CvAlfa

1.8 twinspark lage contst. snelheid inhouden? normaal?

di apr 05, 2005 22:15

Hoi alfisten,

Het volgende ik heb een 156 1.8ts uit 2000, deze rijdt op gas g3.
Als ik lage contstante snelheden rijd in bijv de bebouwde kom oid dan heb ik het gevoel dat de auto iets inhoud en een heel licht onregelmatig rijdt.
Dit is op zowel benzine als lpg.
Het geeft ook een beetje het zenuwachtige gevoel dat mijn 33 16v vroeger gaf is dit normaal, en zo nee wat kan ik er aan doen?

Ook heb ik een probleem met de ruitensproeier, deze was leeg en ik heb hem gevuld maar ondanks dat ik de pomp hoor draaien komt er nagenoeg geen vloeistof uit de sproeiers (allen uit een sproeier een heel klein straaltje ong 2 cm lang.)
wat kan ik hier aan doen?
en waar kan het aan liggen?
Ik heb de sproeiers al doorgestoken met een speld en dit hielp niets
Ik heb het idee dat er geen vloeistof bij de pomp komt en of er lucht in zit.
wat denken jullie?

Ook doet het interieur lampje van de de middelste knop het niet (ven snelheid) hoe vervang ik deze?

Alvast bedankt voor de reactie''s
Laatst gewijzigd door CvAlfa op di apr 05, 2005 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 1.8 twinspark lage contst. snelheid inhouden? normaa

di apr 05, 2005 22:18

excusen voor de taalfouten :D :D :D
Geeft niks. :D

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 1.8 twinspark lage contst. snelheid inhouden? normaa

di apr 05, 2005 22:19

Sorry voor de taalfouten :D :D :D
Niet erg. :D

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 1.8 twinspark lage contst. snelheid inhouden? normaal?

di apr 05, 2005 22:29

Ik heb begrepen dat er meer Alfa`s zijn die wat inhouden. Dat hoort niet zo, maar om nu een pasklare oplossuing te geven vanachter de computer is lastig.

Heb je wel lang genoeg gesproeit met de ruitensproeier? Het kan soms even duren. Komt er zowieso wel iets? Misschien een verstopping in de slangen?

lex thissen

di apr 05, 2005 22:32

Hoeveel heeft ie gelopen :?:

Doet ie het bij "elke" konstante snelheid :?: of alleen bij +/- 50 en/of 120 km/u

Gr Lex.

alfaromeo155

di apr 05, 2005 22:32

je kan proberen met perslucht effe de leidingen effe door te spuiten wil ook wel een helpen.
en er zit ook nog een klepje in het slangetje die wil ook wel eens lekken waardoor er geen druk meer op de sproeier komt te staan.
of misschien zit er een knik in de leiding

succes :thumbs:

lex thissen

di apr 05, 2005 22:36

Oh ja ruiten sproeier......

Motortje kan wel draaien, maar misschien is het pompje wel kapot :wink: kijk ook ff onder de auto of er ergens water lekt als je sproeit.

Lex.

CvAlfa

wo apr 06, 2005 05:16

Hij doet het vooral naar mijn idee bij 50 km en ong 80 km/uur de auto heeft 160dkm gelopen. IK heb soms het idee dat het zou kunnen komen omdat het gaspedaal maar heel licht ingedrukt is en hij wisselt tussen geen en wel gas geven oid.
Soms bij stationair draaien na een koude start wil hij ook wel onregelmatig lopen.
dan Lijkt hij af te willen slaan maar dan pakt de electronica hem weer op en duwt de toren een hele korte tijd omhoog waarna het zelfde zich herhaald. meestal een keer of 5
en dan gaat hij regelmatig lopen.
Bij een warme motor doet ie dat niet.

De sproeier heb ik best een aardige tijd geprobeerd en ik denk dat ik naar de optie doorblazen moet oid.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo apr 06, 2005 07:58

Kan ook zijn dat je ruitensproeiermotor te weinig vloeistof aanzuigt :!:
Knik in de slang voor de pomp op vuiltje.

kroehlur

wo apr 06, 2005 08:43

Dat inhouden bij heel licht ingetrapt gaspedaal - is dat niet een synchronisatieprobleem van de gaskleppen? Ik weet dat dat vaker voorkomt bij de 33 maar van de nieuwere systemen heb ik geen benul. Tis maar een idee.

lex thissen

wo apr 06, 2005 09:06

Het klinkt als iets met de luchtmassa meter is of de gasklep. Het kan gebeuren dat als de lucht klep lang in een bepaalde stand heeft gestaan ( konstante snelheden ) dat de variabele weerstands baan in de luchtweger daar wat versleten is krijg je ook zo'n effect,
Tja maar dan ook bij stationair dit wordt meestal gemeten weerstands draad (oid).WIE :?:
Kan ook vocht in zitten ( kit naad ??)

Sproeier: ff slangetje van pompje af halen en pompen kijken of er wel een beetje druk is. Dan weet je zeker of de pomp goed is, en dan moet het verstopping of lekkage zijn :idea:

Lex.

CvAlfa

wo apr 06, 2005 21:51

Waar kan dan vocht zitten?
De auto heeft bij zijn vorige baasje inderdaad veel snelweg kilometers gemaakt (dus constante snelheid) dus dit zou kunnen van de gasklep/luchtmassameter.

Ik ga er mee aan de slag.

Terug naar “Algemene Technische vragen”