j.duinkerken

inhoudende one five five

vr apr 01, 2005 15:28

hey mensen,

ik ben in het bezit van een 95er 155 2.0 16V TS(model 96 wide-body ?) :D
en heb hem nu 2 jaar,met ruim 2 ton op de klok(zeer weinig olie verbruik)
heb het forum een beetje door gesnuffeld,omdat ik nu tegen een probleem aanloop,het probleem is waarschijnlijk het injectie systeem,want die komt soms een fractie in waarbij de motor ook even"dood"is,is dit een bekend iets want ik lees in het forum hier over.
en het vermogen afgifte is niet steeds hetzelfde(ligt inhouden,trekken,inhouden enz.)dit komt regelmatig voor maar verdwijnt ook weer net zo gauw. :x

en omdat de one five five nogal "diep" ligt heb ik het carter er onder weg gereden en een nieuwe gemonteerd,echter deze is niet speciaal voor de 2ltr,want ik mis de opening voor de olie temp en/of de nivo controle.
daardoor blijft op het dasbord de temp. aanwijzer liggen, en het nivo controle laampje even branden. :?:
en op het controle paneel blijft het nivo signalering continu branden.
hebben jullie hiervoor een oplossing, bvd.

greetz jan. :wink: :cry:

lex thissen

RE: inhoudende one five five

zo apr 03, 2005 01:53

sorry maar ehhh...... :? :? :?

opnieuw :wink:

AlfaGatto

Re: inhoudende one five five

zo apr 03, 2005 09:49

Ok een vertaling op indirect verzoek van voorgaande posting :wink: :
hey mensen, hallo mensen

ik ben in het bezit van een 95er 155 2.0 16V TS(model 96 wide-body ?) :D - ik heb een Alfa Romeo 155 uit 1995 maar met een wide body uitvoering zoals dat vanaf 1996 gangbaar is

heb het forum een beetje door gesnuffeld,omdat ik nu tegen een probleem aanloop,het probleem is waarschijnlijk het injectie systeem,want die komt soms een fractie in waarbij de motor ook even"dood"is - tijdens het rijden lijkt het af en toe alsof de motor even stokt. Ik vermoed dat de brandstofinspuiting niet goed werkt

is dit een bekend iets want ik lees in het forum hier over.
en het vermogen afgifte is niet steeds hetzelfde(ligt inhouden,trekken,inhouden enz.)dit komt regelmatig voor maar verdwijnt ook weer net zo gauw. :x - de motor loopt onregelmatig en ik merk dat het vermogen achterblijft zo nu en dan

en omdat de one five five nogal "diep" ligt heb ik het carter er onder weg gereden en een nieuwe gemonteerd,echter deze is niet speciaal voor de 2ltr,want ik mis de opening voor de olie temp en/of de nivo controle. - de 155 is verlaagd en dat heeft een keer geleid tot een schade aan het carter. Ik heb er een nieuwe opgezet. Maar die nieuwe carter is niet specifiek voor de 2.0 uitvoering. Er blijkt geen ruimte te zijn voor de sensors, die in een specifieke carter wel zou zitten.

daardoor blijft op het dasbord de temp. aanwijzer liggen, en het nivo controle laampje even branden. :?: - de temperatuur wordt dus niet gemeten en dat zie ik doordat de wijzer op 0 blijft staan].

en op het controle paneel blijft het nivo signalering continu branden.- Tevens brandt het lampje dat het oliepeil te laag is, maar da's logisch want die sensors zijn niet aangesloten [zie 2e alinea hierboven]

Jan, ik zie geen verband tussen olie en vermogen tenzij je wellicht wat meer info zou kunnen geven voor de techneuten hier (ik ben geen techneut ik ben alleen goed in het interpreteren van neerslag van verbale communicatie :wink: )

- wat is het bezine verbruik van je 155 1op 11 of minder ?
- rijstijl
- rook afgifte uitlaat ?
- nare bijgeluiden tijdens het rijden / starten
- motorische voorgeschiedenis (problemen)

Succes met de zoektocht !

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

di apr 05, 2005 15:23

Zo'n soortgelijk probleem ken ik ook van een 155 2.0 16V.

Als je stilstaat voor bv. een stoplicht trilt de auto dan? En houd hij dan in bij het wegrijden?

Of houdt hij alleen in tijdens het rijden?

j.duinkerken

Re: inhoudende one five five

wo apr 06, 2005 15:36

hey mensen,

ik ben in het bezit van een 95er 155 2.0 16V TS(model 96 wide-body ?) :D
heb het forum een beetje door gesnuffeld,omdat ik nu tegen een probleem aanloop,het probleem is waarschijnlijk het injectie systeem,want die komt soms een fractie in waarbij de motor ook even"dood"is,is dit een bekend iets want ik lees in het forum hier over.
en het vermogen afgifte is niet steeds hetzelfde(ligt inhouden,trekken,inhouden enz.)dit komt regelmatig voor maar verdwijnt ook weer net zo gauw. :x

en omdat de one five five nogal "diep" ligt heb ik het carter er onder weg gereden en een nieuwe gemonteerd,echter deze is niet speciaal voor de 2ltr,want ik mis de opening voor de olie temp en/of de nivo controle.
daardoor blijft op het dasbord de temp. aanwijzer liggen, en het nivo controle laampje even branden. :?:
en op het controle paneel blijft het nivo signalering continu branden.

########################################################################

beste mensen,bedankt voor de reactie`s,
even reageren op jullie opmerkingen,
alfagatto,het verbruik is 1/10 gemiddeld en mijn rijgedrag is normaal(leeftijd is 50 jaar maar dit terzijde :oops: )
en er komt geen rook uit de pijp,als je het waterdamp niet meerekend.
er zijn geen rare bijgeluiden en hij start vlot.
de koppakking is door de vorige eigenaar bij de alfa-dealer vervangen ivm het breken van een koelstof slang.
nb.
als de motor stopt dan komt het injectie lampje op het dasbord ook in ten teken van een storing.

alfa el. hoi,hij trilt niet een loopt stationair mooi rond,en dan bij het optrekken komt soms het probleem weer boven.
en ja hij houd in tijdens het rijden,maar ook niet altijd.
de auto krijgt binnen kort wel een diagnose. :idea:

jongens,bedankt voor jullie reactie`s vr.gr. jan.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 06, 2005 18:09

Wellicht is het probleem een defecte lambdasonde, is vaker het euvel
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

do apr 07, 2005 14:04

Het zal bij de diagnose hopelijk wel duidelijk worden.

Het zou ook zo maar kunnen dat het na een APK keuring over is, hierbij word altijd het CO% afgesteld.

In mijn (beperkte) ervaring heeft dit al eens geholpen, bij een 155 2.0 16V

Terug naar “Algemene Technische vragen”