do mar 24, 2005 12:31
@ Alfa Man:
Er zijn 2 manieren:
1-Ombouwen naar hangende pedalen (zoals vV zegt): Stuk schutbord nodig uit late 105 serie en hele mik overzetten.
2-Behoud van staande pedalen (zo heb ik het gedaan): Zoek een belhouse voor hydraulische koppeling met bijbehorende bak (prise as is iets langer heb ik me laten vertellen). Hulpkoppelingscilinder is makkelijk te vinden, hoofdkoppelingscilinder voor staande pedalen echter niet. Ik heb hem nieuw bij AR parts vandaan. Deze monteer je onder de auto aan de andere kant van de langsbalk waar de hoofdremcilinder al aan zit. Pedalenbak uitbouwen, alles van mechanische bediening smijt je weg, behalve as die aan je koppelingspedaal zit. Die draai je als het ware om, boor een gat door chassisbalk en hup, as + hevel kan je dan zo aansluiten op je nieuw geplaatste hoofdkoppelingscilinder. Beetje vogelen met overbrenging zodat je slag groot genoeg is en pedaalkracht niet te hoog is. Ik zal wel eens wat foto's maken. Lengte van leidingen even bepalen met touwtje en op maat laten maken met juiste nippels bij automaterialen zaak (1 leiding is dikker dan standaard) Die kan je zelf makkelijk netjes in de juiste vorm buigen. Oja, ik heb dmv zelfgemaakt T-stukje leiding aangesloten op remvloeistofreservoir. Je kan ook een apart vaatje voor koppelingsvloeistof maken natuurlijk.
Al met al best wel wat werk, maar wel te doen.
Als je besluit de boel mechanisch te houden (kleine drukgroep geeft bij standaard 2L denk ik nog geen probleem, misschien wel als je die nog gaat tunen naar 150 pk ofzo): Ik heb nog een nieuw in doos koppelingsplaat liggen voor mechanisch. Was best duur, moet eens opzoeken hoeveel precies. Mag je voor de helft hebben als je wilt.
Trouwens, bij mij was er al een 2L ingebouwd, en hadden ze er een hydraulische drukgroep op gezet en dan de mechanische bediening daarop pas gemaakt... Met zelfgemaakt lagerhuis voor druklager enzo, dat was rommel en functioneerde niet goed.
Succes,
GT 1600 Junior