massa's zijn trouwens meestal de oorzaak van weerstand.
Zekeringen opzich worden meestal niet warm, het zal eerder de omgeving zijn of zijn verbinding, dus slecht contact alhier. :wink:

suc6.

martin1234

wo mar 09, 2005 13:13

Bedankt alvast voor het reageren..

De relais, zijn dat die plastic blok achtige dingen die vlak bij de zekeringen zitten?
Deze worden in iedergeval wel warm.

Moet ik deze open maken of hoe werkt dit?

Martin

jantje toot

wo mar 09, 2005 14:44

zekering nummero 12 is het als een fusebox a hebt en dat is 20 ampere

mvg jan

jantje toot

wo mar 09, 2005 14:45

relais moet je doormeten zover ik het weet kan je ze niet openmaken

lex thissen

wo mar 09, 2005 23:33

ja zijn die plastic blok achtige dingen :wink: .

dat deze warm worden is normaal.....maar hoe warm :?: :?: is warm

je moet ff je broer vragen welke relais hij toen had.

greetzzz.

Terug naar “Algemene Technische vragen”