Ruud33 16V

Vandalisme!!! Maar hoe krijg ik mijn kras weer weg....

wo apr 06, 2005 13:37

Van vrijdag op zaterdagnacht vonden een paar smerige ... (weet helaas niet wie) het nodig om enkele auto's bij ons in de straat te vernielen, waaronder ook die van mij en die van mijn vriendin. Bij mijn zwarte 33 zit nu een kras die op het achterportier begint en eindigt op het scherm. Tis van de ene kant maar goed dat ik er niet bij was, anders had ik nu waarschijnlijk in de gevangenis gezeten ofzo....

Maar goed, nu het volgende... Hoe kan ik het beste die kras weer een beetje minder zichtbaar maken. Over laten spuiten doe ik beslist niet gezien de waarde en de verdere staat van de auto. Ik wil gewoon dat ie iets minder opvalt. Nu kijk je op het witte wat uiteraard bij een zwarte auto erg opvalt. Moet ik het met een lakstift voorzichtig doen of heb je ook ander middeltjes?? Er zit me iets van bij dat er ook een soort stiftjes zijn die wat zachter zijn en die de kras iets opvullen als je eroverheen wrijft. Soort wasco zeg maar. Hebben jullie hier ervaring mee of wellicht tips voor me..???

Roeltje 164

RE: Vandalisme!!! Maar hoe krijg ik mijn kras weer weg....

wo apr 06, 2005 15:13

Als het een kras is maak je misschien kans maar als ie er echt in zit, dan wordt het moeilijk, absoluut zinloos zoiets maar kan je standpunt wel begrijpen zo iemand sla ik terplekke , ach ja we begrijpen elkaar, suc6 en sterkte ermee gr Roel

Danny
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo apr 06, 2005 16:15

Probeer het eens met goede cleaner.
Als het te diep zit zou je het met een lakstift kunnen proberen.
Spuiten word een dure grap denk ik.
En idd als ik zoiets zie is het het laatste wat hij gedaan hebt
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 06, 2005 18:29

Met een cleaner gaat niet lukken als je de grondlak al ziet.
Met "wascostiften" geen ervaring.
Met een lakstift zou het ook moeten lukken maar je blijft het zien :(

Ophangen die gasten die niet van andermans spullen kunnen afblijven :evil:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 06, 2005 19:42

Op het oude forum is er wel het e.e.a. over te vinden. Als het geen metallic lak is zou ik gewoon met een lakstift de kras goed opvullen. Daarna, als het goed hard is wegpoetsen met cleaner. Net zolang bijtippen tot het hoogteverschil weg is. Daarna weer cleaneren en dan met wax netjes glad poetsen. Wil je het echt mooi, dan laten spuiten maar op deze manier camoufleer je het wel een beetje. Bij metalliclak werkt het niet. Niet datgene bijtippen waar de primerlaag niet zichtbaar is. Dat cleaner je zo wel weg. Succes ermee.

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do apr 07, 2005 10:43

Ik heb 'ooit' bij een lease-avensis voordat ik de auto moest inleveren een kras met zo'n wasco stift behandeld. Nadeel is dat er maar een beperkt aantal kleuren voorradig was, maar je kunt wel goed de kras vullen. Als je maar goed genoeg uitpoetst zie je er nagenoeg niks meer van (uitgezonderd kleurverschil)

Adios, JR

Ruud33 16V

do apr 07, 2005 10:58

Nadeel is dat er maar een beperkt aantal kleuren voorradig was, maar je kunt wel goed de kras vullen. Als je maar goed genoeg uitpoetst zie je er nagenoeg niks meer van (uitgezonderd kleurverschil)

Goed tis een zwarte dus die kleur hebben ze vast en wellicht dat het kleurberschil ook wel mee zal vallen dan. En ik heb me toch al neergelegd bij het feit dat ik het zal blijven zien. Maar goed tis een oudere auto die niet heel duur was dus ga ik het echt niet laten spuiten tenzij ze die klerelijers oppakken maar dat gebeurt toch niet...

Dus denk dat ik dan maar eens zo'n stiftje ga proberen, wil het niet dan kan de lakstift altijd nog.

Hoe werkt het dan bij metallic want de cinquecento van min vriendin is ook bekrast en is metallic groen?? Die maar gewoon met de lakstift doen dan??

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 07, 2005 11:40

Metallic lak werkt niet met een lakstift. En zo`n krijtje werkt maar een paar weken. Dat blijft niet zitten door weersinvloeden. Gewoon met een lakstift, of een klein penseeltje.

Ruud33 16V

do apr 07, 2005 11:44

metallic niet met een lakstift?? Waarom niet dan en hoe kan ik het dan wegwerken?? helemaal niet en alleen cleaneren ofzo??

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Vandalisme!!! Maar hoe krijg ik mijn kras weer weg..

do apr 07, 2005 12:22

metallic niet met een lakstift?? Waarom niet dan en hoe kan ik het dan wegwerken?? helemaal niet en alleen cleaneren ofzo??
Gewoon proberen met lakstif in kleur.
Als je nu een witte kras hebt zie je het strakjes in iedergeval minder :wink:

Ruud33 16V

do apr 07, 2005 12:57

haha ja dat klopt en daar gaat het om dat het minder opvalt. Je zult het toch altijd wel blijven zien helaas.. Goed ik ga van het weekend wel effe prutsen om het weer een beetje netjes te krijgen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”