Er is gelukkig ook oliedruk stationair, maar dan erg laag, zeker bij een warme motor. Loopt op met toeren. Dat hoort toch?Er is oliedruk als ie op toeren loopt ??? Ook bij stationair hoop ik. Kun je niet eens meten wat die krukassensor meet in de verschillende toerentallen/belastingen ? Dan weet je of het daar in zit. Misschien is ie gewoon vuil of iets verbogen. Als de afstand niet goed is kan het best zijn dat hij bij hogere toerentallen niet meer kan meten. Die 140 was dat in 4 of in 5e versnelling of allebei ?
140/150 was te bereiken in 4 en in 5, dat maakte niet veel uit. In beide gevallen het aan-uit-aan-uit effect, vooral einde rechte stuk en richting scheivlak.
Het lijkt er op uit jullie verhalen (veel dank daarvoor

De vraag is hoe het is te verhelpen.
Volgens mij is dit de volgorde van handelen:
- Uitsluiten dat het veroorzaakt wordt door brandstoftekort, dus brandstoffilter schoonmaken/vervangen.
- Sensor schoonmaken en afstand checken, en de BDP sensor iets dichter op het vliegwiel zetten wellicht.
- Motorolie vervangen met een soort die dikker blijft bij hogere temperaturen
- Krukasrevisie / ander blok erin lepelen (het grote sleutelfeest kan weer beginnen, het houdt natuurlijk nooit op

Lijkt dit ergens op?
Groeten, Pieter