Het probleem wat ik heb met m'n veerpoot is dat ik bepaalde onderdelen (lees ringen, rubbers, busje, veerschotel e.d.) niet van de schokdemper afkrijg.
Het gaat om een veerpoot aan de voorkant van de auto.
Het zit zo:
-De veer zit goed ingeklemd tussen 2 veerklemmen (waardoor de veer makkelijk kan bewegen dus)
-De moer die bovenop de schokdemper zit is eraf.
-Het gedeelte wat boven de veer zit (veerschotels, rubber, busje) krijg ik er met geen mogelijkheid af.
-Bij de andere veerpoot, nadat ik de veer tussen klemmen had gezet en de bovenste moer die bovenop de schokdemper zit er van afdraaide, kon ik daarna het hele zaakje heel gemakkelijk van de schokdemper afschuiven, maar bij deze andere schokdemper dus niet.
-Het busje lijkt vast te zitten wat om de pen aan de bovenkant van de schokdemper zit net onder het schroefdaad aan het uiteinde van de schokdemper (aan de bovenkant)
Wat ik al heb geprobeerd:
-Ik heb in ieder geval veel wd-40 gespoten op allerlei plekken
-Ik heb lopen wrikken en doen (voorzichtig hameren)
-Ik heb op een gegeven moment de veerklemmen losgehaald zodat er druk op het gedeelte wat bovenop de veer zit (veerschotel, rubbers e.d.)wat ik er dus niet afkrijg, zodat het zaakje er dan misschien afging, dat werkte ook niet
-Toen heb ik de windingen vande veren m.b.v. de veerklemmen verder uit elkaar gedaan, zodat er nog meer druk opkwam, maar dat hielp ook niet
Ik hoop dat het een begrijpelijk verhaal is ...
Misschien zit het uiteinde van de schokdemper schuin erin of zo, zou dat kunnen, dat lijkt niet, maar is met het blote oog moeilijk te zien
Het lijkt muur- en muurvast te zitten

Die veerschotel aan de bovenkant van de veerpoot waar tussenin een rubber zit is vrij te bewegen
de bovenste ring, waar de stofhoes omheen zit, niet en wat daarboven dus zit, ook niet echt
Wie heeft een oplossing/suggestie?
Bij voorbaat dank
Gr. Bas