Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

vr jul 27, 2007 16:20

afkeuren op de spartbordrand :?:
moet wel heel erg (en zichtbaar???) zijn dan. :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

vr jul 27, 2007 16:26

bij een 75 (en alle andere transaxles) mag roest op de spatboardrand geen afkeur zijn omdat de veer niet in de wielbak zit maar pas 1 dragend deel verder op.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

vr jul 27, 2007 16:53

Is dit niet categorie scherpe/uitstekende delen? Die plastic rand is heel leuk alleen lazert die er bijna af, zit nog met 1 of 2 schroefjes vast bovenaan. Dus ja het is zichtbaar, ik maak vanavond wel ff een fotootje.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

vr jul 27, 2007 23:48

Afbeelding

Afbeelding
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2152
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

zo jul 29, 2007 00:34

rand mag niet meer dan 50% weg zijn

hoort zeker wel bij de dragende constructie
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

do aug 30, 2007 00:03

En weer door de APK, met steekproef (die controleur keek ook een beetje vreemd naar het interieur, of het gebrek daaraan, hoorde ik van de keurmeester :lol:).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

do aug 30, 2007 08:42

Kan iemand mij uitleggen wat dit met - Racen - Technisch te maken heeft :?
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

do aug 30, 2007 08:54

eigenlijk hoort het thuis in projecten
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

do aug 30, 2007 11:17

lijkt mij een goed idee als topicstarter , tevens moderator, dit topic terugverplaatst naar afdeling projecten, waar het oorspronkelijk ook stond.. heeft immers (nog) niets met racen/technisch te maken .

Wanneer echt de opbouw als racer begint, dan nieuw topic starten daarover lijkt mij, daar hebben (potentieel) racers wel iets aan lijkt mij!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

Re: RE: [75 2.0 TS] Inlaat brokkelt af??!! (was:Inlaatrubber

do aug 30, 2007 18:35

Wat mij betreft niet zo heel boeiend
Wat de racers betreft dus ook niet :mrgreen:

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

do aug 30, 2007 23:36

Ik hou me ook liever bezig met het racegedeelte (laatste onderdeel was dat verhaal met die brandstofleiding binnendoor of niet, met welgeteld 1 reactie). Dat die APK er tussendoor kwam kan ik ook niet helpen. Het is alleen een beetje een langdradig project, ben ik bang.

Nu we die APK gehad hebben kan ik me eens gaan verdiepen in het onderstel. En de remmen ontluchten zodat ik van die 5cm fietspomp af ben. En eens kijken of ik een keertje in een andere 75 kan rijden (volgens mij klopt het stuurhuis wat ik nu heb ook niet). Maar eerst van de andere auto nog even de remblokken vervangen, de handrem repararen/afstellen en de CV weer aan de praat krijgen. En m'n oprit erin knikkeren, de stoep hiervoor verbouwen zodat het uitritvormig wordt en de garage opbouwen.

Kortom ik kom m'n tijd wel door...

Maargoed misschien moet ik volgend jaar het APK-gemekker even in een Algemene Technische Vragen topic gooien (dan kan ik daar na een alsnog-goedkeuring dat heuglijke feit daar spammen).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Andretti Molletti

Re: RE: [75 2.0 TS] spatbordrand verrot

vr aug 31, 2007 00:11

Ik hou me ook liever bezig met het racegedeelte
Dat bevestigd dan genoeg ;)
Dus flikker die Mazda op de schroothoop :twisted: en vertel van je wilde aanpassingen aan je echte auto, je racer..
Wat zijn je plannen en wat ga je doen om de 2:20 grens te doorbreken op ZV?

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: [75 2.0 TS] APK gehad, nu weer zinvol sleutelen

vr aug 31, 2007 00:38

Volgens een andere bezoeker van het bedrijf waar ik de APK heb laten doen moest ik de achterdeuren dichtlassen voor extra stijfheid in het koetswerk.

Bij nadere beschouwing was hij het toch met mij eens dat het misschien zinvoller is als ik eerst eens goed leer te rijden :lol:

Een andere dagelijkse auto kopen omdat de remblokjes van de huidige zijn versleten lijkt me wat overdreven :twisted:

Qua aanpassingen aan de Alfa, tja onderstel dus: voor verlagen (voor mij ook nieuw met die torsies) en andere stabi, met de tijd mss die coilovers?; voor achter moet ik nog even kijken wat daar aan de veren te doen is, Bilsteins heb ik al liggen. Dan maar weer naar de uitlijning kijken, max caster heeft-ie al, dus hoef alleen te spelen met de sporing en het camber.

Vervolgens toch eens naar de locatie van de accu kijken (zit nu knus met het luchtfilter in dezelfde hoek, dus negatief voor zowel zwaartepunt als luchttoevoer) en misschien gelijk eens puinruimen in de rest van de bedrading (hoop losse, niet in gebruik zijnde stekkers; en zouden ooit het olielampje en -metertje nog correct gaan werken?), maar dan moet ik eerst overweg kunnen met de bedradingsschema's, daar kan ik nu nog geen touw aan vastknopen.

Knappe sleepogen zijn ook wel een keer nuttig (liever niet, maar ga er vanuit van wel), evenals hoofdstroomschakelaar (als we toch met de accu bezig zijn...), schuim om de kooi en wat ik verder nog vergeet.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: [75 2.0 TS] APK gehad, nu weer zinvol sleutelen

ma sep 03, 2007 20:29

Volgens een andere bezoeker van het bedrijf waar ik de APK heb laten doen moest ik de achterdeuren dichtlassen voor extra stijfheid in het koetswerk.

Bij nadere beschouwing was hij het toch met mij eens dat het misschien zinvoller is als ik eerst eens goed leer te rijden :lol:

Een andere dagelijkse auto kopen omdat de remblokjes van de huidige zijn versleten lijkt me wat overdreven :twisted:

Qua aanpassingen aan de Alfa, tja onderstel dus: voor verlagen (voor mij ook nieuw met die torsies) en andere stabi, met de tijd mss die coilovers?; voor achter moet ik nog even kijken wat daar aan de veren te doen is, Bilsteins heb ik al liggen. Dan maar weer naar de uitlijning kijken, max caster heeft-ie al, dus hoef alleen te spelen met de sporing en het camber.

Vervolgens toch eens naar de locatie van de accu kijken (zit nu knus met het luchtfilter in dezelfde hoek, dus negatief voor zowel zwaartepunt als luchttoevoer) en misschien gelijk eens puinruimen in de rest van de bedrading (hoop losse, niet in gebruik zijnde stekkers; en zouden ooit het olielampje en -metertje nog correct gaan werken?), maar dan moet ik eerst overweg kunnen met de bedradingsschema's, daar kan ik nu nog geen touw aan vastknopen.

Knappe sleepogen zijn ook wel een keer nuttig (liever niet, maar ga er vanuit van wel), evenals hoofdstroomschakelaar (als we toch met de accu bezig zijn...), schuim om de kooi en wat ik verder nog vergeet.
Zo te lezen plannen genoeg, ik zou ze maar eens tot realiteit maken. Dichtlassen van je deuren mag alleen als je daarna je auto de General gaat noemen. Is onzin en zeg maar dag tegen je APK.

Beter is om eerst de basis op orde te krijgen. Dus een veilig, betrouwbaar, voorspelbaar sturend hokje bouwen. Investeer daar je tijd en geld in voordat je aan coilovers begint. Dat brengt je als beginnend coureur helemaal niks, alleen een grotere kans op een harde ontmoeting met de bandenstapel.

Resumé de prioriteiten:
1. Veiligheid: goede stoel, gordels, rolkooi, remmen.
2. Betrouwbaarheid: remmen (ja dus), onderstel, motor, aandrijflijn, electra.
3. Onderstel: beetje verlagen, 32mm stabi voor, 105 castorkogels, camber. De boel goed uitlijnen.
4. Heel veel rijden en veel leren achter het stuur, en vanaf hier stapje voor stapje doorontwikkelen.

Mocht je nou je tussendoor willen vervelen en tijd over hebben, ga op zoek naar overtollige kilo's en zaag die er uit.
Is de goedkoopste manier van tunen die nog werkt ook.

Succes!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: [75 2.0 TS] APK gehad, nu weer zinvol sleutelen

di sep 04, 2007 00:47

Kijk da's een overzichtelijk lijstje :thumbs:

Stoel, gordels en kooi zijn al aanwezig. Remmen ook, alleen ontluchten (tot zolang 5 cm verder trappen, dan remt-ie ook; even tijd en gelegenheid vinden om die kont een eind omhoog te gooien).

De motor loopt op zich lekker, de elektra die niet werkt is dus dat oliedrukgebeuren en het benzinepeil (zowel meter als lampje). Kan ik dat opschuiven of is die oliedruk toch wel een issue? Verder zou ik zo niet weten wat er anders moet (op korte termijn). Verdere aandrijflijn: voor zover ik nu weet is alleen het gierende geluid in z'n 5 (kapot lager, heb ik me laten vertellen, alleen hoorbaar onder belasting (accelereren)) een punt van aandacht. Een vervangende bak ligt er al (wel weer een 1.8-bak, wat er nu ook onder zit, dus geen sper), moet er alleen nog "ff" onder. Hoelang dit goed gaat, geen idee...

M.b.t. dat verlagen, ben ik er dan? Achter wordt-ie wel stugger met de juiste veren, maar voor gaat-ie (met dezelfde torsies) nog net zo hard op 1 oor hangen als onverlaagd. Of wordt dat met de dikkere stabi al voldoende verminderd?

Dus:
- Remmen ontluchten
- Oliedrukweergave aan de praat krijgen
- Stabi (heb ik liggen)
- Voor verlagen
- Achter andere veren (welke?) + de Bilsteins die ik heb liggen
- 105 castorkogels (bij een Tuynder of bij een Biesheuvel?)
- uitlijnen
- niet-gierende bak eronder hangen

Lijkt dit ergens op om mee te beginnen? Vergeet ik nog iets? Deugt de volgorde een beetje?

Dichtlassen van de deuren sloeg btw op de ACHTERdeuren. Dat mag wel van de APK ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Racen - Technisch”