Nop
Newbie
Newbie

Hoogteverstelling op originele Xenon lampen

di mar 06, 2007 21:58

Sinds kort heb ik een 2004 156 sw 2.4 20V met fabrieks xenon lampen. Nu heb ik kort geleden ook een identiek 156 gehad (helaas kortgereden) met xenon en die bleven continue, dus ook tijdens het rijden, de hoogte aanpassen zoals het m.i. hoort. Op de huidige versie gaat bij aanschakelen de ene lamp links omlaag, rechts gaat ie omhoog, om vervolgens weer ongeveer op de beginstand terug te komen. Bij andere belading verandert er geen mm. De vorige ging bij aanschakelen beide naar beneden en dan naar een juiste positie, afhankelijk van de belading.
Bij controle vandaag blijken er 2 sensoren voor de hoogteregeling aanwezig te zijn, beide aan de linkerkant van de auto eenmaal op de voor- en eenmaal op de achteras. Ik vermoed dat een van deze sensoren defect is.
Heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijjk gedrag of weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

mvg Nop

Overigens te koop mijn 156 SW 2.4 JTD uit 2000.

Remco S
Guru
Guru

RE: Hoogteverstelling op originele Xenon lampen

di mar 06, 2007 22:14

Wat wel vaak voor wil komen is dat de stekkers van de sensoren vol met oxidatie willen gaan zitte. Ze plaatsen wel de sensoren onder de auto maar zijn denk ik vergeten de stekkers goed te isoleren. Bij jou zal dan waarschijnlijk ook het probleem in de stekker van de sensor op de achterdraagarm zitten.

Nop
Newbie
Newbie

di mar 06, 2007 22:34

Remco bedankt, ik ga het morgen gelijk controleren.

Andretti Molletti

di mar 06, 2007 22:40

of ze hebben de polariteit van een vd motoren verwisseld... de + en - ve motortje omgedraaid zeg maar.

Andretti Molletti

wo mar 07, 2007 22:45

Waren de antwoorden voor Nop?

:lol:

Nop
Newbie
Newbie

do mar 08, 2007 08:02

Update: De motor omwisselen kan zeer waarschijnlijk alleen als ergens een twee draden gerepareerd zijn. De connectors zijn allen maar op 1 manier te gebruiken.
Ik heb gisteren de sensor op de achteras gedemonteerd. Het zag er allemaal goed uit wat afwezigheid van corrosie betreft. Toch wat contactspray erop, geen verschil. Sensorstekker los, geen verschil. In de Alfa CD staat dat het gaat om potmeters. Volgens het schema lijkt het dit ook te kunnen zijn, dus met een multimeter wat weerstanden proberen te meten maar nergens is een combinatie met enige geleiding te maken. Ofwel is de sensor defect, ofwel bevat het deel toch active electronica.
Vandaag ga ik de voorsensor eens demonteren en meten.

mvg Nop

Terug naar “Algemene Technische vragen”