Sta op het punt om de knoop door te hakken wat betreft rolkooi keuze, maar twijfel nog aan de keuze tussen knaf erkende inbouwer en niet knaf erkende. De kooi zoals ik hem wil kost bij Remola bijna 1000 euro minder dan bij de andere wel knaf bouwers, maar die laatste geven dan wel een echt FIA (KNAF) certificaat af en dit moet geen problemen opleveren bij een evt technische keuring voor bv de challenge.
De Remola kooi komt met een remola certificaat wat inhoudt dat hij hem volgens de FIA normen heeft gebouwd (heeft zo'n certificaat enige waarde?), maar geeft mij dat de garantie dat de kooi door elke keurmeester wordt gooedgekeurd.
Misschien zal ik nooit een race in challenge rijden, maar ik wil geen 1500 euro uitgeven om er vervolgens zeker van te zijn dat dit niet geschikt is voor andere races dan de ZAC.
Zijn er rijders in de challenge die met een REMOLA kooi rijden en zijn er nog andere manieren om zo'n kooi dan wel geschikt te maken voor challenge?
Een andere optie is een OMP kooi met ASN ONS keur van ruim 1300 euro,, die er nog ingelast moet worden, mag dit dan weer wel zelf gebeuren.