Ik heb een Alfetta 2.0 I uit 1984 met 2 problemen.
Allereerst loopt de auto niet goed. Hij heeft 8 jaarstilgestaan en is nu voor het eerst weer wakker geschud. Starten en aanslaan doet hij perfect maar als je het gas intrapt dan houdt hij in. Hij loopt dan op 3 cilinders en na een paar keer snel het gas intrappen loopt hij weer goed. Warm of koud dat maakt niets uit. Ook onder het rijden doet hij dat.
Nu dacht ik zelf aan oude, vochtige benzine. Ik heb al nieuwe getankt. Er zat maar een klein beetje meer in de tank. Alle benzineleidingen zijn vervangen, filter en pomp ook. Ook heb ik een flacon injectorreiniger erin gegooid. Eveneens heb ik de complete injectorgallerij van een sloop Alfetta overgezet. Die liep wel goed. Maar nog steeds loopt hij slecht tijdens het accelereren. Ik durf er zo niet mee de straat op omdat hij telkens behoorlijk inhoudt.
Probleem 2 is een electrische storing. N.l, de binnenverlichting, de mistlampen achter en de koelventilator van de motor doen het niet. Als ik deze doorverbind met massa doet hij het wel. Ook de relais heb ik al vervangen. Ik heb het vermoeden dat e.e.a. met elkaar in verbinding staat. 1 cruciaal ding doet het niet zodat alles het niet doet. Klopt dat of is er toch iets anders aan de hand.
De binnenverlichting vind ik nog niet zo belangrijk, maar de fan wel. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de tips.