Op mijn 75 turbo heb ik een dump-valve laten monteren. Wanneer de zaak nu wat op temperatuur komt dan blaast de dump-valve niet meer af. Heb het vacuumslangeteje al vervangen en de aansluitingen met slangklemmetjes vastgezet. Maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?? Misschien is er wel een defect aan die dump-valve??
Ja maarrrrr, moet hij niet altijd "pssst" doen? Dus echt in 1 keer open gaan? Bij half gas klinkt het meer als "woewoewoe" Alsof hij open en dicht blijft gaan...
Ik begrijp dat je hem af en toe uit elkaar moet halen om schoon te maken en in te vetten? Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik een membraam of zuiger valve heb..
Omdat je nog niet voldoende druk op gebouwd hebt, denk ik. De turbo spoelt nog dan en is nog lang niet op zijn "maximaal" op te bouwen druk en blijft een soort van zacht klapperen. Bij vol gas (en belasting) is de drukvulling veel hoger en beter opgebouwd en is het resultaat veel beter Zeker als je auto ook nog eens kan boosten
Mijn auto kón boosten maar ik heb er een Klepje tussen gezet zodat je nu zelf de druk kunt regelen..
Altijd de volle druk dus!
Nadeel is wel dat je nu op de snelweg een wat onrustig beeld krijgt. Het lijkt wel of de druk een eigen leven leid. Bij het misnste of geringste beweging van het gas pedaal zwiept de druk met wel een halve bar omhoog. Leuk, maar als bijrijder wordt je er misselijk van want op 1 snelheid rijden is moeilijk...
Er zit een veer achter de zuiger van een dumpvalve. Als de veer te "licht" is gaat de valve bij de minste geringste onderdruk al open...
De sterkte van de veer icm de turbodruk bepaald wanneer de valve opent, niet alleen de onderdruk.
Scarb# 00072
Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo
elk geblazen systeem werkt anders, dus zijn er ook veel verschillende soorten dump valve's te krijgen en iedereen wil zo een sissend geluid onder de motorkap vandaan dus daar is een grote markt voor dus ook om het zo goedkoop mogelijk te maken.... wat niet altijd word omgezet in kwaliteit dan moet je voor merken zoals HKS gaan dit monteer ik op een subaru kost wat maar geeft nooit problemen.....
de afstelling is gewoon heel belangrijk en liuisterd heel nou..... omdat de drukken bepalen wat voor reactie je krijgt als je het pret pedaal in trapt kijk maar eens op de site www.subaruclub.nl hier zijn meerdere topic's aan dit onderwerp besteed.... of extreme machine's.nl