Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 496
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 09:10

hoe maak je een andere aanzuigbuis.
de buis is een goeie cm te lang, zodat hij de bodem van de carterpan raakt.

kun je ongestraft hem een cm korter maken en weer aan elkaar lassen :?:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 09:36

Lijkt me geen probleem als er pakweg 5- hooguit 10 mm tussen je aanzuigbuis en het diepste punt in je carterpan zit mag dat geen probleem zijn.

@ Jan: Is jouw project niet iets voor in het Klaverblaadje?? :o Zoveel "gekken"als jij zijn er bijna niet. =D>
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
NoFear Creations
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 11, 2005 15:34
Locatie: Wijchen
Contacteer: Website

Re: RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 10:32

Wat een klus. :shock: Best wel respect als dit allemaal gaat lukken. Persoonlijk vind ik het wel linke soep om zoveel tijd en geld in een auto steken waar nog geen zekerheid over bestaat of dit allemaal wel legaal de weg op mag. Bij wegmisbruikers zag ik een tijd geleden dat een Golf 1300 met GTi 16v blok in beslag werd genomen bij een controle. Ikzelf zou het zo maken dat een kentekenkeuring tot de mogelijkheden gaat behoren. Dit ivm met een ongeval of een verkeerscontrole. Het zou zonde zijn om zoiets kwijt te raken. Ik blijf dit volgen.
Dat lijkt me zeer stug, want zoals giuliettaevo al zegt, of 40% vermogenswinst of als het aantal cilinders gewijzigt is er een herkeuring nodig. Weet ook nie hoe dat zit met oudere auto, maar met mijn 75 2.0 Indy ben ik ook al aangehouden en nergens last van gehad.(agent zei zelfs "volgens mij is dit geen 1.8 meer hé" :lol: )

Veeel succes met het project, is het anders geen mogelijkheid om hem eerst in t buitenland op kenteken te krijgen??
"Tijdelijk Alfa loos..."

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3653
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 17:09

Wat een onvoorstelbaar gaaf en stoer project 8) =P~

Als het allemaal lukt en je hem ook nog op kenteken kan krijgen , wil ik toch echt een keer een rondje mee rijden met dit aankomende mooie klassieke monster 8) 8)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 19:36

Veeel succes met het project, is het anders geen mogelijkheid om hem eerst in t buitenland op kenteken te krijgen??
In GB geven ze alles een kenteken wat 4 of meer/minder wielen heeft.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 20:14

wat ik al een keer gesteld heb: alles goed documenteren, en tijdig kontakt opnemen met de RDW. Er mag steeds meer ook in NL, als je er maar goed over communiceert. Ze zijn met name beducht op remmen. Een golfje 1300 omzetten naar een GTI 16v is geen probleem, mits je maar ALLES overzet dus ook de zwaardere wielophanging en de remmen etc. Ook Mantas zijn opgebouwd met 3.0 senatormotoren, netjes 6 cyl op kenteken. Maar ook daar was alles aangepast op het grotere vermogen.

Dus gewoon even overleggen met de RDW, zonder gelijk alle gegevens van de auto (kenteken etc) te openbaren.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 20:54

Walter, ik meen te weten dat je ook de herkomst van de donor moet kunnen overleggen? (wellicht ivm gejatte spullen?)
Iemand die dit zeker weet?
Voor de rest; mega cool project!!! 8)
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 21:44

Walter, ik meen te weten dat je ook de herkomst van de donor moet kunnen overleggen? (wellicht ivm gejatte spullen?)
Lijkt me stug heeft rijksdienst volgens mij geen ruk mee te maken, maar we wonen natuurlijk in 0031
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 22:11

Moet bij een WOK melding ( kenteken ingenomen ten gevolge van schade) ook aan kunnen tone waar je de onderdelen vandaan hebt en dat is ookbij de RDW.

Manta's zijn originel geleverd met 6 cilinder, niet iedereen weet dat maar er is een manta 2.8 oid geweest en die typegoedkeuring kunnen ze dan overnemen waardoor het makkelijk is.

Hier een mailtje van de RDW van een tijdje terug..

Van: Info (info@rdw.nl)
Deze afzender ken je mogelijk niet. Markeren als veilig | Markeren als onveilig
Verzonden: woensdag 7 juni 2006 9:49:44
Beantwoorden aan: info@rdw.nl
Aan: *******@hotmail.com
Geachte heer *********, In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende. In uw e-mail vraagt u of de RDW u meer kan vertellen over het omkeuren van een personenauto van 4 cilinder naar 6 cilinder. Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen. Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur. Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt. Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt. De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Om een afspraak te maken voor de keuring van het voertuig kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van een keuringsstation. Deze kan u de juiste informatie geven over de documenten die u mee moet nemen. Het telefoonnummer is 0900-07 39 (10 eurocent per minuut). Keuringsstations zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en van 13.00 tot 16.45 uur. Het is ook mogelijk om een afspraak voor een kentekenkeuring via internet te maken;http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... praken.htm. Ook vindt u hier een overzicht van de gemiddelde wachttijden per keuringsstation. Het keuringsstation geeft u per e-mail binnen ongeveer 1½ werkdag antwoord. Ook krijgt u een schriftelijke bevestiging toegestuurd. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice RDW

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

wo sep 26, 2007 22:18

Moet bij een WOK melding ( kenteken ingenomen ten gevolge van schade) ook aan kunnen tone waar je de onderdelen vandaan hebt en dat is ookbij de RDW.
Echt niet. :wink:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 496
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

do sep 27, 2007 10:30

het rdw verhaal is nog een hele toestand.
formeel gezien zou 75% van de 105 rijders zijn voertuig naar de rdw moeten brengen voor een indentiteitsonderzoek.
als er namelijk een 2.0 in gekomen is, voldoet hij niet meer aan de type goedkeuring.
deze voertuigen zouden ook een weggedragtest moeten ondergaan omdat het motorvermogen met meer dan 40% toeneemt.
88 pk (1300 super) + 40% = 123.2 pk, ik geloof dat een 2.0 met carbs al 128 pk heeft. :roll:
hoeveel van de heren heeft wel eens problemen gehad met de apk, en/of politie :?:

okee, een V6 is andere koek, het motorvermogen neemt toe met 130%. :shock:
dus ik zit gewoon vast aan dure testen, en dan maar hopen dat hij een kenteken krijgt.
het verhaal van de bouwjaren mtb typegoedkeuringen is voor mij een goede hoop.
we proberen het gewoon, en ik dien wel als proefkonijn :wink:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

do sep 27, 2007 17:04

ALs je in het 2.0 motorblok van je Giulia gewoon de motorcode van een 1300 slaat is er alsnog niks aan de hand, de motorcode is hetgene wat gecontroleerd wordt en er wordt gekeken naar welk vermogen het blok met die motorcode levert... :wink:

Heb er wel eens over zitten denken om een v6 met bak van een Sei in een Berlina te bouwen. Vind een berlina een hele mooie auto, zou alleen wat meer pit in moeten zitten en met een 2.5 op carbs moet dat wel goedkomen denk ik zo. :)

Hoef alleen nog maar een Berlina aan te schaffen... motor en bak heb ik al.... :roll:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

ma okt 01, 2007 20:38

Ik heb je topic op alfa speed gelezen (zit daar tegenwoordig ook is te kijken en krijg steeds meer zin in een giulia) Kweet hoe het rijdt :wink: effe wachten nog ....
Maar wat een ontzettend mooi project en zit het met open =D> =P~ mond te bekijken, en ik wens je er veel succes mee, en hoop dat deze snel gaat rijden met die V sei

MVG

Tymen QV 8)

Ps: Alfa Speed Rules :!:
----------------

Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 496
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

ma okt 01, 2007 21:31

Ik heb je topic op alfa speed gelezen (zit daar tegenwoordig ook is te kijken en krijg steeds meer zin in een giulia) Kweet hoe het rijdt :wink: effe wachten nog ....
Maar wat een ontzettend mooi project en zit het met open =D> =P~ mond te bekijken, en ik wens je er veel succes mee, en hoop dat deze snel gaat rijden met die V sei

MVG

Tymen QV 8)

Ps: Alfa Speed Rules :!:
leuk forum hé

enneh, geen V sei maar van de 75 .
de sei heeft geen 3.0 :biggrin:

ik heb inmiddels contact gehad met de RDW, en een andere motor is geen probleem.
ik moet hem gewoon brengen voor een kenteken keuring, thats all.
heeft misschien toch te maken met het "van voor 74" verhaal

ik heb hoop :-k denk ik.
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

RE: GUILIA 3.0 V6 TRANSAXLE

ma okt 01, 2007 23:23

Ik vind het een top Forum en een top Clubje bij elkaar heb een keer een ritje meegedaan (Dutchmountain's rit ) met m'n
broer Leo echt geweldig vandaar de droom om ooit nog is een giulia aan te schaffen.

Ps 3.0 liter is veel leuker dan 2.5 :wink:

Succes met het Project verder en ik blijf het volgen

Groetjes

Tymen QV 8)
----------------

Terug naar “Projecten”