HF_Rene

stuurkogels bij stuurhuis 156

wo mar 23, 2005 23:44

Hi,

Mijn 156 geeft kloppende geluiden als je korte links rechts bewegingen maakt met het stuur(bij stilstand), je voelt dit ook in de stuurstangen. Ik heb alles al vervangen (draagarmen boven, onder, L en R) en ook de stuurkogels. Mijn laatste idee is dat het de connectie is van de stuurstangen aan het stuurhuis, ik weet alleen niet hoe dit zit. Zitten hier ook kogels? zo ja kunnen deze vervangen worden. Wie weet dit?

Gr. Rene

Ton
Member
Member

RE: stuurkogels bij stuurhuis 156

do mar 24, 2005 07:24

Er zitten daar ook kogels , maar je moet eerst controleren welke beweging de stang op dat punt maakt . Het is ook een vaker voorkomend probleem dat het geleidestuk aan de linkerzijde inhet stuurhuis ruimte heeft . De stuurstang maakt in dit geval een op- en neergaande beweging . dit is af te stellen d.m.v. van een moer , die te bereiken is als je het blikken dopje aan de linker onderzijde van het stuurhuis verwijderd .
Let er wel op dat je de moer steeds maar een klein stukje verdraaid en dan controleerd .

HF_Rene

do mar 24, 2005 14:07

Ok, dank je. Ik zal het eens bekijken, je komt er wel een beetje lastig bij door het subframe, zijn hier nog handigheidjes voor?

Ton
Member
Member

vr mar 25, 2005 06:26

Liefde en gevoel , maar vooral veel liefde ................. maar ja bij welke alfa gaat dit niet op???????????

Terug naar “Algemene Technische vragen”