![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Is dit gewoon een kwestie van "erin lepelen" of moet ik aanpassingen doen?
Is er verschil wat betreft versnellingsbak of koppeling of zijn alle sprintjes min of meer hetzelfde?
Alvast mn dank!
Het kan zonder grote aanpassingen. Alle ophangpunten zijn hetzelfde. Misschien een andere (kortere) ventilatormotor van een 4 carbs-versie en andere gas- en chokekabel.Ik ben van plan om de motor van mn 1.3 Sprint te vervangen door een 1.7 blok.
Is dit gewoon een kwestie van "erin lepelen" of moet ik aanpassingen doen?
Is er verschil wat betreft versnellingsbak of koppeling of zijn alle sprintjes min of meer hetzelfde?
Alvast mn dank!
Die was ik nog vergeten, die van een 1.7 is een stuk dikker en loopt iets rechter maar achteren (omdat er geen schijven aan de bak zitten bij een 1.7).Inhakend hierop: hoe zit het met de uitlaat? Kan die hetzelfde blijven uitgaande van een 1.7 8v?
Versnellingsbak zou je kunnen gebruiken, de verhoudingen en eindoverbrenging zijn van een 1.3 wel een stuk korter uiteraard. Rood gebied is volgens mij allemaal 6500, de 16v iets meer.Is de versnellingsbak wel hetzelfde? Want daar is toch ook wat performance winst te behalen?
Oh ja,... dat mn snelheidsmeter bij 200km ophoudt vind ik niet zo'n probleem (gebruik mn MIO voor senlheidsbepaling) maar kan de toerenteller blijven? Heeft de 1.7 motor niet een ander "rood gebied"?
WOW.... Dus goed kijken hoe het zit met toerenteller (de mijne is inderdaad electronisch) en bak...
Dit is precies waarom ik dit topic opende!
Voor de duidelijkheid, de 1.7 motor komt uit en donor sprint, dus ik kan wel e.e.a. overzetten indien nodig... en aanwezig!